Nou ja, had ik vandaag toch wat.... Bel ik met een incassobureau waar ik een afbetalingsregeling mee heb. Ben bijna klaar met afbetalen en heb ik het begin gebeld om een overzicht van de schuld en wanneer ik precies klaar ben. Helaas nooit gekregen. Denk, bel er voor de zekerheid nog achteraan dat ik straks ook echt klaar ben en niet zomaar stop met betalen. Krijg ik toch een vrouw aan de lijn.... Ik vraag dus om een overzicht van wanneer ik klaar ben met betalen. zij: u bent helemaal nog niet klaar met betalen!(blaffend) Ik: eh, dat weet ik, maar wel bijna en zou graag een overzicht hebben. zij: u zegt net dat u dat wilt als u klaar bent met betalen!(blaffend) Ik: Dat bedoelde ik niet, ik bedoel een overzicht. Dat ik kan zien wanneer ik precies klaar ben. zij: staat niks over in de computer! Ik: Heb het toch echt gevraagd, de eerste x dat ik contact had. Zij: en welke keer was dat? Ik: (ik lichtelijk sarcastisch) De eerste keer dat ik met iemand van jullie contact had, snapt u dat? Zij: U toon bevalt me niet! Ik: Nee, jij bent erg gezellig aan de telefoon! Zij: Goedemiddag! tuuuuuuuuuuut Hoorn erop...... Ok, had me niet moeten laten verleiden om ook zo tegen haar te gaan doen, maar die toon van haar.... Net of ik het laagst van het laagste ben, voel me echt nog heel rot. Terwijl het niet eens mijn schuld is (oude schuld van mijn man) en alles verder netjes met ze heb geregeld... Ben verder ook altijd netjes aan de telefoon,( 30 keer vodafone bellen over waar mijn telefoon blijft...Ik blijf netjes!) maar kon me nu met moeite inhouden....
ja ik ken het ook, gewoon net zolang bellen totdat je iemand anders aan de lijn krijgt, of eventjes een email sturen.. reageren ze ook snel op.. ik geef ook altijd een grote mond terug, wie denken hun wel niet dat ze zijn dan? (ja het incassobureau, ha-ha )
echt heel onprofessioneel, zij zou juist moeilijke gesprekken gewent moeten zijn JUIST omdat ze voor een incassoburo werkt, en dit was nog een makkelijk gesprek ligt dus duidelijk niet aan jou
Voelde me ook wel schuldig,haha! Omdat ik zelf ook niet zo netjes was op het einde. Heb ook verder nooit wat te maken met incasso bureau's maar was zo geschokt! Dat dit gewoon normaal gedrag is, vind ik helemaal triest om te horen
jeetje wat een botte trien ofniet.. altijd aan het begin al de naam vragen.. kan je achteraf in zo'n gesprek een klacht indienen!
Vraag me eerlijk gezegd af of dat zal helpen... Was het bijv de essent, vodafone o.i.d geweest had ik allang teruggebeld met een klacht of al eerder aan de telefoon gezegd dat ik haar toon niet netjes vond. Maar lijkt hier wel of ik de mindere ben en er dus niks over te zeggen heb, omdat ik wat van haar nodig heb. En heb een beetje rond gegoogeld en schijnt heel veel te gebeuren....
gewoon nog een keer bellen, en de naam noteren van iedereen die je te spreken krijgt (ook voor de toekomst). Zodra je een naam kunt overleggen kun je een klacht bij de afdelingsmanager neerleggen, kan gewoon via mail via de algemene adressen. Hoe meer mensen klagen over iemand bij naam, hoe vriendelijker ze gaan worden. Ik laat me niet afblaffen, vooral niet door een omhooggevallen tiepmiep bij een incassobureau! Ik ben wat dat betreft misschien te erg qua instelling, maar incassobureaus doe ik geen zaken mee, ik betaal aan degene waar ik geld aan schuldig ben, en heel misschien 37,00 aan het incassobureau voor hun kosten, maar niet meer dan dat! ik zit ook vaak bij Tros Radar op het forum te lezen, en daar vind je heel wat goede tips over vanalles.
Je kan idd een naam vragen, maar je hebt meer aan een datum en tijd. Het gebeurd vaak dat iemand een heel andere naam aan de telefoon gebruikt dan hoe degene daadwerkelijk heet, is niet altijd te traceren op naam. Gesprekken zelf worden altijd gelogd en als je een datum en tijd hebt, zien ze altijd de daadwerkelijke persoon met wie je hebt gesproken. Even om terug te komen op het onderwerp. Dit is inderdaad niet helemaal netjes gegaan. Misschien had die muts haar dag niet of een beroerd persoon aan de telefoon gehad voor je aan. Dan is vaak de volgende aan de telefoon het bokje.
Begrijp wel dat die mensen ook alleen maar hun werk doen... maar ze had wel iets vriendelijker kunnen zijn
Oh dat zeker. Ik heb ook een tijdje als klantenservicemedewerker gewerkt, maar heb in mijn hele carriere daar wel geteld 1 keer de telefoon opgehangen. Die man maakte het zo bont om mij voor, excuses voor de taalgebruik: Vieze vuile gore kankerho*r, als ik je tegenkom maak ik je af. Kijk, toen hing ik op, niet om zoiets als waar de TS mee zat. Dat was gewoon belachelijk hoe die miep reageerde.
Even een reactie op TS... IK neem toch aan dat je maandelijks via de bank betaalt? Dan kan je toch ook zelf in je afschriften terugkijken wat je al hebt betaald. Naar aanleiding daarvan kan je uitrekenen hoeveel termijnen je nog moet... Sowieso zijn ze altijd wel bereid om het telefonisch toe te lichten.. (hoeveel er dus nog open staat).. Ik weet uit ervaring dat brieven met overzichten een heel gedoe zijn om uit te zoeken en te printen.. sterker nog, als ze al hun "debiteuren" een overzicht moeten sturen dan kost dat werkelijk heeel veel tijd.. Mag ik vragen welk incassobureau het is? Is het de landelijke bekende die ik denk...?
Mijn ervaring met het incassobueau is juist dat er op mail helemaal niet gereageerd wordt Ik kreeg telkens nog post voor de vorige bewoner van mijn flatje, dus na een tijdje braaf telkens alles terugsturen, heb ik uiteindelijk maar es een envelop opengemaakt: Intrum Justitia... Dus ik dacht behulpzaam te zijn, en heb een mail gestuurd. Nooit reactie gehad, en de brieven bleven komen, dus heb ik uiteindelijk maar gebeld. Kreeg een heel chagrijnige man aan de lijn, er kon nog geen bedankje van af. Zelfs hierna kreeg ik nog steeds brieven, die heb ik gewoon weggegooid. Ik was er klaar mee! Ook toen ik zelf onenigheid had met een energieleverancier en dat naar Intrum Justitia werd gestuurd heb ik ze gemaild dat het onterecht was, en dat het al geregeld was met Oxxio zelf: 2 weken lang elke dag gemaild - nooit reactie... Héél irritant! Als jouw ervaring met datzelfde bureau is, verbaast het me dus niks, maar netjes is het zeker niet
Snap best dat die mensen hun werk moeten doen hoor, geen probleem. Maar je hebt natuurlijk altijd nog zoiets als fatsoen... En echt op die toon waarop ze reageerde, was niet netjes. Verder heb ik natuurlijk wel die overzichten en weet ik ook precies wat ik heb betaald.Heb de allereerste keer dat ik een brief kreeg meteen gereageerd, Ging om een x bedrag. meteen een regeling voor getroffen, maar die mevrouw vertelde mij dat er nog een bedrag open stond en dat het handig was als ik die ook meenam in de afbetaling. Dus dit is zo geregeld. Heb toen alleen een bevestiging gekregen van schuld 1 en niet van het totaal van beiden. Is ook meer een stukje zelfbescherming, dat ik zeker weet dat straks alles is afgerond en er geen verrassingen zijn. Heb met zo'n overzicht een stukje 'bewijs'. Gaat trouwens om GGN.
Oh hoe irritant zeg..alsof ze op voorhand al boven jou staat ofzo.. Kan me je frustratie goed voorstellen..haha grappig dat je zo 'bot'terug durfde doen..Denk dat je er geen steek mee verder komt, maar tm lucht misschien wel op dat je je niet als een hond laat afsnauwen.. de troel! gelukkig nieuwjaar alvast!
Idd, heb daar zo'n hekel aan. Vind dat echt niet netjes en zou zo ook nooit een ander behandelen. Maar ja, miss had ze haar dag niet Jij ook alvast gelukkig nieuwjaar!