Goedenmorgen, Mijn vierde kindje weigert sinds 24 uur de borst.. Hijis nu ruim 10maanden. Ik weet dat het nog goed kan komen maar weet ook dat dit een keerpunt kan zijn.. Gaan we doorzetten of is het goed zo? Andere kids 9 , 11 en 14 maanden bij mij gedronken.. Mannetje is 'opeens' ouder geworden sinds een paar dagen.. Wil Ontdekken, is aan kruipen toe ( doet hij nog niet). Hij viel al niet meer standaard in slaap tijdens het drinken ( ook niet als het bedtijd was) Na in totaal 45 maanden borstvoeding kan het maar zo klaar zijn.. Erg dubbel gevoel.. Einde van 8 jaar zwanger worden, zwanger zijn en borstvoeding.. Het is op zich goed zo. Ik ga dit weekend nog een paar x proberen aan te leggen en kolf anders de druk weg.. Mag hij nu trouwens gewone melk mocht de borstvoeding op zijn? Hij krijgt altijd al wel een bakje kwark savonds.. Groetjes een misschien niet meer borstvoedende mama
Hoi, hier ook een weigerende zoon gehad, met 10 maanden. Het is een beruchte periode... Niet zozeer omdat ze fysiologisch klaar zijn met borstvoeding,maar maar omdat er heel veel speelt, in hun lijfje, in hun ontwikkeling.. Hier duurde het 2 weken. Heel naar en ik was er erg verdrietig over. Zo ging het toch niet eindigen?Gelukkig is het goed gekomen. Als je wil blijven voeden: blijven aanbieden, zonder druk. Ga eens in bad met hem. Probeer een droomvoeding. Om de boel wat op pijl te houden, wat kolven. Het is inderdaad puur aan jou om te beslissen of je hem weer aan de borst wil, die investering wil doen. En anders, is het ook goed, wat jij wil. 10.maanden is natuurlijk super! Zoon heeft tot 2,5 gedronken uiteindelijk. Succes!
Bedankt voor je antwoord Zoe! Droomvoeding vannacht geprobeerd maar hij wilde écht niet.. Vanmorgen gekolfd , er kwam ook maar 40ml uit.. Tot nu niet weer gekolfd.. Ik ben bang dat dit het was.. Als hij op schoot is, kijkt hij er zelfs niet naar om. Normaal draaide hij zijn hoofdje dan wel naar de borst toe.. Als ik hem nu ontbloot duwt hij de borst letterlijk weg...
Kan het ook wat te maken hebben met jou cyclus die op gang komt? Er zijn kindjes die na een week weigeren het toch weer vrolijk oppakken....... Gewone melk mag nu nog niet, pas vanaf 1 jaar. Dus nog even geduld.
Kan best zijn hoor Heb nog geen cyclus gehad.. Ik heb gisterochtend voor het laatst gekolfd ( 50ml).. Mijn borsten voelen wat vol maar zeker geen harde schrijven of lekken etc. Mannetje is er super vrolijk onder en laat de borst echt links liggen.. Normaal draaide hij juist zijn hoofd ernaar toe zo van : " ik wil drinken". Maar nu.. Net of hij nooit de borst gehad heeft.. Ook de gekolfde melk smaakte hem niet. ( ooit hier gelezen dat afbouwmelk zout smaakt). Gewone melk daar zijn de meningen over verdeeld merk ik..