Voel me schuldig: vind kinderen soms echt vies. Hebben anderen dat ook?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annemeis, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Vandaag pas ik op mijn nichtje van net 1 jaar. Mn dochtertje en nichtje zijn allebei verkouden. K erger me naar aan dat gesnotter en gekwijl. en dan nog die luiers. Kinderen zijn geweldig maar ik merk dat ik heel slecht tegen al die viezigheid kan. Heb echt t idee dat t hele huis smerig is.

We willen graag n tweede maar k zie nu al op tegen alle rommel en viezigheid. vooral als ze verkouden of ziek zijn. k zorg wel altijd dat de kinderen niet merken dat ik t vies vind. Ben ik de enige? of hebben jullie ook weleens van die baalmomenten?

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bij mijn eigen kinderen niet maar kinderen van iemand anders vind ik ook vies als ze snot en viezigheid hebben

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    uhmm... nou... denk dat niemand staat te springen bij een snotneus of een poepluier, maar vies? Nee ik ben zeker niet vies van mijn eigen kinderen.
    Andermans kinderen vind ik geheel wat anders. Maar ik werk ook met kinderen dus ben wel wat gewend.
    Ik vind het wel zorgelijk als je zelfs bij je eigen kinderen moeite hebt met verschonen en snotneuzen vegen..........

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Lekker is anders maar hoort erbij en andermans kinderen nou ook geen moeite mee kindje kan niks aan doen en ja erna lekker je handen wassen hahaha

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Idd, bij veel andere kinderen wel. Maar niet van mijn eigen kind. Ik kan bijvoorbeeld echt niet tegen kots.. maar als mijn dochter t doet, dan ruim ik t gewoon op (nouja, tis niet mn hobby).

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik kan bij mijn zoontje overal tegen behalve tegen een snotneus! Daar krijg ik bijna braakneigingen van :) dat waterige vind ik niet erg maar als dat groenig word bahbah. Gelukkig is hij zelden verkouden :p

Heb liever 10 diarreeluiers op een dag dan 1 keer groene snot.

Bij andere kinderen ga ik helemaal over mn nek als ik snot zie

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Inderdaad dat heb ik ook. Bij een ander moet ik echt weg lopen, ook van mijn eigen kots word ik misselijk.

Maar andere kinderen vind ik het ook vies en stinken 😊

8. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Haha, grappig om te lezen.. Ik heb er zelf geen last van gelukkig. Veeg net zo makkelijk de snotneus van een ander kind af als van mijn eigen kinderen, zo ook met poep luiers. Hoort er nu eenmaal bij toch? Werk ook in de zorg dus ben ook wel wat gewend moet ik zeggen ;)

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Laat kinderen echt niet met n poepluier lopen, verschoon altijd meteen. Ben altijd bang voor zere billen. Net als snottebellen: meteen afvegen. Maar vind t gewoon vies. Voel mezelf ook vies als ik verkouden ben.
    Ben ook echt allergisch voor kruimels in huis, gek word ik ervan.
    Maar buiten plassen stampen of met water en zand tegelijk spelen vind ik helemaal prima, heerlijk om te zien. In bad en klaar is kees!
    Ben gewoon allergisch voor snot, kwijl en kruimels...

10. tuc

tuc Niet meer actief

nee geen last van en dat is maar goed ook, want ik ben gastouder;)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Bij mijn eigen kinderen niet, bij andere kinderen alleen als ze wat ouder zijn.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Viezigheid en rommel vind op zich niet erg. Maar je ziet mij niet aan het ijsje van m'n dochter likken of van haar drinken drinken of eten eten... Dat vind ik wel vies.

13. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

#13 Pluisje88, 29 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2015
    Ik heb er eigenlijk geen moeite mee, zeker niet bij mijn eigen kinderen. Tsja, poep ruikt nu eenmaal niet fris.. En een snotneus heb ik ook geen problemen mee, ze kunnen het nog niet zelf oplossen dus heb je weinig keus ;) Ik vind het wel vies als het oudere kindjes zijn die b.v zelf hun neus kunnen snuiten of mond af kunnen poetsen.

Wat ik ook smerig vind (is mijn mening, wil niemand voor 't hoofd stoten) is ouders die hun kind mee naar buiten nemen met een (vieze) slab om. Zie dat hier regelmatig in de supermarkt, en kan er niks aan doen maar vind dat zo'n hoog tokkie-gehalte hebben. Ik neem liever een doek mee om daarmee te poetsen mocht het nodig zijn.

Overgeven vind ik ook enorm vies, van mezelf maar ook van anderen. Melk overgeven vind ik niet zo storend, vast voedsel wel. Dochter heeft 1 keer overgegeven sinds ze vast voedsel eet maar gek genoeg had ik er toen niet zo'n moeite mee. Vond het eerder sneu voor haar. Geen idee hoe dat straks zal zijn met grote hoeveelheden ;)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Van mijn eigen kinderen kan ik alles hebben en vind ik niet snel iets vies (ze kunnen er tenslotte zeker als ze klein zijn of ziek zijn ook niets aan doen). Van andere (oudere) kinderen vind ik het wel wat minder ;)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Nee, niet zo'n last van, tenminste niet bij mijn eigen kinderen, al ben ik ook geen moeder die ze met snotklodders onder hun neus rond laat lopen. Mijn eigen kinderen verschonen vond ik ook nooit erg, maar die van een ander, nee, niet aan mij besteed.
    Kruimels maken me niet uit. Oh ja, na school altijd eerst thuis de handjes wassen, dat moet van mij.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Snot van andermans kinderen vind ik echt vies. En een van mijn nichtjes is redelijk chronisch verkouden, bleh.

Eigen kinderen niet zo'n last van. Als ze moeten overgeven vind ik het vooral zielig. Ik kan daar goed tegen. Maar ook daar weer, andermans kinderen, jakkie.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jongste is hier sinds vandaag ook weer eens snotverkouden en het stroomt er aan alle kanten uit. Ik kijk echt reikhalzend uit naar de dag dat ik zelf niet meer onder het snot zit als m'n kids verkouden zijn.... ;) Word er helemaal gek van :(
    Poep en plas kan ik niet zo om malen, maar al dat snot...? Niet te vermijden en blijft maar stromen gewoon... :(
    Niet dat ik het vies vind echt, maar gewoon dat alles er onder komt :( Heel irritant.

18. misa

misa Niet meer actief

Ik heb dat niet echt. Natuurlijk wel eens als ik in mn gezicht geniest word, ondergespuugd word, snot aan mijn bank afgeveegd word, of als een kindje slecht verzorgd wordt. En ja soms vind ik het huis ook vies, doordat ze makkelijk alles vies maken. Maar ja, dan poets ik dat weer.... ;)
    Maar goed, ik ben dan ook gastouder.

Bij mijn eigen kinderen heb ik dat weinig. Soms, met poep tot op de rug, dan denk ik wel eens. Help waar begin ik......! Of als ik weer een snotvlek op mezelf vind.....
    maar opzien tegen een tweede met al de viezigheid..? Nee dat ken ik zeker niet. :)

19. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Haha, ben dus niet de enige. K doe het beddegoed van mn dochter elke dag in de was als ze erg verkouden is. Vind dat wel zo fris en dan besmetten ze zichzelf niet nogmaals.

Vindt poepluiers niet eens zo erg. Maar kwijlen omdat ze verkouden zijn en dan drupjes op de vloer, echt verschrikkelijk. Loop er dan de hele dag met n doekje achteraan...

Vandaag de keukenkastjes uitgesopt, krijg altijd schoonmaakwoede met snotterende kinderen. Ist toch nog ergens goed voor;)

20. gusto

gusto Niet meer actief

Sta na 2,5 jaar verschonen nog regelmatig kokhalzend erboven hoor. Ook al zijn het mijn eigen kinderen, kan er nog steeds niet tegen. Snotneuzen doen me dan weer minder maar die hebben ze niet zo vaak.

Van andere kinderen vind ik alles vies. Ik gruwel vooral van vieze nagels...

Deel Deze Pagina