ik moet even iets kwijt.. dit is mijn verhaal.. in het begin van de zwangerschap week 7 tot 10, was ik misselijk maar niet heel erg. Toen ging het weer een week goed, en toen was ik na de 11e week elke dag zo misselijk! Ik hoefde niet vaak over te geven, maar steeds ontzettend misselijk. Alleen is dat niet het enigste, ik ben zo snel uitgeput, moe, ik ben snel buiten adem..ik heb dat ook met mijn verloskundige gesproken, maar die zei het hoort erbij, en mijn bloed was goed in week 11. Nu eindelijk vorige week, ik kon weer werken! Had weer meer kracht, was echt bijna niet meer misselijk.. Maar nu, afgelopen weekend heb ik steeds felle steken in mijn buik, ik denk bandenpijn, want het zit boven mijn liezen, en zijkanten buik.. en had ik zondag op maandagnacht erge buikpijn. Verloskundige gebeld, zij zei groeipijn.. Maar nu voel ik me dus weer net zoals eerst, ontzettend moe, snel uitgeput, en weer misselijk.. En als ik ook maar iets optil, wat helemaal niet zwaar is, dan krijg ik steekjes, en schokjes in mijn buik, en dat heb ik ook als ik op mij zij lig... Nu vraag ik me af, is dat normaal dat je je ineens goed en dan weer slecht kunt voelen na 1 week? En dat je in week 17 nog misselijk bent? Misschien teveel gedaan? En zijn die steekjes wel normaal? Want ik ben het zat om me steeds maar zorgen te maken! Ik heb trouwens wel het idee dat ik af en toe de baby voel.. dat heb ik ook vanaf deze week.. Nou sorry voor mijn lange verhaal,
Hoihoi, Het klinkt voor mij dat je misschien wat te veel doet op een dag, let op met tillen want als je dan of daardoor steekjes krijgt dan is het net wat te veel voor je lichaam. Het zijn inderdaad je banden die je voelt. Het kan geen kwaad maar het is wel een hint van je lichaam dat je soms wat te veel vraagt. SOmmige vrouwen blijven de volle 9 mnd misselijk. Het gaat vaak met ups en dows. Gemberpillen kunnen je helpen en gebruik je zwangerschapvitamine? zo nee dan is dat wel een goed idee, voor wat extra ijzer. GEbruik je ze alwel dan zou je daarnaast floradix kunnen gebruiken om wat meer pit te krijgen. Imke