Hcg van 19000 hoog? met 4-5 weken zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Debster84, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hi!

Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik zwanger ben (ik ging voor een ei meting maar er zat een zwangerschap! hoe vinden jullie die!)
    Ik vroeg en hoever is dit? ze zei ik denk een week of 4-5 dus 1 week "overtijd" zei ze.
    Ik moest even bloed laten prikken en zou ze me later terug bellen en na 1.5 uur belde ze me netjes op om te zeggen dat ik hartstikke zwanger ben en een hcg had van maar liefst 19000!!
    Nu ben ik eigenlijk helemaal vergeten te vragen of dit hoog is en normaal, dus is dat mijn vraag aan jullie?
    Is het normaal een hcg waarde vn 19000 met ongeveer 4-5 weken zwangerschap?
    En is er kans dat het een tweeling is? of hadden ze dat dan al gelijk kunnen zien?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes Debbie

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Gefeliciteerd.

Het HCG gehalte varieert per zwangere per duur.
    Het is inderdaad hoog bij jou.
    Kan zijn dat je verder zwanger bent dan gedacht, kan ook van een tweeling zijn.
    Dit is alleen uit te sluiten met de echo, dit kunnen ze zien vanaf een week of 7-8.
    Dus nog even geduld en dan weten jullie hoever je bent en hoeveel het er zijn.

Groetjes Ineke

3. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Dank je voor de reactie!
    Ik ben denk ik niet veel verder aangezien er nog geen hartactiviteit te zien was...(hopelijk zien we die volgende week wel!)
    En dat het er meerdere kunnen zijn kunnen ze dus pas vanaf 7-8 weken zien??...pfff word er zenuwachtig van nu!
    Nog even afwachten idd dan,

Thnx

Deel Deze Pagina