Nee? De HAP is echt geen vervanger van de huisarts hoor! Het is niet dat je zomaar kunt denken: "goh, ga vandaag niet naar mijn huisarts. Wacht wel tot ik naar de HAP kan vanavond". Zo werkt dat niet, sorry. Overigens geef je aan "bellen". Bellen kan natuurlijk altijd, maar langsgaan is een ander verhaal! ------- Wat is 'met spoed' en met welke problemen kan ik niet terecht bij de huisartsenpost? Hinderlijke maar niet spoedeisende klachten kunnen wachten tot het eerstvolgende normale spreekuur in uw huisartsenpraktijk. ------ Spoedeisend' zijn gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag van uw eigen huisarts. Bijvoorbeeld toenemende benauwdheid, verlammingsverschijnselen, heftige pijn, een ernstig ziek kind of een ongelukje in huis. Of als u zo ongerust bent dat u een medisch advies wilt vragen! ------- Als u s avonds, s nachts, in het weekend of op een feestdag met spoed een huisarts nodig heeft, belt u de huisartsenpost. ------- Bron: een aantal huisartsenposten op internet. TS: Veel succes bij je afspraak straks. Laat je even weten hoe het is gegaan?
Oh ik weet precies hoe je je voelt... ik heb er jaren jaren jaren last van gehad.... Zelfs mijn werk in de zorg op moeten zeggen. Heb je al eens een allergie test gehad?
Ik heb er al verschillende gehad, maar elke keer komt er wat anders uit. Niet echt duidelijk dus. Ik ben allergisch voor chroom, leer, en verschillende stoffen in verzorgingsproducten. Maar de ene keer ben ik allergisch voor paprika, en de andere keer juist weer niet en dan weer voor kip etc. Ik heb van de huisarts (was een andere) antibiotica gehad. Een sterkere, want het was fors ontstoken. Daarnaast weer allerlei vette zalven.
Het moet inderdaad niet zo zijn dat je omdat je geen zin hebt niet naar je eigen arts gaat en dan maar wacht tot de HAP open is, maar lijkt me dat je in zo'n geval sowieso een andere arts moet gaan zoeken. Ik bel altijd de HAP, leg mijn klachten voor (meestal van de kids) en dan geven hun wel aan of ik langs mag/moet komen. Als ik echt ongerust ben sta ik daar natuurlijk op, maar nooit een probleem mee gehad dat ik niet mocht komen. Ik sta daar nooit zomaar voor de deur. Als het echt spoed is wel natuurlijk, maar dan ga ik naar de spoedeisende hulp of bel 112.