Hoi dames, Ik ben inmiddels 6 weken zwanger en heb nu sinds 2 dagen dat wanneer ik 's morgens wakker word een gigantische pijn in mijn buik heb en dat doorstraalt naar mijn rug. Ik weet niet hoe ik zitten, liggen of staan moet en kan wel janken van de pijn. Is dit normaal? Het blijft zo'n 10 minuutjes aanhouden en daarna is het weg. Ik heb geen last van bloedingen dus daar maak ik me dan weer niet druk om. Toen ik er gistermorgen last van had en het 10 minuutjes aanhield, was het gelukkig over, maar tussen de middag kreeg ik weer zo'n "aanval". Ik denk dat jullie gaan zeggen dat het de banden zijn die oprekken, maar ik vroeg me af of het normaal is dat het zo'n pijn doet dat je er wel van kan huilen! Liefs en alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hoi mandy, Banden kunnen inderdaad heel vervelend aanvoelen! Je kan de pijn hebben doordat je een volle blaas hebt, vaak zakt het weer na dat je geplast hebt. Door de volle blaas word je baarmoeder omhoog geduwd en krijgen je banden extra spanning, na het plassen zakt de baarmoeder weer op haar normale plekje dit kan ook even gevoelig zijn maar daarna is de pijn meestal over. Voor de zekerheid kan he bij de huisarts je urine na laten kijken op een blaasonsteking die kan ook deze klachten geven. Imke
Hoi Imke, bedankt voor je reactie! Ik heb gisteren tussen de middag mijn eigen vk ook nog even gebeld en die zei precies hetzelfde. Ik ben vanochtend ook nog even bij de huisarts geweest om te kijken of ik een blaasontsteking had, maar dit was niet het geval. Heb ook mijn bloed na laten kijken omdat ik met vlagen erg duizelig ben, maar ook dat was allemaal goed. Ik ben in ieder geval erg gerustgesteld nu. Bedankt! Groetjes, Mandy