Belabberd.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babymam, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babymam

    Babymam Lid

    5 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Office manager.
    NULL
    #1 Babymam, 25 aug 2017
    Laatst bewerkt: 25 aug 2017
    Hoi lieve mama's,

    Ik ben op dit moment precies zeven weken in verwachting en het is echt een zegen, We zijn er ontzettend blij mee, alleen voel ik me echt beroerd, ik ben eigenlijk continu misselijk, moe en een 'tikkeltje' humeurig.

    Zijn er andere mama's die dit ook hebben? en hebben jullie misschien tips tegen de misselijkheid want de hele dag kokhalzend op werk lopen is echt geen pretje.

    En bij wanneer gingen jullie deze symptomen ongeveer weg?

    Ik heb hierover al contact gehad met mijn huisarts, helaas wil ze me er niets voor geven.


    Liefs.
     
  2. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Hmm ja dat is vervelend.. ik las ergens in een topic over appels en appelsap wat helpt tegen de misselijkheid. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
    Succes hoop dat het snel weg zakt. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap
     
  3. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Welkom in de wereld van de zwangere vrouw! Dit hoort erbij. Behalve als je HG hebt...dan kun je iets van de arts krijgen. Wat bij mij hielp tegen misselijkheid, kon elke paar dagen anders zijn. Zo kon ik juist geen groente en fruit eten zonder over te geven, terwijl ik normaal een enorme groente en fruiteter ben. Dingen als crackers etc, wil nog wel eens helpen en zorgen dat je geen lege maag hebt. Mijn misselijkheid en overgeven duurde tot 14 weken, maar ook dat is bij iedere zwangere anders.
     
  4. Babymam

    Babymam Lid

    5 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Office manager.
    NULL
    bedankt voor jullie reactie's, appels wist ik nog niet dus dat is iets wat ik zeker ga proberen.

    Ik probeer inderdaad dingen te eten wat me niet al te zwaar valt en dat gaat op zich wel redelijk goed. haha hoop stiekem wel dat het wat eerder over is dan 14 weken.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Hier hielp het vooral om niet te lang te wachten met eten, dus steeds kleine beetjes eten.
    Bij de eerste at ik vooral biscuitjes, bij de tweede nu vooral crackertjes.
    Het is even zoeken wat werkt.
    Gekookte groente kon ik de hele zwangerschap moeilijk hebben, nu bij de tweede 25 weken zwanger en ook weer moeilijk. En het stinkt zo. Bah
     
  6. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Tis idd even uit proberen wat voor jou het beste valt qua eten..
    Ik snap alleen niet waarom de huisarts niks voor wil schrijven.. ik was ook enorm misselijk (en overgeven) viel af, en zat daardoor in de ziektewet. Ik kreeg emesafene zetpillen en ORS omdat k niks binnen hield. Als het echt niet gaat, en je wordt erg beperkt in je dagelijks leven dan zou ik nog een keer contact opnemen met je huisarts. Bij mij was het rond 12-14 opeens weg..

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  7. RoosW87

    RoosW87 Actief lid

    17 jan 2015
    282
    58
    28
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap :D
    Ik heb zelf HG, dus gebruik wel medicatie. Maar wat ik veel hoor van mensen met 'normale' misselijkheid, is dat ze de hele dag door wat eten. Dus stukjes fruit, biscuitjes, danoontje enz.
    Mocht de misselijkheid nou toch te erg blijven, zijn er gewoon veilige medicijnen voor hoor. Dus dan zou ik zeker weer aan de bel trekken bij je huisarts.
    Veel succes en sterkte!
     
  8. Ingtwiede

    Ingtwiede Actief lid

    18 jul 2013
    299
    52
    28
    Ik slikte gembercapsules wat goed hielp bij mijn misselijkheid. Daarnaast at ik vooral vaak kleine beetjes en liet de vette hap staan.

    Gelukkig was het bij mij na 12 weken over
     
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Bij mij hielp alleen de emesafene tabletten. Ik gaf nog over van alleen water. S nachts werd ik vaak gewoon misselijk wakker. Dit heeft tot halverwege de 18 weken geduurd, toen ging het weg en nu is het sinds twee weken terug omdat de kleine tegen mijn maag duwt. Alleen is het nu veel minder erg. En moe zijn hoort er gewoon bij, je bent een nieuw leven aan t maken. Gefeliciteerd en blijf niet te lang lopen met klachten. Trek op tijd aan de bel bij je huisarts.
     
  10. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ik snap juist heel goed waarom de huisarts niets voor wil schrijven hoor. Bij jou was het anders, jij viel af omdat je niets binnenhield en daardoor ziek werd. Bij TS is hier geen sprake van, behalve zich belabberd en misselijk voelen (wat heel naar is hoor, weet hoe het voelde). Van 'gewone' misselijkheid en af en toe overgeven geeft de huisarts niet zomaar medicijnen.
     
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    1. Zet je koelkast kouder. koud eten maakt minder misselijk
    2. Hou je maag gevuld.
    3. Magnetronhotdogs en mcdonalds (milkshakes patat en hamburgers) en ander junkfood
    4. Perenijsjes en vanillevla
    5. Breakers (yoghurt met een smaakje)
    6. Persoonlijk vind ik koude komkommer een aanrader

    Ik weet niet waar de grens ligt tussen wel normaal en niet normaal misselijk (ik geloof dat meer dan 3x spugen per dag niet normaal is).je kan wel nog werken, dat kan ik allang niet meer. Het misselijke gevoel blijft vervelend helaas :(
     
  12. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Herkenbaarheid ten top meid! Heb het ook... kleine beetjes helpt wel maartis een dagtaak.

    En wat ik kan hebben verschilt ook... uitzoeken voor jezelf dus! En alle tips van de dames hier... daar ga ik er zelf ook nog een paar van uitproberen!
     
  13. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Heb bij de eerste de hele zwangerschap gehad!

    Nu bij de 2de was het met 10 weken weg maar nu met 13weken komt het weer terug.

    Hoort er helaas allemaal bij
     
  14. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    De huisarts schrijft inderdaad geen medicijnen voor als je weinig of niet overgeeft. Ik was ook heel beroerd maar gek genoeg gaf ik niet over (terwijl dat bij mij normaal gesproken heel gemakkelijk gebeurt bij bv reisziekte).

    Bij mij hielp het heel goed om crackers te eten voor ik opstond en daarna te starten met gemberthee (vond het in het begin heel vies maar was er snel aan gewend)

    De ergste misselijkheid verdween bij 12 weken, daarna tot 15 weken nog heel af en toe misselijk en na 15 weken was het helemaal weg.
     
  15. Babymam

    Babymam Lid

    5 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Office manager.
    NULL
    Heel erg bedankt voor de felicitaties, en alle tips, ik ga hier zeker wat mee doen want niemand wil misselijk zijn. het is inderdaad een beetje volhouden maar op een of andere manier valt het gewoon ontzettend zwaar.

    Als het nog erger wordt dan dit neem ik nog een keer contact op met de huisarts. :)
     
  16. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.764
    4.730
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

    Ik zit er ook volop in momenteel. Bij mijn dochter tot week 12 overgegeven, toen waren er dagen bij dat ik echt niks binnen hield en alleen maar perenijsjes kon verdragen.
    Nu ook wel overgegeven, maar heb ik wel wat dingetjes gevonden: voor ik opsta, eet ik iets (liggen standaard koekjes naast mijn bed) en de hele dag door eet ik kleine beetjes.

    Serkte met de misselijkheid!
     
  17. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    453
    212
    43
    Vrouw

    Dan heb ik wel geluk gehad denk ik haha. Ik had bij ongeveer 7 weken gebeld en aangegeven dat ik zwanger ben en last heb van misselijkheid. Ze vroeg of ik veel spuug en ik zei nee ik probeer het binnen te houden. En toen was het geregeld, kon in de middag Emesafene tabletjes ophalen..
     
  18. xDelicious

    xDelicious Actief lid

    5 jan 2017
    453
    212
    43
    Vrouw
    Mijn hormonen hebben mijn lichaam in beslag genomen :roflmao: geïrriteerd en boos worden om alles gaat heel snel. Mijn eerste zwangerschap heb ik hier dagelijks last van gehad. Nu is het nog vroeg dus wie weet veranderd dit.

    Oja, als ik misselijk ben vind ik dat drop wel helpt bij mij. Ik had gekozen voor zoute drop met een suikerlaagje, ook omdat ik een lage bloeddruk heb helpt het. Let wel op als je dit misschien probeert; maximaal 5 dropjes per dag.
     
  19. IvR

    IvR Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Die continue misselijkheid en je niet ok voelen zijn heel herkenbaar hoor! Ik ben nu 9 weken zwanger en ben al vanaf week 5 onwijs misselijk. Zonder overgeven so far, maar wel 24/7 lamlendig.

    Wat ik heb gemerkt is dat ik me beroerder voel als ik slecht heb geslapen/moe ben of "gewoon" alles wil doen dat ik altijd al deed. Een stapje terug doen, rusten als mijn lijf er om vraagt (en als er ruimte voor is uiteraard) en proberen op tijd te gaan slapen dus.

    Verder kleine beetjes eten de hele dag door. Ik had eerst vanillevla, maar daar ben ik nu weer even klaar mee. Ik heb een tijdje geroosterd brood met een klein beetje boter kunnen eten als lunch. Ook al weer klaar mee (Wispelturigheid: check!). Momenteel zijn het melkliga's die me de dag door slepen.
    (Fris/zurig!) fruit gooi ik met een schepje havermout en een scheut amandelmelk in de blender als ontbijt. Vooral diepvriesfruit is lekker fris/koud. Beter te doen dan knagen aan een appeltje en/of een bord warme havermout.
    Voor het avondeten kijk ik vriendlief wat vaker aan. Het niet boven de kooklucht hangen scheelt al een stuk. Een beetje lauw en met appelmoes soms nog wel te doen.
    Verder word ik nog steeds blij van ijsblokjes/ijs koud water.

    Geen eetpatroon om over naar huis te schrijven, maar iets is beter dan niets.

    Gembercapsules staan hier op het aanrecht, maar krijg er enorm maagzuur van. Die zijn het voor mij dus niet zo.

    Misschien enigszins hoopgevend: de laatste paar dagen heb ik af en toe momenten dat ik me "zomaar" even minder misselijk voel. Dat kan dus ook!

    Ik hoop voor je dat je je gauw wat beter gaat voelen!!
     
  20. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Met een week of 13, 14 was ik ervanaf. Alle zwangerschappen ben ik kotsmisselijk geweest, 5 in totaal.
    Tips;
    -In de ochtend droge toast op het nachtkastje, voor het opstaan.
    -Hele dag door kleine beetje eten.
    -Ik at alleen fruit als ik heel erg misselijk was.
    -naar de ha als je het niet trekt, emesafene bijv.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina