Geluidsoverlast bij bouwwerkzaamheden

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij zitten met het volgende:

Op nog geen 5 meter van onze tuin, is de gemeente een groot winkelcentrum aan het bouwen (erg leuk..:x;)).
    Als buren hebben wij hiervoor bezwaar getekend, maar zonder resultaat (tja de gemeente gaat zichzelf natuurlijk niet in de vingers snijden). Maar goed, dat terzijde.

Nu is het zo, dat bij bouwwerzaamheden geluidsoverlast hoort, daar ben ik me van bewust. Alleen gaan 's ochtends om 7.30u de muziek op volle sterkte aan. Zelfs met deuren dicht, kunnen wij precies meeluisteren wat er op de radio is. Ook heb ik 's ochtends geen wekker meer nodig, want van de muziek word ik toch wel wakker.
    Dan kun je je dus wel bedenken hoe het nu in de tuin moet zijn, met het mooie weer van de afgelopen dagen. Ik kan een feestje bouwen, de muziek is er al.

Kunnen wij hier wat mee? Is het raar om dit bij de uitvoerder aan te geven?

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb hetzelfde meegemaakt! Ik ben eerst iedere ochtend naar de bouwjongens gelopen met een vriendelijk verzoek. Dat hielp 0,0 moet ik zeggen (en ik zie er toch best leuk uit in mijn ochtendjas haha). Daarna heb ik een klacht bij de aannemer neergelegd en ik heb al mijn buren gevraagd hetzelfde te doen. Toen was het eigenlijk snel klaar met de radio. Eerst deden ze nog een beetje lastig omdat het natuurlijk wel gewoon mag! Maar ik heb aangegeven anders elke dag een klacht te maken bij de opdrachtgever en daar worden ze niet zo vrolijk van.

3. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Wij hebben precies hetzelfde gehad, alleen werd er een appartementencomplex gebouwd, geen winkelcentrum.. Maar ze moeten zich zeer zeker aan bepaalde voorschriften houden, maar helaas is dat volgens mij dat ze vanaf 7.00 uur mogen beginnen tot 20.00 uur volgens mij. Weet die tijden niet helemaal zeker. Maar denk dat het zeker loont om even bij de opzichter langs te gaan. Zou het alleen wel proberen om het subtiel te brengen i.p.v. meteen op hoge poten te gaan. Denk dat je dan weinig voor elkaar krijgt..

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou ook even bij de opzichter langs gaan. En probeer een compromis te sluiten. Dus niet te eisen dat de radio helemaal uitgaat, maar gewoon een paar tandjes zachter. Dan kunnen de bouwvakkers het nog horen, maar kan jij gewoon je eigen muziekje luisteren zonder door die van hun gestoord te worden.

5. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik had zelf ook wel bedacht om het subtiel te brengen, inderdaad niet direct helemaal uit, want dat vind ik ook niet nodig. Ik gun die jongens ook wel muziek.
    Alleen tussen de middag slapen mijn zoon en ik (vanwege laag hb-gehalte in zwangerschap). Ik ben soms gewoon toe aan wat rust...en dat lukt nu niet echt.

Misschien moet ik inderdaad ook even naar de buren toe, vragen wat zij er van vinden en of hun ook willen bellen. En misschien ben ik wel degene die zich aansteld en last heeft van m'n hormonen...;) hihi

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    gewoon ff de bouw op lopen en zeggen dat je er last van hebt, vragen of hij niet zo hard kan, misschien wat later aan kan!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik weet dat klagen meestal averechts werkt.

bij ons oude huis werd er geklaagt en de radio ging inderdaad uit. maar de bouwvakkers gingen daarin tegen nog harder tekeer.

8. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ben ik ook bang voor inderdaad. Laatst was zoonlief buiten aan het spelen en viel hij. Hij moest terecht huilen, omdat hij met een grote bult op zijn hoofd naar binnen kwam. Hoorde ik zo'n broekie hem na huilen...:x. Zo waren er nog wel meer van dat soort dingen...
    Dus ik ben bang dat het dan nog erger wordt.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    vervelend zeg! ik zou het ook proberen om het subtiel te brengen en niet meteen heel boos doen.... dan kunnen ze je het leven in de tuin namelijk nog zuur maken....

wij hebben hierachter een garageboxen pleintje zitten, het dak moest vernieuwd worden en dus 2 weken lang van die mannen op het dak die recht in onze tuin keken... vond ik ook niet zo prettig en dan vooral dat geloer en geflirt was ik niet zo blij mee.... heb dat dan ook gewoon gezegd maar wel op een nette manier.... daarna was het wel afgelopen en konden ze het eigenlijk ook wel begrijpen.... gelukkig was het maar 2 weken... :p

10. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, ik ben bang dat er weinig aan te doen is.
    Ik woon in een nieuwbouwwijk en de eerste jaren hebben we volop in de herrie gezeten. Heien, bouwvakgeluiden, noem maar op. We wenden er wel aan. En na een tijdje zijn ze ook weer klaar. Als die winkels er eenmaal zijn, ben je het vast zo weer vergeten dat je ooit last van de herrie hebt gehad.

Een goed gesprek moet altijd kunnen, dus je kunt een keer bij de uitvoerder langsgaan. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het weinig zal uithalen.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

tjah, vanaf half 8 mogen ze beginnen. weinig aan te doen denk ik.

12. tulip

tulip Niet meer actief

vervelend zeg!! Ik ben idd ook wel bang dat ze dan op andere gebieden lastig gaan doen. De tip van 078 mama is wel een goeie, even de opdrachtgever aanspreken, dat is niet de gemeente toch, of wel??

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hiertegenover begonnen ze destijds om 7 uur, maar zetten ze om 6.30 al de grote wagens aan om warm te draaien. Heerlijk, zo'n zootje stationair draaiende vrachtwagens voor je deur... :(

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier worden de woningen in onze flat gerenoveerd.
    Ze mogen vanaf 07.30 lawaai maken. En dat gebeurd hier dan ook gelijk op dat tijdstip met extreem veel boren en slopen. Soms al een kwartier eerder.
    Echt zoooo hard dat ik vlak na de bevalling steeds rechtop in bed zat zo schok je van het geboor.

Helaas kan je er niks aan doen. Niet op die tijden.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat er geluid van de werkplaats komt is ook niet zo vreemd maar een radio is geen must onder het werken! En ik vind dat je toch echt normaal moet kunnen praten met dit soort lui. Gewoon vragen! Als dat al niet meer kan... En als dat niet lukt gewoon evne de gemeente opbellen, die zijn daar ook niet zo blij mee meestal.

Ik snap wel dat mensen zeggen dat van klagen de problemen soms alleen maar groter worden maar aan de andere kant, dan kan je toch nooit meer iets zeggen?

Maar gewoon een mega kan ijskoude sap met bekertjes en vraag het dan. Wedden dat ze een stuk aardiger zijn dan?

Deel Deze Pagina