Miskraam na 10 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sara1976, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Net terug uit het ziekenhuis. Zou nu 10 weken en 1 dag zwanger zijn. Met 7 weken en 1 dag een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Nu bij de echo leefde het vruchtje niet meer. Volgens de meting is het gestopt met 8 weken en 4 dagen. We wachten het weekend af, en voor maandag staat een afspraak voor de curretage. Vorig jaar heb ik ook een curretage gehad, dus ik weet hoe dit gaat.
    Waar ik nu bang voor ben is dat het nu spontaan op gang komt. Wat kan ik dan verwachten. Hoe pijnlijk is dit? De gynaecoloog had het over erge krampen wat op weeen leek. En dat ik moest kijken of het vruchtje compleet was. Maar hoe doe je dat? Komt het dan plotseling als ik op de wc zit? En dan kan ik het toch niet meer zien? Ben ontzettend verdrietig op het moment, en de tranen blijven komen, was zo blij dat het na 20 maanden gelukt was om zwanger te raken, en nu dit? Ben bang voor wat er komen gaat.
     
  2. Niet meer actief

    hoi meid
    wat erg zeg :cry:
    tja hoe het gaat... is bij iedereen verschillend
    maar je kunt idd flinke krampen verwachten met bloedverlies en stolsels
    maar als je kindje eruit komt herken je het wel....
    veeel sterkte meid ;)
     
  3. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Dank je voor je snelle antwoord. Lief van je.
    Heb nu ineens een zwaar gevoel helemaal onderin m'n buik. Hoop niet dat dat het begin is. Vandaag nog even niet......
     
  4. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Wat een ontzettend droevig berichtje! Je zal je wel rot geschrokken zijn. Veel sterkte!

    Hoe de miskraam los komt is per persoon verschillend. Ik vind dat artsen er te makkelijk over denken. Ja er zijn vrouwen die naar de wc gaan, bloed zien, vruchtje verliezen en klaar. Maar er zijn ook vrouwen (waaronder ik) die idd echt weeën hebben en flinke buikpijn en mega veel bloedverliezen. Het klinkt heftig, dat is het ook, maar volg je gevoel en dan komt het goed. het is bij mij ook goed gekomen, maar ik wild ehet wel even noemen. Er was tegen mij gezegd dat het een heftige mesntruatie zou worden dus ik was er geenzins op voorbereid.

    Zorg dat je niet alleen thuis bent als je denkt dat je idd erge krampen gaat krijgen. Hou in de gaten dat je niet teveel bloed verliest. Het mag best even heftig gaan, maar als de krampen minder worden, moet het vloeien ook minder worden.
    Zo'n vruchtje opvangen is een hele kunst en lukt vaak niet. Daar zou ik me ook niet te druk om maken. Je weet dat de buik goed leeg is als de krampen ophouden en het bloedverlies overgaat in normaal ongi-bloedverlies. Schrik ook niet als je een dag later ofzo opeens nog een stolsel verliest, dat is heel normaal.

    Gebruik geen tampons ivm hygiene. Je hebt in de baarmoeder dadelijk een wond zitten (net als na een bevalling) dus die is gevoelig voor infecties. Bovendien kan een tampon tegen de baarmoedermond aankomen en ook irriteren.

    Nogmaals heel veel sterkte. Laat de tranen maar de vijre loop. het zijn allemaal tranen uit liefde voor dit ukkie. Het was je zo intzettend gegund!
     
  5. Iejoor2510

    27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Meid,

    Heel veel sterkte, en zoals mijn voorgangers al zeggen, je merkt het echt wel, ik heb ook een miskraam gehad en ik had een kraamverband om gedaan om het zo te kunnen opvangen...

    Ik was ook bang het op de wc te verliezen en dan niet doorhebben dat het vruchtje eruit is...maar ik kreeg echt weeen en kreeg ook persdrang, ik heb daar gewoon aan toegegeven en voelde na een klein half uurtje persen het vruchtje eruit komen, schrik niet dat het misschien in zijn geheel eruit komt, voordeel daarvan is dat het dan wel helemaal eruit is, het was voor mij wel even schrikken maar achteraf ook heel mooi...

    Je kan het vergelijken met een silecoon, tenminste zo vond ik het eruit zien...

    Heel veel sterkte voor de komende tijd...

    Knuffel
     
  6. Niet meer actief

    Heel veel sterkte

    En idd is per vrouw verschillend ik heb 4 halve week terug miskraam gehad en had alleen wat bloed zoals de voorbodes van een menstruatie 2 x een dikke stolsel met vliesjes en voor de rest heb ik geen last gehad alleen klein beetje ongie gevoel

    bij mij viel het dus mee lichaamlijk dan heb 3 dg gevloeid beetje meer glibberige afscheiding en geen erge krampen
    ben onder controle in het UMCG en de gyn zei ook jij bent 1 van de zoveel die het lichaamlijk minder voelt dus want meestal veel krampen en overvloedig vloeien en ik had dat niet

    maar desondanks is het geestelijk niet minder zwaar want het was zeer gewenst

    liefs kaley
     
  7. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zoals de anderen hiervoor ook al aangaven is dat per persoon verschillend. De een ervaart het aan als een wat zwaardere menstruatie, de ander heeft zware krampen tot weeën aan toe.
    Bij de eerste MK heb ik zelf bewust gekozen om een 'spontane' miskraam af te wachten. Dat was best zwaar, maar achteraf gezien ik ben blij dat het zo is gegaan. Heb niet het gevoel gehad dat ik echt weeën heb gehad, maar had wel last van stevige krampen, die met behulp van flink wat paracetamol net uit te houden waren.
    De volgende MK's kwamen als een duveltje uit een doosje, ook hierbij had ik flinke krampen, maar die waren met behulp van pijnstillers redelijk uit te houden.

    In ieder geval heel veel sterkte voor alles wat komen gaat.
     
  8. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Meiden, bedankt voor jullie reacties, dat doet me goed!

    Heb vannacht redelijk goed geslapen. Veel gedroomd waardoor ik naar wakker werd. Wilde niet uit bed, wilde m'n ogen weer sluiten, want voel me nog zooo kut! Als iemand vraagt hoe het gaat, barst ik gelijk weer in tranen uit. Voel me erg down, en kan me nergens toe zetten. Hoe doen anderen dit? 1x een miskraam vond ik erg heftig! Maar hoe verwerk ik er 2? Ik vraag me af of er ooit nog een 2e kindje komt. Of ik uberhaupt nog wel de moed kan verzamelen er weer tegenaan te gaan. Na mijn miskraam vorig jaar juli, was ik voor het eerst weer zwanger. Vond het zolang duren, en nu kon ik net een beetje blij zijn, en als de 2e echo ook goed zou zijn zou ik alles kunnen vergeten. Mijn dochtertje zou bijna 3 worden als de 2e geboren was. En dat vond ik voor mezelf eigenlijk wel het maximale verschil tussen de 2. En nu? Wil zo graag een 2e kindje, en weet ook niet of ik die wens op kans geven, maar weet ook niet of ik de kracht heb om weer bezig te zijn met zwanger raken, en alle onzekerheid die daar bij komt kijken......
     
  9. Sara1976

    Sara1976 Actief lid

    11 jul 2006
    233
    0
    0
    Gisteren de curettage gehad.
    Ik moest me om 13.00 uur bij de opname melden. Was ontzettend zenuwachtig en snel geirriteerd. We waren er ruim op tijd, en op de afdeling werden we gelijk naar mijn kamer begeleid. Wat ik erg fijn vond is dat ik een eenpersoonskamer kreeg, en mijn vriend de hele tijd mocht blijven. Daar een kort opnamegesprekje, en toen begon het wachten. Omdat ik ergens tussendoor gepland moest worden, was er geen tijd bekend, en kon er elk moment een telefoontje van de OK komen. Van de vorige keer weet ik dat het kan zijn dat je erg lang moet wachten, dus we hadden aardig wat tijdschriften meegenomen. Ik heb nog gevraagd of ik vooraf nog een echo zou mogen, maar dat werd niet gedaan.
    Om 15.00 kwam de verpleegkundige vertellen dat ik mijn OK jasje aan mocht doen. Daarna nog een uur moeten wachten, en rond 16.00 uur werd ik naar de OK gebracht. Ik trof gelukkig allemaal erg lieve en vriendelijke mensen, die allemaal een praatje met me maakten.
    Ik werd om 16.30 uur wakker op de verkoever, en dat was erg snel, want was er om 16.15 uur aangekomen. Voelde meteen veel echt flinke menstruatiepijn, waar ik gelukkig paracetamol voor kreeg in het infuus. Was om 17.00 uur terug op de afdeling, en ook daar heftige buikpijn als ik iets hoger wilde gaan liggen. Gelukkig zakte dit na een uurtje af, en was het goed te doen. Volgens de verpleegkundige was ik ook heel snel wakker, de meeste hebben iets meer tijd nodig. Misschien dat ik daardoor zoveel pijn had. Om ongeveer 18.45 kreeg ik een beschuitje, en daarna werd mijn infuus verwijderd. Toen ik geplast had, mocht ik naar huis.
    Gelukkig goed geslapen vannacht. En vandaag voel ik me leeg, en een beetje down. Ben gelukkig nog de hele week vrij, want heb echt nog geen zin om te werken. Weet ook niet of ik daar volgende week al wel aan toe ben, maar laat alles maar even op de afkomen.
    Volgende week heb ik een controleafspraak bij de gynaecoloog.
     
  10. loesje77

    loesje77 Lid

    11 feb 2007
    59
    0
    0
    Flevoland
    Sara veel sterkte, en neem de tijd voor je herstel!

    Liefs,
    Loesje
     
  11. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Herkenbaar verhaal :cry:....... veel sterkte!
     
  12. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Heel herkenbaar allemaal. Ook bij 7 weken goede echo en bij 10 weken missed abortion. Daarna ook curretage. Heb je niks aan dat ik je dit vertel, maar wil alleen even laten weten dat je niet alleen staat... Heel veel sterkte de komende tijd!
     
  13. casedy

    casedy Actief lid

    25 feb 2007
    256
    0
    0
    heel veel sterkte te komende tijd.
    En doe rustig aan is beter voor je herstel.
     
  14. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    heel veel sterkte meis!
     

Deel Deze Pagina