Stel, je zoekt een particuliere oppas (nieuwsgierig)

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Stel je zoekt een particuliere oppas voor een paar dagen in de week.
    Je hebt sollicitatiegesprekken met potentiele oppassers en 1 daarvan verteld vol trots dat ze altijd heel graag en heel veel op haar kleinkind past. Maar haar andere kleinkind wilt ze niet op passen want die huilt teveel.

Wat zouden jullie dan denken?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wat zielig voor dat kindje dat de oma daarom niet op wil passen.

Ik zou haar als particuliere oppas dan niet willen, wat gaat ze doen als je kind ook een keer zou huilen?

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Dat ik haar in ieder geval niet zou inhuren :$

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ik ben dus niet de enige die dat denkt?

Het gaat overigens om mijn moeder die dolgraag op mijn dochter past (en dan tegen iedereen zegt dat ik haar nodig heb om op te passen, dat ik niet zonder haar kan) en mijn zoontje heeft ze een paar keer opgepast maar elke keer kreeg ik te horen dat ik maar een andere oppas voor hem moest zoeken. Nu werk ik als mijn vriend thuis is en heb ik haar oppas niet meer nodig. Maar toch wilt ze steeds mijn dochter hebben als ze vrij is.. Ik vind het moeilijk om nee te zeggen maar eerlijk gezegd wil ik het niet meer hebben.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze heeft dus gesolliciteerd om op te passen en zou vanavond horen of ze aangenomen is.. Ik heb er sterk mijn twijfels in. Maar ja, als je zoiets vol trots verteld dan snap ik het toch niet helemaa.. :S

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wat sneu voor je zoontje... Hij is nog maar zo klein...
    Maar gelukkig weet ie daar niks van ;).

Ik zou iig 'oma' niet aannemen. Het zou bij mij erg raar overkomen...

7. Dana

Dana Niet meer actief

ja die zou hier niet aangenomen worden, ik denk niet dat je met zo'n opmerking vertrouwen kweekt.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

daar is het gat van de deur/

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Nou hier is het toch of beide kinderen of geen maar niet 1 wel en ander niet ;)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind dat echt niet kunnen dat oma dat zegt, ik zou zwaar teleurgesteld in mijn moeder/schoonmoeder zijn als ik dat zou horen! Als een potientele oppas dit zegt dan hoef ik haar dus hier echt niet over de vloer. ik vind het maar raar eerlijk gezegd en ook heel sneu voor je kindje.

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik heb het zelf meegemaakt met mijn oma, zij vond mij erg leuk en lief terwijl mijn broertje niks goed kon doen. Kan me nog heel goed herinneren dat ik met oma een spelletje speelde en broertje niet mee mocht doen.
    Zelfs als kind vond ik dat al heel erg en wou er op een gegeven moment ook niet meer heen.

Ik kreeg kadootjes voor mijn verjaardag, op verjaardag broertje kwamen ze bijna nooit. Erg pijnlijk voor mijn ouders en broertje maar ook voor mij, vond het helemaal niet leuk.

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Is het erg als ik type dat ik jou moeder een beetje begrijp?:)
    Klein dochter is 2 jaar, kan meer, gezellig kletsen, wandelen enz. Dus snap ik dat oma vaker iets met haar wil ondernemen.
    Ik weet natuurlijk niet hoe dat verder gaat qua aandacht verdelen, verwennen, liefde enz. Als dat allemaal "eerlijk" verdeeld is, zou ik er geen probleem van maken.....blijkt oma in alle opzichten klein dochter voor te trekken zou ik een hartig gesprek met haar gaan voeren.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Weet je wat het gekke is..

Mijn oma (vaders kant) had een verschrikkelijke hekel aan mij. Waarschijnlijk omdat ik teveel op mijn moeder leek. Op verjaardagen ofzo kreeg ik geen snoepjes, kreeg ik nauwelijks te drinken en als ik al wat kreeg was dat met tegenzin en na enorm lang wachten.

Mijn moeder vond dit zoooo verschrikkelijk dat ze het contact hebben verbroken met die oma.

En nu..... nu doet ze dus hetzelfde bij mijn zoontje.

Nu merkt hij er nog niks van. Maar straks wel.

Stiefzoon moet ze ook niks van weten. Ok, het is een verschikkelijk moeilijke jongen op het moment. Luisterd totaal niet. Maar dan nog. Hij hoort wel bij ons gezin. En als zij hier zit en zomaar tegen mijn dochter zegt ' ga je met oma mee' (zonder eerst aan mij te vragen, dus ik zit met een mega blij kind die ik geen nee meer kan zeggen) dan wilt stiefzoon ook mee. En dat mag dan niet en dat vind hij echt niet leuk.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze wilt definitief NIET op mijn zoontje passen. Natuurlijk is mijn kleine kletskous gezelliger en makkelijker om op te passen. Maar mijn dochter is alles voor hun maar ze doen verder ook niks geen pogingen om te banden met mijn zoon.

Als ze voor mijn zoontje staat gaat ze lachen en dan steeds hoger praat net zo lang tot hij gaat huilen. En vervolgens ook tegen iedereen zeggen (met een trots gezicht) dat hij alleen maar huilt naar haar.

Allemaal van die vage dingen. Het is overigens voor iedereen duidelijk dat ze niet probeerd een band op te bouwen met mijn zoontje.

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou je moeder absoluut niet aannemen.
    Buiten dat vind ik hetgeen wat je schrijft erg oneerlijk voor je zoontje en stiefzoon en ik zou je moeder er ook zeker op aanspreken als ik jou was. En het opassen op je dochter zou ik ook aan banden leggen. Of opassen op allemaal, of op niemand....
    Succes ermee.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat wil ik heel graag. Maar ik kan dat niet.

Kan wel samen met hubby gaan praten maar dan wordt het weer dikke vette ruzie. En dan zal het heel de stad doorgaan alsof ik een slechte moeder ben enzo.

Heeft ze al eens gedaan tegen iedereen zeggen dat het maar goed is dat mijn dochter haar in de buurt had want ik gaf haar te weinig te drinken (ze was nog geen 6 maand en kreeg nog gewoon de fles). Moest ik later weer van familie horen.

Ook ben ik bang dat er aan achterliggende reden is. Mijn stiefvader ziet zijn jongste dochter niet meer en ik ben bang dat hij haar als vervanging ziet. Mijn moeder zie ik werkelijk zo ver gaan dat ze kinderbescherming gaat bellen enzo met leugens om zelf de voogdij over haar zien te krijgen. Niet dat ze uberhaupt iets hard kan maken maar dan zit je wel mooi met controles.

En ja, dit is allemaal waar. Ze is al eens psygisch doorgedraaid (nadat mijn vader weg ging) en ik zie haar tot heeeel veel in staat.

17. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ow wat erg zo'n moeder... Wrsl. wel heel moeilijk voor je, maar ik zal wel proberen een gesprek met haar aan te gaan. Dit is toch niet menselijk meer! Kan ze niet maken hoor, om zo te praten tegen en over je zoontje. Arm mannetje...

18. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    O sorry, lees nu je vorige berichtje. Gek mens die moeder van je. Afstand houden dan maar... En sterkte ermee!

19. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pfff heftig hoor. En wat erg dat je eigen moeder zulke verhalen de ronde doet gaan! Je moet het dus eigenlijk maar allemaal pikken omdat je niet weet wat ze gaat doen? Heel veel succes ermee..

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier gaan mijn haren van overeind staan.
    Die kreeg mijn dochter echt niet meer mee!

Dan maar rare verhalen en jeugdzorg op de stoep, als ze zulke dingen doet en zegt zal de rest snel genoeg door hebben dat er ergens een streep doorheen loopt.

Deel Deze Pagina