Ik ga waarschijlijk ook aangevallen worden, maar ik vind dat er nog wel verschil in zit tussen werk en werk. Werk je echt zoveel met een serieuze baan waar je al je aandacht bij nodig hebt, is het niet zo raar als je man ook dingen oppakt, je hebt er immers samen voor gekozen om allebei zoveel te werken met een kindje en huishouden daarnaast. Maar het werk dat jij volgens mij doet, zie ik persoonlijk niet als werk, maar gewoon vermaak waar je voor betaald krijgt. Vind daarom dus dat je zelf wel meer in het huishouden kan doen als je je daar schuldig over voelt..
Tuurlij wordt je niet aangevallen! Maar het is wel degelijk gewoon echt werk. Ik genereer er inkomsten mee. Inkomsten die nodig zijn en geloof mij nu maar, vermaak is het niet. Was het maar zo, dan had ik er waarschijnlijk iets meer plezier in gehad.
Dat zou een optie zijn, maar goed. Dat moet je ook maar net kunnen opbrengen. Als ik nu trouwens geen thuiswerk had gehad, had ik wel buitenshuis MOETEN werken. Kdv had sowieso geen optie geweest, want met het aantal uur dat ik dan zou werken zouden we dat net overbruggen. Dan werk je nagenoeg voor niks. Andere optie zou zijn, die kleine een dag naar mijn moeder brengen. Kijk vriend ziet het zo. We werken allebei, dus dragen beide bij in het huishouden en dat klopt ook wel. En vooralsnog doe ik meer als hem natuurlijk. Maar voor mijn gevoel moet de vrouw gewoon'alles doen. Dit omdat mijn vader nooit wat deed in huis waarschijnlijk.
Maar verdiend je vriend dan zoveel dat je bijna geen kinderopvangtoeslag krijgt? Waarom is het dan écht nodig dat jij een parttime thuiswerk baantje erbij hebt? Stel je gaat 2 dagen per week buitenshuis werken dan werk je ongeveer 16 uur per week. Voor die uren krijg je betaald en je zoontje gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf. Stel je salaris is 850 (even een lage inschatting) dan zou het betekenen dat jij voor die 2 dagen dat je zoontje naar de opvang gaat bijna 850 zou moeten betalen?
Dan nog, ik ben niet van het KDV. Vooral niet als ik hem naar mijn moeder zou kunnen brengen. Staat me sowieso tegen om hem weg te brengen als ik zelf thuis ben. Ook al is het passen en meten. Het enige wat ik er mee opschiet als hij bij mijn moeder is is dat ik in die paar uur kan doen wat ik normaal verspreid doe over de gehele dag.
En dan nog, hoeveel mijn vriend ook zou verdienen. We hebben een bruiloft in Augustus, de boodschappen die betaald moeten worden en redelijk hoge vaste lasten. (hypotheek, VVE, auto e.d.) Maar daar kijken ze bij de belastingdienst natuurlijk niet naar.
Dit wilde ik ook zeggen. Ik denk, door jouw andere problemen die je in je andere topics beschrijft dat er meer speelt. Begrijp me niet verkeerd bedoel het alleen maar goed. Wellicht zit je door dit alles niet lekker in je vel en geeft jou dit dat gevoel.
Zo idd, ik vond het verre van leuk, maar goed, ben ook blij dat ik dat stomme *&@#&@(@ werk niet meer hoef te doen!
Zolang jullie je er beiden in kunnen vinden is het toch ok? De zorg en aandacht voor zo'n kleintje is ook heel wat! Je bent er de hele dag druk mee..
Maar waarom zeg je dan dat je nagenoeg voor niets zou werken als je zoontje naar het kdv zou gaan. En natuurlijk houdt de belastingdienst geen rekening met bruiloften of het bedrag dat je uitgeeft aan boodschappen, dat lijkt me logisch. Maar als je je al druk moet maken om een eventuele bruiloft in augustus en boodschappen die betaald moeten worden dan kan ik me niet voorstellen dat jij als je zou werken nagenoeg alleen voor het kdv werkt. Maargoed, ik vind dat je jezelf in heel veel berichtjes enorm tegenspreekt en dingen toch ineens weer anders zijn. Ik zou zeggen: succes ermee!
Heel eerlijk gezegd vind ik dat je zit te zeuren. Je kan niet meer werk doen maar voelt je schuldig zeg je. Zet dit forum dan eens uit en ga aan de slag. Er zijn weet ik niet hoeveel vrouwen in een zelfde situatie en die kunnen het schijnbaar ook allemaal bolwerken. Even mijzelf als voorbeeld. 2 kids en werk 27 uur. Verder doe ik het meeste in het huishouden en heeft mijn man eigenlijk geen taken. Hij springt gewoon bij als ik ergens niet aan toegekomen ben. Werkt prima en iedereen tevreden. Maar mijn mening is dus hup schop onder je kont, weg van dit forum, kind naar je moeder en doen wat je moet doen. Denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden.
Omdat zijn jaarsalaris wel te hoog is, maar dat verdwijnt naar de vaste lasten helaas. Ik werk nu dus voor de boodschappen en bruiloft en alle extra dingen, maar als zoon naar het kdv zou gaan zou daar idd weinig van overblijven. Snappie t nog?
Wat zijn je bezwaren tegen een KDV? Mijn zoon heeft er gigantisch veel van opgestoken en heel sociaal geworden ervan. De dagen dat hij niet ging vroeg hij zelfs nog of hij niet met de andere kindjes mocht spelen... hij ging er echt supergraag naartoe. Voor een baby vind ik een KDV iets minder maar voor dreumesen en peuters is het hartstikke leuk en goed voor de ontwikkeling.
Joehoe Ik klaag niet over vriend of over hoe zwaar ik het heb. Weet je. Ik werk 7 dagen, 6u p.d. Dan gaan we toch over de 27 u heen lijkt me
De mijne al een paar jaar niet meer maar als ik ff wat wil doen zoals stofzuigen of de was dan zet ik gewoon even de tv aan met een tekenfilm of een dvd'tje. Anders is het geen doen. Je moet gewoon een beetje creatief zijn...