Hallo ik zou graag jullie mening willen horen over een kraamfeest? het is onze derde kindje en we hebben geen zin in maanden kraam visite aangezien mijn man alleen weekends thuis is maar nu heb ik wel wat dingen wat we niet weten hoe en wanneer graag jullie mening? Met hoeveel weken houden jullie je kraamfeest?? ik dacht zelf na 42 weken en dan 3 weken erna? welke tijden?? dacht zelf van 14.00 tot 17.00 moeten mensen zich melden als ze komen of moet je ze juist laten bellen als ze niet kunnen komen?
wij hebben hem volgende week. 3 1/2 week na de bevalling. hebben eerst ff afgewacht hoe ik me zou voelen. Als ik me niet goed had gevoeld, was het 3 juli geworden. wij doen van 14.30 tot 16.30. Je hebt namelijk altijd mensen die eerder komen en later gaan. Dus ik verwacht de 1e mensen rond 1400 en de laatsten zullen waarschijnlijk rond 1700 vertrekken.
Hoi, Wij hebben bij ons zoontje een kraamfeest gehouden, en zijn het nu weer van plan. We hebben het 3 weken na de bevalling gedaan (datum pas gepland toen hij geboren is). Op vrijdagavond van 19.30 tot 22.00. We hadden er niet bij gezet of mensen moesten laten weten of ze wel/niet komen.
Ik denk dat 3 weken na de bevalling idd een mooie tijd is. Tijd zou ik idd niet langer als 3 uurtjes houden. Druk genoeg als alles in één keer komt. Zou zelf wel vragen of ze willen laten weten of ze wel of niet komen zodat je iig rekening kan houden met hapjes en drankjes inslaan
Goed idee! Wij gaan dat met een volgende denk ik ook doen. Geen gedoe voor wekenlang, ofwel maandenlang! Maar gewoon een feest! Het kaartje moet toch nog gedrukt worden als je bevallen bent, dus zou ik dan kijken hoe het gegaan is en wanneer je het feest gaat doen. Maar ik zou ook zo'n 3 a 4 weken na de bevalling aanhouden. 14:00 tot 17:00 is mooi denk ik. Misschien een zondagmiddag, dan kunnen de meesten vast. En ik zou zeker opschrijven dat mensen moeten mailen als ze wél komen. Hier zijn de naaste familie en vrienden wel eerder en vaker welkom dan, maar de rest kan alleen met het feest komen. Ik vond maandenlang bezoek ook echt te veel.. Ook steeds afgeven (ik voelde me een beetje verplicht...) vond ik op een gegeven moment niets meer aan. Dus op zo'n feest ga ik denk ik een paar uurtjes van hand tot hand toelaten.. en daarna rust!! Ik zou ook niet te veel inslaan. Koffie, thee, fris, en beschuit/cake/soesjes/taart en misschien wat borrelnootjes e.d. Doe je anders met een kraambezoek ook niet toch?
Bedankt voor jullie reacties!!! ik ben zeker wat wijzer wat anderen er van vinden!! ik heb het al wel en paar keer laten vallen bij sommige mensen wat echt vrienden en familie komen toch in de kraamtijd (dat doen we nu ook altijd bij vrienden) maar de rest............puffff wekenlang visite!!! En iedereen reageerde heel leuk van nou dat doe je goed scheelt heel veel!!! dus dacht dan doe ik het ook maar nu nog even bij ons in dorp wat horeca bedrijven bellen bij wie we iets kunnen afhuren en wat het kost??
Ja dat kan ook. Uit huis betekent helemaal geen troep! Maar ik zou het denk ik thuis doen. Praattafel in huis, boel aan de kant en km maar op! Bij mooi weer ook in de tuin.
Hoi Wij hebben het feest gegeven in een brasserie 5 weken na de geboorte (omdat porkie dysmatuur was, had dat eigenlijk wel wat later gekund, maar goed ). We hebben mensen laten weten via de email vd baby of ze kwamen of niet (uiteindelijk kwamen er 100 man): tijd idd 14.00-1700 en dat was perfect. We hebben geen cadeaus gevraagd maar een bijdrage voor een goed doel (natuur bij ons in de buurt) bij binnenkomst een glas champie en een heel mooi strak baluw gebakje, daarna borrel en 6 hapjes pp (geen snacks maar echt mooie, luxe hapjes!) speelhoek met limo en chips voor de kids geregeld door de brasserie Al met al heeft ons dit E.1100 gekost en dat was het driedubbeldwars waard! 1 tip: regel moeder en schoonmoeder of schoonzus om voor je baby te zorgen: had ik niet gedaan dus ik werd behoorlijk geleefd van gesprekje, naar flesje, naar gesprekje, naar flesje...pfff volgende keer zou ik de baby bij mij moeder in de armen drukken en zelf gaan borrelen Veel plezier!
wij hadden een zaaltje gehuurd (bij onze kerk) en zelf boodschappen gedaan. Koffie/thee met een stukje geboortetaart (zelfgemaakt) en later wat fris/bier met borrelnootjes op tafel, en schalen met kaas/worst. Ik had m'n moeder, schoonmoeder, zus en schoonzus gevraagd om te bedienen. Dus zij hebben voor iedereen gezorgd, de kleine lag heel de avond in de kinderwagen te slapen en ik heb een gezellig avondje gehad De kraamweek was ook veel rustiger dan bij onze 1e. De opa's en oma's zijn een paar keer langs geweest, en wat broers en zussen van mij en m'n man. Dat vond ik druk genoeg. Dus voor ons vd zomer weer een kraamfeest
Hier 3 weken na de bevalling en van 14u tot 16u. Was perfect. Het was mooi weer dus gewoon in de tuin. Hadden voor de zekerheid wel een tent en terrasverwarmers geregeld. Zoontje heeft de hele tijd geslapen in een babyhuisje, dat was heel fijn en vooral makkelijk.. Verder alles voorbereid met vriendinnen/moeder/schoonmoeder. Soesjes met glazuur en muisjes en cakejes. Kannen koffie en thee en pakjes drinken voor de kids. Ook doosjes rozijntjes en bellenblaas voor de kids. Verder nootjes en chips op sta-tafels en mijn schoonmoeder had wat simpele hapjes gemaakt en frisdrank stond op een tafel met bekertjes erbij.
Wij hebben die van ons aanstaande zaterdag (nu nog hopen op mooi weer). Dat is 6 weken na de geboorte en bewust gedaan ivm keizersnee. Wij houden het van 16 tot 20 uur. Kan de oudste gewoon 's middags gewoon lekker naar bed. Ik inderdaad om een bevestiging gevraagd en heb er ook bij gezet dat als mensen van plan waren kleertjes te kopen, ik dan het liefst maat 68 heb, maar dat we helemaal blij worden van cadeaubonnen van de Hema of prenatal. Wij hebben van die mini-tompoucen besteld bij de hema, met er op de voorkant van het geboortekaartje. Daarna gewoon pinda's en chipies en tegen een uur of 18 zetten we een salade met stokbrood neer. We gaan er (ooooh ik hoop het zo) vanuit dat het mooi weer wordt, dus we hebben een partytent staan en 4 sta tafels. Ook hebben we een biertap gehuurd, zodat wij zelf niet de hele tijd aan het heen en weer lopen zijn. Voor de aankleding zijn wij leuk geslaagd bij de blokker, hadden ze veel roze glazen, borden, bestek en tafelkleden in de aanbieding. Succes!!