Zwangerschapscalculator

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jenli, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenli

jenli Lid

23 mei 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 jenli, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
    Hoi,
    Ik weet niet of ik mag linken naar andere siteś als het niet gewenst is verwijder t dan maar:)

Ik heb net op de volgende linkt: Zwangerschapscalculator - zwanger

In hoeverre klopt dit nou eigenlijk?

Mijn vrouw dacht dat ze 6 weken zwanger is maar die test zegt dus 8?

Iemand ervaring mee?

gr.

Jenli

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    bij mij zit hij er 2 dgn naast

elke calculator is anders dus je kan er niet op aan.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je moet wel meerekenen dat die calculators altijd uitgaan van de eerste dag van de laatste menstruatie... dus wanneer je vrouw een langere cyclus heeft gehad moet je dat zelf corrigeren in de calculator.

Daarnaast krijg je dus als het ware twee weken cadeau! Je rekent nooit vanaf eisprong maar altijd twee weken daarvoor (bij een standaardcyclus van 28 dagen)

4. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik heb vanaf mijn eisprong gerekend, had een hele latte eisprong de maand dat ik zwanger raakte. als ik vanaf de eerste dag van m'n laatste ongesteldheid reken ben ik ook ruim een week langer zwanger. dit klopt dus niet omdat mijn ei zo laat was ;)

5. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Zoiezo gaat die calculator uit van een cyclus van 28 dagen. Lang niet iedere vrouw heeft dat.
    Daarbij kan het voorkomen dat je een vroege of late eispring en/of een vroege of late innesteling hebt gehad.
    Het is maar een indicator;)

6. jenli

jenli Lid

23 mei 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe dan ook,

Over een week of 3 zien we t wel bij de 1e echo:)

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Bij mij kan ik hem niet invullen, kan niet eerder dan 2013, en mijn eerste dag laatste menstruatie was in 2012 ;)

Ik denk dat jullie rekenfoutje inderdaad komt door die twee weken verschil (tussen eerste dag laatste menstruatie, en bevruchting). Als het goed is zal de VK of arts ook gevraagd hebben naar haar eerst dag laatste menstruatie, en die zal ook van daaruit rekenen. Daarbij zien ze het ook op de echo ;)

Gefeliciteerd in ieder geval!

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Bij mij klopt hij wel met de laatste menstruatiedag. Ik ben door de vk twee dagen achteruit gezet, maar dat vind ik niet zo choquerend. Ik zou het heel erg knap vinden als ze de bevallingsdatum daardoor op twee dagen nauwkeurig kunnen schatten, het is toch altijd een "ongeveer". De baby komt pas als hij er klaar voor is :D

Deel Deze Pagina