Ontslagen in mijn proeftijd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ToetieL8, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Oh, ik ben zo boos moet even mijn verhaal hier kwijt!

In november had ik gesolliciteerd en een paar dagen later hoorde ik dat ik aangenomen was en per 7 jan 2008 kon beginnen. Ik was toen nog niet zwanger. Eind december (toen ik mijn contract al had getekend) kwam ik er achter dat ik zwanger was! Heel blij natuurlijk maar ook een beetje bezorgt, omdat ik nog bij mijn nieuwe baas moest beginnen.
    Afgelopen maandag was mijn eerste werkdag, en ik moest een rontgenfoto (ben tandartsassistent) maken. In een normale tandartspraktijk is er goede bescherming (lood in de muren en loodschorten). Hier was niks aanwezig! Dus ik weigerde de rontgenfoto te maken. Ik zei dat ik bang was voor de straling, hij vertelde dat dat onzin was en dat je helemaal geen bescherming nodig had! Wat een lul. In mijn pauze gelijk de verloskundige gebeld, die sprong zowat uit haar vel! Ik mag dus absoluut geen foto's maken! 'S middags nog een keer een discussie gehad over die foto's en toen floepte het eruit IK BEN ZWANGER HOOR! Nou daar schrok hij wel van, en zei gelijk dat hij er wel eens heel goed over na moest denken of ik daar kon blijven werken. Hij bleef ook volhouden dat ik gewoon foto's kon maken, de baby zou geen last van de straling hebben, en mijn verloskundige die had er geen verstand van! Ik moest me niet zo aanstellen. Nou toen was de sfeer helemaal verpest! Gister moest ik bij hem komen, en toen vertelde hij dat ik ontslagen was. Ik paste niet in het team, het had niks met mijn zwangerschap te maken. Gelul natuurlijk! Je kan natuurlijk na 3,5 dag al zeggen of iemand in je team past of niet! Eikel! Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet gaan doen. Solliciteren? en gelijk zeggen dat ik zwanger ben? Of gewoon m'n mond maar houden........ Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het echt even kwijt.

Iedereen heel veel succes met jullie (aanstaande)zwangerschap!

Liefs Toetie

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Jeej wat lullig zeg :( Klote dat je nog in je proeftijd zat..

Ik zou als ik jou was snel op zoek gaan naar een andere baan. Misschien kun je naar het CWI voor een evt uitkering als een baan krijgen op dit moment niet lukt..

Heel veel succes!

3. mmm :( wat een Kl**tzak die vent, ongelooflijk!

na 3 dagen al ontslaan, nouja zeg!
    ben je er al weg?
    ik heb hier geen verstand van, maar ik denk dat je hier wel een 'zaak' van kunt maken.

-onbeschermde rontge foto's maken
    - na 3 dagen al ontslaan nadat je hebt gezegd zwanger te zijn, en dat hij zegt dat je niet in het team past kan je toch nooit weten na 3 dagen?

4. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Heb me vandaag bij het cwi ingeschreven. Die meneer die ik aan de telefoon had zat met z'n oren te klapperen! Zoiets had hij nog nooit meegemaakt. Volgende week mag ik naar het cwi en zij gaan mij helpen om een (tijdelijke) baan te vinden of een uitkering, als het allemaal niet wil lukken.

Liefs Toetie

5. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Kijk je verzekering na of je daar niet toevalig een rechtsbijstandverzekeing voor je werk bij hebt zitten. Misschien dat je partner die heeft afgesloten?
    Want je hebt hier overduidelijk een zaak die je aanhangig kan maken.
    1. die baas brengt jou, je kind en andere werknemers in gevaar
    2. je bent duidelijk ontslagen óf omdat je opkwam voor je veiligheid óf omdat je zwanger bent. Beide geeft een heel naar staartje voor die baas.

Jeetje, wat een baas, dat je die mensen nog hebt rondlopen.

6. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    nou, wees maar blij dat je bij die l*l weg bent, want als je net door je proeftijd was geweest dan had je waarschijnlijk een rot werkperiode tijdens je contract gehad en was het uiteindelijk vast toch niet verlengd.. nu kan je op zoek naar een leuke baan waar men het NIET erg vind dat je zwanger bent. heel veel sterkte en succes met het vinden van een leuke baan.

7. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    nou het is niet echt ontslaan he, want dat mag niet.

het is gewoon niet verlengen van je proeftijd..
    En duidelijk is dat hij dus niet op een zwangere zat te wachten!

Jammer voor jou.. Ik hoop dat het CWI een leuk alternatief voor je zal vinden!

8. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    he Toetie, wat een schoft die kerel zeg! Dat kan hij echt niet maken hoor jouw onbeschermt laten met die straling. En dan ook nog je verloskundige beledigen. Je hebt wel een beroep wat op t moment veel word gevraagt dus waarschijnlijk zit jij niet lang zonder werk. Ik zou t gewoon eerljk zeggen dat je zwanger bent in je sollicitatie en aangeven hoeveel dagen e starks wilt blijven werken. Speel je meteen open kaart. Succes

Deel Deze Pagina