Voel me schuldig (huishouden).

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dan ontgaat me helemaal wat je met dit topic wil. Tips wil je schijnbaar niet want alles wijs je van de hand. Je zegt niet te willen klagen maar toch lees ik van alles wat behoorlijk als geklaag klinkt. Ik zeg ook nergens dat je over je vriend klaagt hoor. Het enige wat je doet is dingen weerleggen en muggenziften zoals hierboven dat je toch echt meer dan mij werkt, nou whoehoe voor jou. Vergeet je niet dat ik ook een kind meer heb, en nee ze slapen beiden niet meer en o jee er gaat er zelfs 1 naar school waar ik op mijn vrije dagen dus 4 keer voor op en neer moet. Als jij kan muggenziften kan ik het ook.
    Succes met je verschrikkelijk moeilijke en drukke leven.

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

???? Ik vroeg ook geen tips. Ik vroeg herkenning, maar het enige wat je kan verwachten is commentaar. Jij kan niet in mijn leven kijken dus bekijk vooral voor jezelf of het zwaar is of niet. Modelmoeder;)

3. Partyrocker

En tips wuif ik niet weg.
    Ipv het kdv zou hij naar mijn moeder kunnen ja. Anders heeft het ook geen nut om te werken.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Goh dank je, ik modelmoeder. Jaloers:D

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou, dan gaat hij toch een dagje naar je moeder? Kan jij wat meer in het huishouden doen, wat werken en relaxen.
    Ben het verder met Majel eens, zit het je niet lekker dan doe je er wat concreets aan. En anders ; niet zeuren.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer je je idd schuldig voelt zou ik wat meer de handen uit de mouwen steken, nu ik bedenk wat voor werk het ook alweer is is het toch niet echt werk waar je constant 100% op moet concentreren?

Zou gewoon wat vaker koken zodat je man gewoon kan aanschuiven in de avond of in ieder geval de afwas doen.

7. Partyrocker

Nee, maar het maakt t makkelijker als dat wel kan :-D.

Vriend kiest zijn taken zeg maar zelf.
    Hij is voor t avondeten thuis en vind koken leuk. Hij heeft aan de andere kant weer een hekel aan alles wat ik doe.
    Zo is die verdeling ontstaan zeg maar.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom thuis werken zwaarder is dan werken buitenshuis. Ik werk ook parttime, buitenshuis. Moet dus ook heen en weer rijden, zorgen dat de kids optijd aangekleed zijn en worden weggebracht. Ik kan tussendoor niet even de vaatwasser aanzetten of een wasje draaien. Dit komt er allemaal nog bij als ik thuis kom evenals de rest van het huishouden en onze 3 kinderen en hun sporten, huiswerk, vriendjes enz. Mijn man werkt fulltime en doet buiten de boodschappen (ivm whiplash kan ik zware dingen zelf niet tillen) niet zo veel in huis. Hij heeft ADHD en laat daarom veel slingeren, verslonzen en overziet de dingen niet dus ziet ook niet als er iets moet gebeuren. Dit heb ik er dus ook nog bij.

Nogmaals als jullie er beide tevreden mee zijn is er niks aan de hand. Dat je zelf er een vervelend gevoel bij hebt zegt genoeg.

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Weet je wat ik altijd zo heerlijk vond aan buitenshuis werken... Dat je huis lekker schoon en opgeruimd is als je na een dag werken binnen stapt! :D

Ik werk 2 dagen voor mijn mans bedrijf thuis (Doe zijn administratie enz) Vaak ook nog 1 of 2 avonden dat we aan tafel zitten om dingen door te spreken.
    Ik heb 2 kleintjes thuis en 3 groteren op school.
    Ik laat mijn man vrijwel niets thuis doen omdat hij overdag zo'n 10 uur werkt. Dan ga ik hem echt geen eten laten koken als hij thuis is, hoe leuk hij het ook vindt. Ook niet op de dagen als ik voor hem werk.

't Is af en toe best passen en meten, want mijn gewone huishouden gaat ook door.
    Maar ik ben best nog een beetje van de oude stempel ;)

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    + 1.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mee eens.

Shoot me, maar het valt me op dat je vaak in je topics adviezen wegwuift met "ja maar" en wanneer iemand een andere mening heeft je direct aangevallen voelt.

Mijn advies, maak een lijstje wat je wanneer doet en op welke dag. Werkt hier prima!

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik werk helemaal niet (ben wel hard op zoek naar een baan) maar mijn man mag koken. Ik heb er echt een hekel aan. Verder doet hij de tuin en zet hij het vuilnis buiten. Ook de boodschappen doet hij op zaterdagochtend maar dat komt omdat hij er vroeger uit is dan ik en dan gaat ie dat alvast maar doen. We vinden dit beiden een prima regeling. Zodra ik wel weer werk heb dan zal hij ook meer moeten doen.

Toen in afstudeerde heb ik ook een tijdlang weinig aandacht gehad voor het huishouden, Daar voelde ik me soms best schuldig over. Nu denk ik wel eens: waarom eigenlijk? Er gaat niemand dood omdat ik mijn ramen niet heb gelapt of de kasten niet heb uitgesopt. Ook de badkamer heb ik wel eens een weekje overgeslagen. De wc, stofzuigen, bed verschonen en schone kleding in de kast is voor mij het belangrijkste.
    Soms is het gewoon even niet anders.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mij man kookt vaak en zet de vuilniszakken buiten.
    Soms gaat hij stofzuigen of opruimen maar vaak doe ik dit.
    De was doen we samen de ene keer ik de andere keer hij.

Maar een poosje terug had ik een discussie met een vriendin van mijn schoonzus.
    Die snapte niet dat ik mijn man er in het weekend uit liet gaan ( wat hij overigens zelf wilt!! ) want hij werkte 40 uur uhhjaa en ik werkte ook 4 dagen dus waarom mag ik dan niet een uurtje langer liggen op een zaterdag en hij wel?

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Theoretisch zou dat zo kunnen zijn ja, mits je de avond ervoor alles hebt kunnen opruimen en je smorgens genoeg tijd hebt de dingen van het ochtendritueel weg te werken.

Ik vind het knap hoe jij het doet met 5 kinderen, ik vind werken en 3 kinderen al behoorlijk pittig. Kreeg vandaag een brief dat onze jongste over een week mag beginnen met zwemles, dan heb ik naast mijn werk ook nog 5 dagen in de week sport van de kids en het huishouden. Ach..... Knop om en op de automatische piloot dan maar.

15. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Toen ik nog werkte (totdat de 3e geboren werd) was ik de avond er voor en 's ochtends idd ook vaak druk bezig om het glad te hebben.
    Ik zette dan ook altijd het eten al klaar voor als ik thuis kwam en dan vond ik het heerlijk dat ik alleen maar de gas aan hoefde te steken en dat ik in een opgeruimde kamer kon 'wachten' tot het eten gaar was.
    Maar dan was ik vaak al vergeten dat ik de avond er voor het er al druk mee had gehad. ;)

't Is idd aanpoten met 5 kids maar gelukkig krijg je ze niet in 1 keer en groei je er gewoon in. :D

16. Partyrocker

Ooo dan mag ik me nog schuldiger voelen want dat doet hij ook.
    Hij kan niet uitslapen:D. Wat jammer nou

17. Partyrocker

Maar goed, ik voel me dus schuldig omdat ik nogal lang al het idee heb dat ik tekort schiet. Vooral tegenover mijn vriend.
    Mede omdat ik al zo'n tijd tob met een paniekstoornis die zo lekker aangewakkerd is door een PND.
    Vriend is hier altijd (oké ook weer niet altijd) lief en begripvol in geweest, maar ik heb daardoor vaak weinig energie over gehad voor andere dingen. Dingen die ik dus liet wapperen of moest laten, dingen die vriend bijv. wel weer heel leuk vond om te doen. Zoals naar de film gaan of op visite.

Maar goed, voor anderen kan het nu heel simpel zijn om wat meer ''aan te pakken'', maar het kost mij veel moeite om dan orde op de dag te vinden.
    Vooral omdat er veel energie bij mij in gaat zitten om niet in paniek te raken of niet gestrest te zijn.

Ja, vriend is tevreden, ik ben tevreden.
    Maar dat neemt niet weg dat je op sommige momenten jezelf tekort vind doen als vrouw zijnde, ook omdat je last heb van dingen die niks met het huishouden of iets dergelijks te maken hebben.

En ja, ik schiet in de verdediging, want ik opende dit topic niet omdat ik adviezen wou hebben, of wou horen van anderen hoeveel zwaarder hunzelf het hebben, want hé ik ben ook niet gek. Er zijn mensen die het allemaal beter weten te combineren als ik. Respect daarvoor! Maar ik dus niet!
    Ik vroeg vooral herkenning en dan krijg ik het gevoel alsof ik nog een trap na krijg, omdat ik dit topic vooral opende omdat ik mezelf er rot over voel en dan ook nog het idee krijg dat ik mezelf moet verdedigen of verantwoorden.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja maar waarom typ je dit bericht dan niet meteen bij je eerste bericht er achter aan? Ik kan niet ruiken dat jij last hebt van angstaanvallen etc.

Wanneer je enkel typt wat je typt in je beginpost en het feit dat je je schuldig voelt, ja dan snap ik dat je je schuldig voelt want ik vind ook dat je man nog vrij veel moet doen naast zijn werk terwijl jij thuis bent, maar ik kan niet weten dat jij het blijkbaar niet kunt?

19. Partyrocker

Tuurlijk KAN ik het wel, ik ben niet gehandicapt.
    Dat is het dus juist!

Maar goed, er zijn er een hoop hier die kennelijk wel een hoop van mijn topics lezen en ik vermelde het hier ook al een paar keer.

Zo krijg ik ook een beetje het idee dat er half meegelezen wordt, maar wel veroordeeld.
    Ja dan krijg je een verdedigende reactie van mijn kant ja.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja maar je snapt toch wel dat niet iedereen die dit topic leest al jouw andere topics ook gelezen hebben? Ik niet in ieder geval en reageer op wat ik hier lees.

Deel Deze Pagina