dat zeg ik toch helemaal niet?Ik zeg dat je blij moet zijn dat je zwanger bent, dat moet toch iedereen? Ik zeg dat ik het me niet VOOR kan stellen. Ik zou als ik dat zou hebben zo ontzettend blij zijn dat je na zo;n lange tijd zwanger bent en met zoveel moeite dat het niet eens in me op zou komen om dan een gigantische voorkeur te hebben. Tuurlijk mag je een voorkeur hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat als het dan iets anders is dan je verwacht had, dat je dan teleurgesteld moet zijn.
het zijn slechts gevoelens, bekijk ze en veroordeel ze niet. bekijk gewoon waar het vandaan komt, wat je ermee kunt en of je ze om kunt buigen. belangrijker nog: veroordeel jezelf niet als je voelt dat je teleurgesteld bent. dit kindje heeft jou voor een reden uitgekozen als mama en er zal ongetwijfeld een heleboel moois te beleven zijn samen wees lief voor jezelf, het is soms al verwarrend genoeg al die gevoelens die naarboven komen tijdens een zwangerschap. veel liefs!
ik ben van mening dat iedereen danwel stiekem of openlijk een voorkeur heeft. Ik wilde een meisje... leuk lief schattig.. maar volgens de echo een jongen! nou die teleurstelling was weg toen ze me vertelde dat het kindje gezond was... en nu ie er is ben ik zooooo blij en trots op mn mooie zoon! Ik hoop wel dat als er een tweede komt dat dat een meisje is, lijkt me heel leuk van allebei 1 maar een jongen is net zo welkom!
Oja, en nog zoiets: vriendin van mij wilde bij de tweede graag wel weer een jongen, zag zichzelf niet tutten met een meid. Het werd een meid (inmiddels ruim 2) en ze is toch een ontzettende tut-moeder geworden, die er giga van geniet! Het tegenovergestelde kan ik me ook voorstellen: ik ben zelf echt een meisjes-meisje, geniet erg van kleren en tutten met m'n stiefdochter enzo, dus kan me voorstellen dat andere vrouwen dan ook denken: o, liever geen jongen. Maar als die er is, vind je ook daarmee de leuke dingen hoor! Ik heb die ervaring door m'n stiefzoon, Heb nog steeds wel zoiets van: onze tweede mag van mij ook rustig een meid zijn: lekker, zo'n meidenhuishouding, maar door m'n stiefzoon weet ik dat ik ook kan genieten van potjes voetbal samen in het park hier en zwaardgevechten, lego-knutselen, enz. Als je je kind ziet genieten, geniet je zelf vaak ook wel! (Alhoewel er ook echt dingen zijn die ik niet doe en aan manlief overlaat... die dat echter omgekeerd ook doet: je moet hem niet vragen het haar van z'n dochter te doen en ik zorg altijd voor de kleren, Hij gaat met zoonlief klussen, doet stoere dingen met hem, dus ach... Ook lekker als je er eentje hebt van het geslacht waar je wat minder mee hebt: kan je man daar lekker mee aan het spelen en doen en heb je ook nog eens de gelegenheid om lekker op de bank te zakken, :-D
Dat je dit durft uit te spreken. Ik vind eigenlijk ook dat je een goedbedoelde schop onder je kont moet hebben. Ik was voor de 20 weken echo juist heel erg zenuwachtig of alles wel goed zou zijn met de gezondheid. En ondankss dat wij graag wouden weten wat het wordt, maakte ik me alleen maar druk of alles erop en eraan zou zitten. Want zo vanzelfsprekend is dat niet!
Maak je niet druk, zodra je je kindje vast hebt hou je er van. Geslacht maakt op dat moment niks meer uit
Heb ook hier over nagedacht en denk dat het ook komt omdat ik geen moeder heb waar ik al dit soort dingen mee heb gedaan.Opgegroeid met papa en hou dus ook veel van ravotten ipv tutten.[/quote]
Die welverdiende goed bedoelde schop heb ik bij deze in ontvangst genomen niet alleen van jou maar ook van de rest die dit gemeld heeft. Over het geen dat ik dit durf uit te spreken is heel simpel.Ik kan er mee in mijn maag blijven lopen of mijn gevoelems uiten en het kunnen verwerken.Mijn man heeft mij ook die schop onder mijn kont gegeven en natuurlijk is het belangrijkste dat alles erop en eraan komt te zitten.En dat het niet vanzelf sprekend is weet ik maar al te goed.
Ik vind dat dat net zo goed geldt voor iemand die na één ronde al zwanger is: wees blij dat je uberhaupt zwanger kunt raken het is niet voor iedereen weg gelegd. @TS zodra je het weet slaat de teleurstelling vast heel snel om in blijdschap!
Ik was er ook van overtuigd dat dit een meisje ging zijn. Ik had zelfs al een superschattig jurkje gekocht. De "schok" was dan ook groot toen het een jongen bleek te zijn, al wisten we dat het 50/50 kon zijn hé Anyway... onze flinke jongen is ondertussen al 2mnd oud, en ik zou'm voor geen geld ter wereld meer willen missen! Eerst was ik teleurgesteld dat ik geen "schattige meisjeskleding" kon kopen, maar ach, wat maakt het uit? Gewoon even wennen aan het idee, en binnenkort wil je niets anders meer! Geloof me!
Helemaal goed! En ga nu maar lekker uitkijken naar de echo en geniet ervan als je straks de bevestiging krijgt dat alles goed is! Als je straks die kleine in je handen hebt is het zoooo onbelangrijk wat het geslacht is!
@Samen: zoals ik al zei: die vriendin van mij zag een meid ook niet zitten, maar wat je niet hebt kunnen ontvangen van je moeder, krijg je misschien alsnog als je een dochter krijgt, Kan zo gebeuren dat ze al het tutten in je naar boven roept, En zo niet, nou, dan voed je haar niet op als meisjes-meisje... ook prima toch?
Oh ja het shoppen hielp bij mij ook heel erg. Toen ik zag hoeveel schattige stoere jongenskleertjes te koop zijn, was ik helemaal om Mijn voorkeur voor een meisje kwam trouwens uit het feit dat ik jongens heel erg asocieer met voetbal. En ik heb echt een kleine trauma wat dat betreft. Het leven van mijn vader en mijn ex stond echt continu in het teken daarvan en ik ben daar zeer vaak de dupe van geworden. Vaders die tijdens het eten perse voetbal moest opzetten, zo ontzettend ongezellig Dus ik ben echt bang dat ik straks ook iedere zaterdag langs het veld moet staan En een meisje had mijn voorkeur omdat ik heel lang op hoog niveau heb gedanst en het me zo geweldig leek als ik een dochter had die ook ging dansen. Maar goed, dat weet je natuurlijk allemaal helemaal niet zeker of dat daadwerkelijk gaat gebeuren
Haha ik heb zo'n schoonfamilie, helemaal voetbalziek! Die hebben ook sateliet tv en dus ontvangen ze echt veel te veel wedstrijden. Ennuh jongen of meisje, maakt niets uit, van haar oom heeft ze al 2 Feyenoord rompers gekregen...terwijl we toen nog niet eens wisten dat het een meid zou worden!
Meid, ik was er van overtuigd dat ik een meid zou krijgen en zag al een roze strik om de voordeur, beschuit met roze muisjes, allemaal leuke pakjes en rokjes met plooitjes en lang haar als ze ouder werd... Afgelopen zaterdag pretecho en wat denk je? Een jongen! Even wennen, maar nu vind ik dat net zo leuk, maar ik moest ook echt even een knop omzetten hoor! Ik hoop in elk geval dat je hartstikke blij bent met je kindje, of het nu een jongen of een meisje is!
Een voorkeur kun je best hebben en daar is niks mis mee, maar ik kan me ook niet voorstellen dat iemand heel down of zelfs depri ervan kan worden. Dat lees je ook wel eens. Ik heb zelf 2 dochters en natuurlijk zou een knulletje leuk zijn, maar ook al is het een meid, ze is meer dan welkom!
Uit ervaring kan ik zeggen dat allebei de geslachten evenleuk zijn Van allebei hou je evenveel, tis je eigen kindje, die zijn altijd leuk Zou me eerder zorgen maken om het karakter afhankelijk daarvan hoe vaak je ze achter het behang wilt plakken Sowieso, de 1e kennismaking met je baby, direct na de geboorte is zoooooo mooi, dan maakt het geslacht echt niks uit! (en ben je zo blij dat de pijn voorbij is ) Maar met een voorkeur is niks mis, een afkeur wel.
Ik ken een vrouwtje van een heel ander forum en die was ervan overtuigd een meisje te krijgen, dat wilde ze haar hele leven al maar haar eerste werd een jongen en deze vrouw bleef teleurgesteld dat het een jochie was en zei dit ook gewoon.......hoe het nu met haar is weet ik niet.