Dat klinkt als slank. Zeker als je maatje S en M hebt, dat is meestal voor slanke mensen. Ik las dat je soms maar 1 boterham en je warme eten eet. Dat is niet gezond en veel te weinig. Eén boterham is te weinig en je moet ook twee stuks fruit op een dag eten en je mag echt wel wat tussendoortjes. Als je het allemaal maar met mate doet.... Dan blijf je als het goed is gewoon op hetzelfde gewicht. Je mag als vrouw 2000 kcal. per dag... Ik zou als ik jou was hulp gaan zoeken. Want in je hoofd denk je dat je dik bent, terwijl dat helemaal niet zo is. Sterkte ermee.
Herkenbaar. Ik ben 1.68 en weeg 59 kilo en heb mezelf ook tot voor kort maar aangepraat dat ik te dik was. Dit heeft gewoon te maken met mijn drang om perfect te willen zijn, terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan. Je blijft altijd mindere dingen houden. Ik kan dan wel niet zwaar zijn, maar mijn buik is echt niet meer mooi. Laatst zei iemand tegen me, dat ik me eens moest focussen op de dingen die ik wel had en op de positieve punten. Mijn zoon die ervoor terug is gekomen bijvoorbeeld. Dat ben ik ook gaan doen en dat maakt me een stuk gelukkiger. Waarom zou je jezelf in de put praten... Ik heb lekker al mijn oude maatjes 34 weg gedaan en heb leuke kleding gekocht met wat hogere tailebanden of jurkjes met leggings. Dit past nu beter bij mijn lichaam en sinds ik weer lekker in mijn vel zit, kan ik ook weer trots zijn als iemand een positieve opmerking maakt. Terwijl ik eerst dacht, ja ja je zegt maar wat uit fatsoen.
1.69 en 52 kg. Maar ik ben wel erg slank. Dus ik ben ook niet altijd tevreden. Had wel weer wat meer 'spek'willen hebben. Ik lees dat jij precies goed bent?! dus let op dat je niet doorslaat..
Als je zoiets in je hoofd heb zitten, krijg je dat er maar moeilijk uit.wat mensen ook tegen je zeggen Ik heb het eea meegemaakt rond de puberteit, vond mezelf dik en slecht als ik aan het snoepen was geweest, ik streefde er altijd naar om maar geen vet randje te krijgen. ik wilde nooit meer wegen als 60 kilo. Nu ben ik 25 en 1.77 ik ben in 2 jaar tijd maar liefst 9 kilo aangekomen. (weeg nu 68) Ik heb kleding maat M. Af en toe voel ik me ook niet lekker in me vel, maar meer afvallen zou geen optie zijn omdat ik simpelweg niet meer mager wil overkomen, dat zie je al gauw als iemand lang is Maar ik snap je verhaal wel, wat mensen ook zeggen, als dit eenmaal in je hoofd zit, krijg je het er niet uit. Maar meid toch zeg ik het tegen je: Je bent absoluut niet dik. Je heb een mooi gewicht voor je lengt. En maatje S/M .. er zijn een hoop vrouwen die ook dit maatje zouden willen hebben, maar waarbij het simpelweg niet lukt. Ik wil je nog een tip geven: Mocht je er nou echt 24/7 mee bezig zijn, ga dan is met iemand praten. Let indd op dat je niet doorslaat. Sterkte ermee, liefs
Oh meid... Ik herken je verhaal helemaal! Ik krijg er gewoon een brok van in mn keel. Ik heb precies hetzelfde! Ben in totaal vanaf januari tot aan nu, van 86,9 kilo naar 74,9 kilo gegaan. ( mijn lengte is 1.83 m ) Iedereen zegt tegen me: ooh wat ben je afgevallen! Wat zie je er goed uit! Nou, zo voel ik me dus helemaal niet! Voel me hartstikke ongemakkelijk en heb het idee dat 'iedereen maar liegt'. Tenminsten, dat is wat een stem in mijn hoofd me iedere keer weer verteld. Want ik denk dan: ja, mensen zullen vast niet zeggen: goh wat zie je er mollig uit vandaag. Lelijk! Nee, het moet toch altijd positief zijn, dus waarom dan niet gewoon liegen? Ik ben er zelf 24/7 mee bezig en ik word helemaal GEK van mezelf. Zelfs mijn vriend kan er soms niet meer tegen. Op slechte dagen durf ik de deur niet eens uit, dan voel ik me zo'n enorm nijlpaard. En kan ik alleen maar huilen als ik mezelf in de spiegel zie. Laatst heb ik een test gedaan, waaruit kwam dat ik een eetstoornis heb. Ik ben er iniedergeval veelste veel mee bezig. Maar ik kan het simpelweg niet van me af zetten. Het beeld wat je overal ziet, 'de perfecte vrouw', met een strak lichaam en nergens een randje vet, dat stoort me gewoon. Soms heb ik een nuchter moment, en dan denk ik: Ach het zal me ook wat!!! Mijn vriend is gek met me , daar draait het toch om? Maar na een halve dag is dat ook wel weer weg, dat gevoel van: LAK ERAAN! Ik heb het qua eten alleen wel omgekeerd, soms heb ik ineens een enorme eetbui en ben ik bijna in staat om alles weer over te geven.. Ik heb dit nog niet gedaan en wil het ook eigenlijk niet. Maar het gevoel van te dik zijn en TOCH teveel eten, trek ik op zo'n moment gewoon niet. Ik heb zelfs tijden mijn vriendinnen ontlopen, omdat die wel allemaal slank zijn. Ik hoop er ooit vanaf te komen, want er zijn zoveel belangerijkere dingen in het leven. En 2 daarvan zitten naast me op de bank. Maar ik zal er wel aan moeten werken! Ik wou het verhaal toch even delen. Hopelijk gaat dit gevoel snel over en kunnen we erom lachen! Sterkte meid, ik weet precies hoe je je voelt!
@Tamale, meid ik schrik echt heel erg van je reactie. Vat het niet verkeerd op, maar misschien toch eens een idee om er hulp bij te zoeken? Heb net gekeken en je hebt een BMI van 22, dat is gewoon perfect! Kijk, dat je misschien niet 100% tevreden bent, oke...maar zulke heftige gevoelens, dat is toch niet goed. Nogmaals, ik bedoel er niets mee, maak me alleen best zorgen als ik dit lees. Je bent zo'n mooie meid en wilde dat je dit zelf zo inzien..... Dikke knuffel
ja hoor,dat is slank. ik ben 1.63,en weeg 64 kilo...en ik voel me echt dik,pffff,was altijd al onzeker,is nu alleen maar erger geworden...
Ik heb dezelfde lengte als jij en weeg 70 kg... wil nog weer terug naar 68(ben iets aangekomen) Maar echt niet minder dan 68 want dan ben ik mager en dat vind ik niet mooi. Ik houd dan geen kont in de broek over.
Ja wel herkenbaar. Ik ben 1m76 en woog altijd 65 kilo. Was echt superblij met mn lichaam (bedoel het niet arrogant maat zat echt lekker in mijn vel). Tijdens zwangerschap ben ik 30 kilo aangekomen, waarvan er nu zeker 26 af zijn. Ik ben nu dus 'maar' 4 kilo zwaarder dan eerst maar dit voelen er als 40. Baal dan zo van mezelf. Erg stom, want op sommige dagen voel ik me heel slank, kan ik heel de wereld aan. En andere dagen voel ik me echt enorm. Ik denk dat het komt omdat mn lichaam gewoon veranderd is, het is allemaal net even wat slapper dan eerst en volgens mij oogt dus ook veel 'groter'. Zo ervaar ik het tenminste. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar begrijp wat je voelt. Heb helaas ook geen tips. Succes!
Ik voel me juist wat beter met een paar kilo'tjes erbij nu. Ik woog een jaar of 8 geleden 57 kilo (1.67 m) en vond dat goed, maar wilde niet 'dikker' worden. Nu ik 2 keer bevallen ben weeg ik 62, en dit past nu veel beter bij mn veranderde lichaam. Mn heupen, mn taille, alles is breder, dus als ik nu nog 5 kilo zou afvallen, zou dat niet gezond staan. Ik hoop dat jij je ook beter gaat voelen in je lijf. Je lijf heeft een kindje gemaakt, laten groeien en gebaard he, dus je mag best trots op dat lijf zijn hoor . En ga er met iemand over praten, dat lucht vast op. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. soms heb ik ook goeie dagen, maar als ik iets gesnoept heb moet ik het voor mijn gevoel altijd compenseren. Ik wil ook wel eens genieten van wat lekkers. Over een week gaan we op vakantie en daarom ben ik nu al bezig om 4 kilo af te vallen zodat ik in de vakantie ook kan genieten. Ik wil dit gewoon niet meer ook voor mijn dochter.