Hond heeft gebeten

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    En toen gebeurde het toch..... M'n zoontje gebeten door ons hondje..
    Het was terecht want Spike zat in z'n mand en gromde al als waarschuwing maar Martijn pakte hem toch vast en toen was het hap!
    Ik was net een seconde te laat bij hun om Martijn weg te pakken.

Het is een heel klein sneetje in z'n duim met een beetje bloed dus toch maar even de huisarts bellen zo voor de zekerheid.

Maar ik weet nu ook niet meer wat ik moet!
    Spike waarschuwd altijd met grommen en nu dus ook maar ja leer dat een kind maar eens, dat doen we al natuurlijk maar dat maakt het op martijns leeftijd alleen maar leuker om Spike te pesten.

Ik wil Spike ook niet wegdoen, we zijn al zijn vierde baasje en hij heeft een rotleven gehad hiervoor met geslagen worden.
    Bij ons had hij eindelijk rust en liefde.

Wat zouden jullie doen?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

je zegd zelf hij waarschuwde eerst en hij heeft gelijk. ik denk dat jeje vraag al beantwoord hebt. tuurlijk moet je het wel even aan kijken.

3. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zou spike een plek in huis geven waar hij rustig in zijn mandje kan liggen en de kids niet bij hem kunnen komen.. het is, zoals je al omschrijft, niet een gemene 'uit het niets' bijt...hij heeft gewaarschuwd.. ik zou je kids wat bij hem weg houden en de hond zeker niet weg doen!

hoe is het met de kleine martijn? erg geschrokken? misschien dat hij nu in de gaten heeft dat het niet mag?

succes meid!

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Inderdaad een plekje zoeken waar de kinderen er niet bij kunnen.

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ook ik ben van mening dat het hondje er 'niks aan kon doen.'
    Dat is nou eenmaal hoe het werkt bij hondjes.
    Je kunt je kinderen wel leren dat de hond naar hem/haar moet komen en dat het kind er niet zelf naar toe mag. (helemaal als hij in z'n mandje ligt.)

Mijn zus en zwager hebben dat bij hun 3 meiden ook gedaan, bij het hondje van mijn ouders. Die begon ook te grommen als hij in z'n mandje lag of ze wilden hem oppakken...Hij heeft nog niet gebeten, maar zou niet raar staan te kijken als dat toch een keer gebeurd.
    Gewoon telkens als de kids er naar toe willen, heel duidelijk NEE zeggen...
    En ze altijd in het zicht hebben als ze bij het hondje in de buurt zijn.

Hoop dat je een oplossing vind, maar ben het wel met je eens dat je je hondje niet zomaar weg kan doen!

Liefs Loesie

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wat voor hond is het?? als het nu echt een grote hond is die je kind echt met een hap heeeel erg kan verwonden zou ik geen risico's nemen! als het een klein hondje is bv maltezertje ofzo dan zou ik het afwachten... je mannetje weet nu dat je hondje kan bijten. ik denk dat hij dat wel zal onthouden en een beetje afstand neemt....

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Het is een Jack Russell en hij bijt niet zo maar uit het niets.
    Martijn is geschrokken maar speelt nu weer en ga zo naar de huisarts met hem die wil hem zien voor de zekerheid.
    Spike had een plek waar Martijn niet bij kon maar we hebben met meubels geschoven en moesten nog een plekje vinden voor hem en die ben ik nu aan het maken.
    Ik ben nog erger geschrokken dan Martijn want hij hij speelt nu weer vrolijk.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou het even afwachten in idd de hond weer een eigen plekje geven... jack russels bijten niet echt door, die happen en snauwen meer als waarschuwing, dus daar heb je geluk mee gehad denk ik.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat is wel link zeg... je zegt dat je het terecht vind dat hij heeft gebeten.. maar je kindje is nog klein dus ben jij degene die dat moet sturen... vind het best hard om te denken dat het terecht is dat je kind is gebeten door je hond...

nu maar hopen dat het hierbij blijft...
    een hond is onvoorspelbaar maar een kind ook!!

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Nou niet terecht maar logisch of hoe moet ik het omschrijven?
    Dat is nou eenmaal m'n woordkeuze geweest in m'n eerste berichtje.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig zijn kindjes ingeent tegen tetanus, dus er is niet al te veel aan de hand.

Proberen het hondje een ander plekje te geven in huis, en goed in de gaten houden. En hopen dat het niet meer voor gaat komen.

Onze dochter is een paar weken geleden gebeten door ons "tamme" konijn. In haar neusje. Konijn en baby gaat dus niet goed samen...

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zou hem niet weg doen, hij heeft je kindje gewaarschuwd dus vind ik het eigenlijk de fout van je kindje, maar die doe je dan toch ook niet weg ?

Nee ik zou gewoon het hondje houden

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hondje een eigen rustig plekje geven en probeeeeer je kindje het te leren.

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Kinderen kunnen heel goed leren om dat aan te zien komen hoor! Dus hem vertellen dat als de hond gromt, hij erbij weg moet lopen. Hond heeft 'netjes' gewaarschuwd, dus zou er in dat geval niet over peinzen hem weg te doen..

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    We zijn net terug van de ha en we moeten het in de gaten houden of het niet gaat ontsteken anders krijgt hij een antibioticakuur.
    We leren Martijn al dat als spike in z'n mand ligt of gromt dat hij hem met rust moet laten.
    Verder hoop ik dat Martijn er ook wat van geleerd heeft en dat het nooit meer gebeurt.
    Pff wat een ochtend zo..

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

:(
    Ik heb een vriendin die toen ze 10 is door een jack russel van een andere vriendin is gebeten.
    Die had de hele lip en wang los-liggen.

Ik weet nooit zo goed wat ik hierop moet reageren.
    Tuurlijk gromde de hond eerst maar ik zou het doodeng vinden!

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    En daarom vind ik het zoooo eng honden en kids!
    Kinderen snappen het gewoon nog niet! Net als dat ze katten graag mogen pesten ondanks dat ze weleens een klauw krijgen...

Maar als een hond echt kwaad wil en er echt schoon genoeg van heeft dan blijft het vaak niet bij een snauw of een kleine beet!

Ik zou er zooo mee oppassen en als je ziet dat de kleine er alleen al naar toe wil lopen hem er weg halen! Eng hoor zoiets..

En idd een plekkie voor de hond alleen is een HEEL goed idee! Krijgt de hond ook ff zn rust...

Ik zou dit echt een enorm moeilijke keuze vinden.. En natuurlijk waarschuwt de hond van te voren, maar mag een hond al zo snel en makkelijk bijten als hij even gestoord word? je zult het jezelf nooit vergeven als de kleine in zn gezicht ofzo word gebeten! Ken genoeg mensen met dikke littekens van hondenbeten.. Ook 1 met een litteken in zn gezicht, ook zomaar als klein kind gebeten door de hond.

Ik ben zelf ook in mn gezicht gebeten toen ik kleiner was, gelukkig was de hond erg getraind en allert op mn vader, dat toen hij omhoog sprong en mij hapte schreeuwde mijn vader LOS! En toen liet hij gelukkig snel los, pfff had heel anders af kunnen lopen

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik vind het zo moeilijk.. Maar Spike is alles voor me, ik kan hem echt niet zomaar weg doen. Hij heeft me door hele moeiljke tijden heen gesleurd en ik hem.
    ik denk dat het ook een kwestie is van aankijken hoe het verder gaat.
    En met m'n vriend erover hebben, die heb ik net even snel gesproken.
    Er zat wel even tijd tussen het grommen en bijten dus hij wilde hem denk ik verder geen kwaad doen maar je weet het maar nooit natuurlijk.

19. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben trouwens ook weleens gebeten door de hond van m'n vader, ook m'n eigen schuld..
    Spike heeft mij nog nooit gebeten.

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    De hond waarschuwd toch? Is alleen maar goed. En als je hem dan verder drijft (door dat je dochter hem toch wilde pakken) geeft hij een knauw. Moet hij anders rustig blijven zitten terwijl dochterlief het treiterd? Wel proberen om de hond idd een rustig plekje te geven om dit soort dingen te voorkomen.

Deel Deze Pagina