Jee, heeft die tante aandelen in Blokker ofzo?!? Trek lekker je eigen plan en laat ze lekker praten zou ik zo zeggen... Gewoon ja en amen (tenminste zo zou ik zijn) en leef je eigen leven. Succes!
Erg herkenbaar allemaal maar toch erg vervelend. Ik moet me ervoor afsluiten maar vind het erg moeilijk om niet naar al die bemoeials te luisteren. Je trekt het je toch aan. Ook al weet je zelf beter... Ik heb toevallig net een mail gestuurd naar mijn hubbie. Lees en je weet waar ik me vooral aan stoor. Niet aan familie in ieder geval. "Goedemorgen liefie . Wat heb ik een klotenacht gehad zeg. Op die manier heb ik geen zin meer om te gaan slapen of wakker te worden. Als ik niet raar droom dan pieker ik me wel een ongeluk. Vanmorgen had ik het effe helemaal gehad. Zelfs onder de douche was ik bezig met iedereen te veroordelen die een mening denken te moeten hebben over mijn huidige situatie. Waar bemoeit iedereen zich in vredesnaam toch mee! Laten ze naar hun eigen leven kijken! Gister bijvoorbeeld: Komt er een docent naar me toe. Normaal een heel lief mens. Eerst feliciteert ze me en vervolgens vraagt ze: Hoe heeft dat kunnen gebeuren? Was je niet aan de pil? WERKELIJK! Wat gaat haar dat aan! En wat dan nog? WIJ zijn daar toch WEL blij mee?? En toen ik naar huis ging zat er een (hij weet het nog niet homo) vent bij de receptie. Zegt ie heel geheimzinnig: Ik weet het van je nieuws hoor. JA EN??? Goh, zei hij, wat een schok moet dat geweest zijn. Hoe ver ben je nu? Jezus, wat een gedoe. En is de vader ook blij dan?? WAAR BEMOEIT IEDEREEN ZICH MEE ????????????????? Dit is ver*&#* al de zoveelste die denkt het allemaal beter te weten!! Ik word hier zo moedeloos en ziek van!! IK WIL GAAN GENIETEN EN NIET ALLEEN MAAR PIEKEREN!!! Donny die effe verteld het jammer te vinden dat ik zwanger ben .Manon die het niet erg vindt dat ik nog wel zwanger ben. En jij die op de space nog geen woord erover geschreven hebt. Ja. De babykamer is klaar. De zolder is onderweg. Omdat het huis verkocht moet worden!! IS DAN NIEMAND BLIJ?????? NOU, IK WEL!!!!!!! Ik trek me niks meer van anderen aan! Ga mijn eigen weg. Heb de mening van een ander niet nodig en als ze weer zoiets zeggen hang ik lulverhaal op of maak duidelijk dat ze óf blij moeten zijn óp moeten rotten! Ik ga geen lief meisje meer zijn! Word er schijtziek van! Ik slaap niet meer dankzij iedereen die het denkt beter te weten!! Kus, Veronique. Ps: werk ze vandaag ."
@Veertje1979 Zo heftig Helaas zullen we ermee moeten leren leven. Mensen bemoeien zich nooit met je leven totdat je een kind verwacht dan weten ze het allemaal beter.... Het erge is nog ze pakken mij met die goedbedoelde adviezen maar mijn man laten ze met rust. Als hij het hoort grijpt hij wel in hoor maar hij is er helaas niet altijd bij. Dus pakken ze mij met die bemoeienis verhalen grrr..... Ik heb ook maar besloten zoals sommige adviezen hier om iedereen maar lekker zijn gelijk te geven of als ik toevallig net een scherp antwoord hebt krijgen ze die te horen. Of ik antwoord dat wij het allemaal wel op een rijtje hebben en echt geen adviezen en/of op bemoeienissen zitten te wachten we zijn tenslotten geen "kinderen meer Ach, zo blijft er altijd wat of je bent te jong of je bent te oud het is nooit goed. Wat is dan de goede leeftijd?? heb ik dus ook wel eens aan iemand gevraagd Sta ik met een grote te vertellen dat ik zwanger ben krijg ik te horen was het gepland of????? (drufde haar zin niet af te maken) Nou hier heb ik geen antwoord op gegeven Wat denk je wel niet Maar ja helaas mensen zullen zo blijven zodra er kinderen komen ik heb me eroverheen gezet en laat niet meer over me heen lopen Gelukkig een lieve man en ouders die wel heel blij zijn en achter ons staan en zich vooral niet met ons bemoeien dus wat wil je nog meer
Ik heb me inderdaad nu ook voorgenomen om me af te sluiten van al die bemoeials. Is wel moeilijk want ik zit gevoelig in elkaar maar ik moet mezelf nu in bescherming gaan nemen... Het is inderdaad nooit goed. Vreemde wereld...
Idd erg herkenbaar. Iedereen voelt zich mede-verantwoordelijk, denk ik. Vandaar alle (goedbedoelde) geklets. Wordt alleen maar erger zodra je je kindje hebt. Ik kon mensen vaak goed laten kletsen en ik zei dat ze gelijk hadden en d8: ik trek mn eigen plan wel. Maar op n gegeven moment kreeg ik boze gezichten, dat ik eigenwijs was... Overigens: wij hebben 1 kat en 1 hond. de kat is n afstandskat, gaat niet eens op dezelfde bank liggen, wil al helemaal niet geknuffe;d worden, maar zoelt onze zoon steeds op voor n aai (pets) of gaat in zn speelgoed kist liggen, terwijl Giulian daar aan t spelen is, of in de box liggen als Giulian daar ook in zit. De hond is Giulians echte vriendje. Wij hebben Soets dan ook nooit weggehouden bij de bay, vanaf de geboorte. Ff snuffelen, tot mijn afschuw ook n likje toelaten en dan weer ruimte maken. Nu spannen Giulian en Soets samen tegen mij, als ik zeg dat Soets niet mag schooien,of Giulian mag likken, gaat Giulian er achter aan en geeft de hond nog n happie, of vraagt om n lik. (gets) Hond en kat hebben nooit iets gesloopt, of besproeid van Giulian. Ze zijn gewoon dikke maatjes!