Voel me niet meer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaat1984, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hoi dames,

Het onderwerp zegt het al. Ik voel me ineens niet meer zwanger. Heb gisteren de halve dag zitten huilen. Voel me ineens anders en weet het even niet meer. Het zal vast tussen mijn oren zitten, dus hier kan ik het even lekker van me afschrijven.
    Gelukkig steunt mijn partner me goed en is hij heel lief voor me, maar het snapt er niets van, ineens zo'n huilende vrouw :)
    Voel me eigenlijk heel goed, ben nu 17 weken zwanger. En toch loop ik met dit gevoel rond... Woensdag moet ik weer naar de VK om het hartje te luisteren, was het maar vast woensdag!!
    Zijn er dames die dit gevoel ook hebben of gehad hebben? Brand maar los :D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb dat gevoel niet gehad.
    Moet wel bekennen dat ik helemaal geen kwaaltjes heb gehad dus voelde me van het begin wel al "niet" zwanger;)
    Het zijn ook gewoon die heerlijke hormonen die je lekker laten janken...ik zat ook zo in die periode.
    Geniet van je zwangerschap!

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Je hoort/leest dit wel vaker.
    Vanaf 12/14 weken voel je je meestal wat beter, minder kwaaltjes. Vaak voel je je weer zwanger als je plopjes/trapjes voelt of als je hartje hebt gehoord bij de vk of 20-weken echo hebt gehad.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je krijgt andere hormonen na 16 weken, misschien ligt het daar ook wel aan?

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ow meis, ik denk ook aan de hormonen... Vreselijk hoe radeloos en emotioneel je jezelf soms kunt voelen. Maar het zit vast allemaal goed meid! Kop op!! Het is zo woensdag en dan zul je zien dat de kleine heerlijk actief is!

6. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Wat toevallig heb vorige week een topic hierover geopend.
    Ik had precies hetzelfde. Voelde me een 1,5 week niet meer zwanger. Voelde me anders. Leeg van binnen:(
    Maar uit de echo bleek dat het nergens voor nodig was! Mijn baby is prima in orde!
    Maak je geen zorgen het zit vast en zeker goed!

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik denk ook dat het door je hormonen komt. Ik was tot week 16 verschrikkelijk misselijk en daarna nam het ineens af! Ik voelde me toen juist wel heel goed omdat die misselijkheid eindelijk weg was. Het is maar een periode, komt allemaal vast goed! Als je woensdag bij de vk bent geweest voel je je vast weer een stuk beter!

8. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb het ook heel erg hoor.
    ik was de eerste 12 weken regelmatig misselijk. maar vanaf een week of 14 voel ik me helemaal niet zwanger. ik ben juist heel erg fit.
    niet moe, misselijk of andere kwaaltjes meer gehad, en ben nu 25 weken.

bij mijn eerste zwangerschap was ik 9 maanden lang misselijk, moe en echt ziek. dus ik was ook bang dat het deze keer niet goed was.
    maar alles is goed. en nu voel ik de baby vaak bewegen dus daardoor weet ik dat het wel goed zit.
    en nu ben ik ook wel blij dat ik niet zo misselijk ben als bij de eerste want nu kan ik goed voor mijn zoontje zorgen :)

9. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb ook nergens last van gehad, en voel me eigenlijk pas sinds ik de baby kan voelen echt 'zwanger'.

Misschien komt het bij jou doordat je hormoonhuishouding nu een beetje veranderd? Dus dat je HCG wat lager wordt en er andere (huil en lach-)hormonen voor in de plaats komen?

10. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Bedankt voor jullie reacties, lief :). Probeer er ook vanuit te gaan dat alles goed is en dat zal ook zo zijn. Alleen die stomme gedachten af en toe. Ben blij als ik de kleine straks kan voelen, dan is het nog echter.

Misschien komt het bij jou doordat je hormoonhuishouding nu een beetje veranderd? Dus dat je HCG wat lager wordt en er andere (huil en lach-)hormonen voor in de plaats komen?[/QUOTE]

Dat huilen heb ik gisteren wel gemerkt en de lachhormonen heb ik ook al mogen ervaren. Heel leuk voor je omgeving haha. Ik kon niet meer stoppen met lachen.

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb dat gevoel niet gehad, echter wel een hele tijd geleden gedacht omdat ik onze uk niet meer voelde,
    heb toen gewoon een paar dagen doorgelopen omdat ik dacht van, ah een paar dagen dan weer naar de VK.
    Mijn VK heeft toen wel gezegd, als je dit weer hebt DIRECT bellen!
    Het is niet goed om met zo'n gevoel rond te lopen, en ipv woensdag zou je vandaag ook eventueel heen kunnen.

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Heel herkenbaar, en het is allemaal goed gekomen hoor, maak je geen zorgen:)

Ena ls je je toch teveel druk maakt kan je heus eerder langs om naar het hartje te luisteren, daar doet de VK nooit moeilijk over. In de zorgen zitten is ook niet fijn.

Veel huilen zijn trouwens je hormonen he;)! Dus je bent hartstikke zwanger:D

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb het ook gehad, me niet zwanger voelen.
    zodra je je kleintje voelt, wat heel snel gaat gebeuren voel je je weer heel erg zwanger :)

14. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Hear hear, want daar heb ik sinds kort dan wel 'last' van; Jantje huilt, Jantje lacht.. Och arme, arme, ARME verkering van me.. :)

15. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    @MamaJulia, heb gisteren de halve dag gehuild omdat ik me dus niet meer zwanger voel. Drama tot en met. Inmiddels heb ik met mezelf 'gepraat'. Nu gaat het wel weer. Ik ben gelukkig niet de enige die dit voelt en in alle gevallen is er niets aan de hand. Hormonen dus :) en hormonen betekenen dat je zwanger bent ;).

Neem aan dat je ook geïnteresseerd bent in het lachen... Ik was Mr. Beans Holiday aan 't kijken (eigenlijk te debiel voor woorden). Ze zeiden tegen hem 'U spreekt goed Frans'. Zegt hij gracias... Tranen rolde over m'n wangen. Was alleen thuis, mijn hond keek me aan alsof hij wou zeggen die is echt gek haha.

Dus inderdaad Jantje huilt, Jantje lacht. Gelukkig tot nu toe vaker gelachen dan gehuild. Het hoor er toch bij. Die mannen van ons hebben het te stellen met ons :)

16. sinfidel

sinfidel Lid

29 nov 2012
    71
    0
    0
    mortsel
    oooooo wat ben ik blij dat er nog zijn! ik ben nu 18 weken zwanger van een tweeling, en in het begin veel misselijk en moe enzo, en de laatsten tijd voel ik me kiplekker, heb ook het idee dat men buik niet meer groeit, af en toe voel ik beweging, dan weer een dag wel, dan weer een dag niet,.... maar ik zit dus idd met hetzelfde en ben zoooo bang! ik moet nog tot maandag wachten, maar word ondertussen zot. vandaag nog de reactie gehad dat men buik ni dik is voor een tweeling, grrrrrr.
    maar ben al blij dat er nog vrouwen dit gevoel hebben.

groetjes

17. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hoi dames,

Dacht laat jullie even weten wat de VK zei. Alles ziet er prima uit en het hartje klopte super :). De VK had wel wat moeite het hartje te vinden, omdat onze uk ontzettend druk is. We hoorde hem meer bewegen, dan dat we het hartje konden vinden haha.

Drama voor niks dus...gekke hormonen. Voel me weer een stuk beter en kan niet wachten de kleine te voelen. Dan is het allemaal nog echter. Dus UK kom op en schop me :)

18. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Gelukkig maar!:) Ik had ook zo nu en dan het gevoel dat ik niet meer zwanger was, dan zat ik even uit te huilen bij vriendje

19. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Super! Fijn dat alles goed is. Nu weer lekker genieten!

Deel Deze Pagina