Tóch ziekenhuis.. weet iemand dit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bonnie87, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Ik had net een onderwerp betreft dat ik me zo raar voelde.
    Aangeschoten -weet ook niet hoe ik het anders moet noemen- gevoel in m'n hoofd en drukkend, weeig op m'n maag, harde buiken af en toe en een licht gevoel in m'n benen. Soms wat steken aan de rechterkant van m'n buik.. beetje vaag allemaal. Vannacht ook helse steken gehad in m'n buik, maar na een uur zakte dat af en ben ik weer in slaap gekukeld.

Toch voor de zekerheid om half twee maar even het ziekenhuis gebeld en daar kan ik om kwart voor vier terecht. Ik stond altijd bij de HA onder controle, maar aangezien die vakantie heeft en ik sinds gister overgedragen ben aan het ziekenhuis heb ik daar maar contact mee opgenomen.
    Nadeel is dat manlief om half twee uit Hilversum gereden is en wij naar Groningen moeten. Dus ik hoop dat ie 't op tijd redt. :)

Nu hoor ik her en der verhalen dat ze 't misschien wel gaan halen aangezien de klachten/symptomen.
    Ik moest ook m'n tas meenemen, want 'je weet niet of je moet blijven'.
    Moet nog drie dagen voor m'n uitgerekende datum, maar het lijkt mij heel sterk dat ze 't vandaag gaan halen.
    De 1e laten ze -als het niet echt nodig is- liever een week langer zitten dan eerder halen. Toch?

Graag jullie reactie. :)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als het goed is heb je nu zowiezo een vluchttas klaar staan. ik zou die gewoon meenemen en achterin de auto laten. stel dat het bijv. zwangerschapsvergiftiging is dan kunnen er meerdere dingen gebeuren. ze kunnen je naar huis sturen en elke dag terug laten komen voor controle, ze kunnen je daar houden maar als het heel erg is dan kunnen ze ook besluiten om het snel te halen. maar dat is helemaal afhankelijk van hoe kleine het doet.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou idd een tas inpakken, neem ook wat tijdschriften ofzo mee en bv een doos liga's. Dan hoef je daar in ieder geval geen zorgen over te hebben; moet je blijven, dan heb je alles al bij je. Mag je weer naar huis? Dan neem je die tas gewoon weer mee naar huis. Beter dan zonder tas daar komen en vervolgens te stressen over dat je niets bij je hebt.
    En tja, je weet niet wat ze gaan doen he, dus ga er ook zo leeg mogelijk heen; verwachtigen zullen alleen maar teleurstellen en je misschien bezorgder maken dan je al bent.

Succes!!

4. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Zoals verwacht mocht ik weer naar huis.
    Ik heb bloed geprikt, omdat ze naar m'n lever wilden kijken of die de zwangerschap nog wel aankon. Daarna ben ik aan de CTG gelegd om naar mijn harde buiken en de hartslag van de baby te kijken. Daarna moest ik nog urine inleveren en een echo doen, dus in totaal zijn we ruim 2 uren in het ziekenhuis geweest. Met als resultaat dat ze niets konden vinden, maar de urinetest werden we dan eventueel nog over gebeld mocht er wat zijn.

Om 8u vanavond werd ik gebeld dat ik morgenmiddag weer heen moet! Wat er was wilden ze niet zeggen, maar alle onderzoeken moet ik nu weer opnieuw en dan een uitgebreid urineonderzoek erbij.
    Om 3u moeten we er zijn. Geen idee wat dit nou weer is; lekker geheimzinnig in ieder geval.

Zal wederom m'n tasje maar weer meenemen, haha!

5. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Jeetje onzeker dat ze je niet vertellen waarom je terug moet komen.
    Heel veel succes vanmiddag! Hopelijk kom je met meer zekerheid thuis dan gisteren.

Moet je naar het Martini?

Ps volgens mij zijn onze mannen collega's! Lees iets te veel toevalligheden nl ;)

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    het kan zijn dat ze wat eiwitten in de urine hebben gevonden. dit kan duiden op beginnende zwangerschapsvergiftiging. maar vaak moet je een paar x terug komen zodat ze het kunnen vergelijken.
    bij mij was er ook niets aan de hand maar moest wel een paar dagen achter elkaar terug komen. elke keer hetzelfde riedeltje. bloeddruk, weeenmeting, bewegingen kindje enz.

7. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    We zijn weer terug uit het ziekenhuis, gelukkig hoefde ik maar een uurtje te blijven.
    Jemig, wat kunnen mensen je nog de stuipen op het lijf jagen zo in de laatste paar dagen van je zwangerschap!

Ze hebben me vanochtend nog zes á zeven keer proberen mobiel te bellen (normaliter belt ZH altijd op de vaste telefoon) omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk moest komen.
    Ik heb teruggebeld naar de verloskundige die mij gisteren onderzocht had en wat bleek nu? Ze wilden meer onderzoeken doen omdat ze bang waren dat mijn placenta al een paar weken zijn werk niet meer goed deed. Dus dat de groei stil was blijven staan bij ongeveer 34 weken!
    Ze wilden dat gisteravond niet mededelen, maar vanmiddag werd dus aangegeven dat nader onderzoek zeker gewenst was en dat ik sowieso m'n tasje maar mee moest nemen.

Crisis, wat heb ik weer in angsten gezeten!
    Weer aan de CTG gelegd, geen urine en bloedtest gehad, maar wel weer een echo. Nu heeft een gynaecoloog het overgenomen (ouder, ervarender persoon) en die gaf aan dat alles uitstekend was. Er was een fout gemaakt bij de metingen die ze deed bij de echo!
    Hartje is perfect, kleine is nu ongeveer 3100 gram en de placenta was ook voortreffelijk hoe die nu werkt.
    Zorgen om niks! Maar ik ben wel heel blij dat deze gynaecoloog aan de verloskundige had doorgegeven dat 'ie mij nog een keer wilde zien, omdat het om kind én moeder gaat.

Mocht het mis zijn geweest, dan hadden ze het vandaag middels een keizersnede gehaald. Had van ook gemogen, haha.
    Maar ik ben zeer, zeer, zeer opgelucht dat ons kleine het voortreffelijk doet.

Valt weer 10 kilo van je af.. ;) Bij wijze van!
    Bedankt voor de reacties dames!

Enne.. ik weet niet of onze mannen collega's zijn Dinges. ;)
    Zou zomaar kunnen..

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Jeetje wat een angsten... Wat moet dat verschrikkelijk eng zijn geweest. Gelukkig is alles goed met jou en de kleine!
    Nu maar hopen dat de kleine zich snel meld en dat de bevalling goed verloopt.

Zal je vertellen waarom ik denk dat onze mannen collega's zijn: Mijn man werkt ook vaak in Hilversum, zijn collega wordt zeer binnenkort vader en woont in Friesland. Toen je schreef dat je naar Groningen moest dacht ik die woont niet in Sneek maar aan de Groningen kant. Verder is het mijn gevoel die zegt dat ze collega's zijn. Ze doen iets met asbest ;)

9. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Haha, dat laatste klopt zeker!
    Ben nu wel heel nieuwsgierig wie het is! ;) Mn liefhebbende echtgenoot heeft alleen afgelopen week in Hilversum gezeten i.v.m. de vakantie. Maar toen ik nog niet op 't laatst 'liep' zat 'ie daar ook wel. Dan hier en dan daar. Ben nu wel benieuwd! Haha!

10. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Stuur je even een pbtje!

11. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102