Bij mijn eigen kinderen niet. Ik kan me wel storen aan oudere kinderen met vieze gewoontes. Onderuit op de bank met hun hand in hun broek,zo'n afgezakte broek dat je de bilspleet ziet en wat ik helemaal ranzig vind is als oudere kinderen met hun vingers in hun mond zitten.Ik zeg daar ook altijd iets van als een vriendje/vriendinnetje van mijn oudste kinderen dat doen. Snottebellen bij andere kinderen vind ik ook niet fraai moet ik zeggen.
Luiers heb ik geen moeite mee. maar dat snot en gekwijl. bleeeh. En mijn jongste is nu ook in de fase van net brood kunnen eten: stukje in de mond, efen sabbelen, eruit halen, ergens aan smeren, terug in de mond, of op de grond, in de kleren, aan de stoel. Na een maaltijd liggen overal van die vieze papperige stukjes brood. Of als we hem een krekkertje of rijstwafeltje geven. Echt heel erg vies vind ik dat. trouwens... Als de oudste moet overgeven, dan sta ik ook te kokhalzen. En ik loop de hele dag met toetenboeners achter ze aan voor de snotneuzen en vuile handen. t zijn de minder leuke kanten van het ouderschap. net als 's nachts ongelukjes in bed verschonen, Je kind uitkleden en er dan achterkomen dat ze in de zandbak hebben gespeeld (zand tot in de onderbroek), diaree tot in de schoenen. Rompertjes tot aan de nek vuil na een goeie poepluier. Bergen en bergen vuile was. Ik zou het allemaal voor geen goud willen missen
Mijn eigen kind geen probleem. Kinderen van anderen waar ik een band mee heb geen probleem. Vreemde kinderen blughh.. Het houdt me niet tegen om aan een tweede te beginnen. Dat gesnotter kan ik me niet aan ergeren. Vind het eerder vervelend voor haar. Ik leer haar wel haar neus te snuiten. Vaak komt ze nu zelf bij me om aan te geven dat ze een snotneus heeft.
Ik walg wel van een vriendje van mijn zoon. Hij is ruim 8 maanden ouder dan mijn zoon, maar zolang als ik hem ken, heeft hij altijd aangekoekte groene snot onder zijn neus! Hij is notabene 6 jaar! Als ik iets smerig vind is het aangekoekte meuk!
Ik vind ook andersmans kinderen vies haha Eigen niet omdat ik nooit dat snot laten uithangen bah En luiers ja het went maar ik zou andere kinderen niet willen verschonen ook Dochter zelf is hier erg netjes ze smeert niet, weegt zijn eigen snot weg (om iemand anders kleding)))) en vind vieze handen en gezicht zelf vies hihi. Ze eet ook super netjes nooit gesmeerd met dingen en bijna nooit uitgespuugd. Wel soms voor grap laat ze zien wat ze net heeft gegeten met mond open doen, dan moet ik omlachen hihi
Haha, zo had ik vroeger een vriendinnetje met van die vieze groene snotklodders aan haar neus. Als ze bij ons kwam spelen, zei mijn moeder standaard zodra ze een voet over de drempel had gezet 'hallo....daar staat de keukenrol!
Bij mijn kinderen heb ik dit totaaaaaal niet, maar bij andermans kinderen, bleeeeeeh. ER komen regelmatig kinderen over de vloer, vriendjes van mijn zoon en ik ben me continu aan t ergeren, vooral als ze naar de wc gaan (om te poepen bleeeh) of wat gaan eten. Ik heb vaak ook de neiging om t huis grondig schoon te maken nadat ze zijn opgehaald. Ik doe dat niet hoor want dan blijf je maar bezig.
Hier net zo.. vind de clienten op mijn werk soms viezer kwa incontinent zijn,sputum etc. geef me dan maar mini neusjes en luiers om te verschonen..
Van mijn eigen kinderen kan ik alles hebben, maar van een ander vind ik ook veel sneller vies. Wij hebben vaak vriendjes over de vloer met snottebellen en dat vind ik echt ongelofelijk smerig.
Ik hou er ook niet zo van, maar wij hebben een hond (grapje). Hond is wel juist erg geinteresseerd in alle viezigheid, dus ik ben meer bezig met opruimen & hem op afstand houden dan zelf ervan gruwelen.
Het viel mij heel erg mee dat ik vrij weinig heb van de kots van mijn dochter, want ik kan er echt bij niemand tegen, maar bij haar ben ik vooral begaan met haar. De eerste keer dat ze over mij heen kotste zei ik ook echt Ow joh meissie toch, en 5 minuten later ieuwhhhh dat stinkt Waar ik echt echt echt niet tegen kan...snot! Zelfs als ik het nu wil tikken begin ik al bijna te kokhalzen. Ik snap gewoon niet hoe je als ouder naast je kind kan lopen, snot over het hele gezicht, en dan niet even een doekje er over heen halen (of er over heen laten halen) Dan heb ik het niet over een vers stroompje, maar eh...je weet wel... Brrr ik stop want word gewoon al misselijk bij het idee weer.
Kots kan ik ook niet tegen bij anderen, bij mijn dochter ruim ik het uiteraard ruim ik het op maar heel grondig, als ik het later nog ruik word ik geirriteerd. Diarree kan ook enorm stinken trouwens, maar dan bijt ik op een zakdoek ( niet waar mijn kind bij is ). Snot ed doet me helemaal niets, even een zakdoek en het is klaar. Kruimels zijn na even stofzuigen allemaal weer weg , kan ik me ook niet aan ergeren.
Ik vind echt niks vies van mijn dochter. Of nou ja, een stinkende diarree luier is niet echt lekker, maar vind het helemaal niet erg om haar dan te verschonen. Snotneus vind ik ook helemaal niet erg. Bij andere kinderen vind ik bijna alles vies.. Haha, slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Laatst bij iemand op bezoek en daar liep een dreumesje rond met de snotklodders op het gezicht. De ouders hebben het niet een keer afgeveegd. Het kindje zat lekker overal aan met zijn van snot doordrenkte handjes. Mijn dochter zat aan diezelfde dingen en ik wist gelijk al dat wij die week alle drie zwaar verkouden zouden worden en dat is ook uitgekomen. Ik vind het zo smerig en totaal onnodig om je kind met een gezicht te laten lopen waar het snot van afdruipt. Je kan het toch wel een keertje afvegen, helemaal als je op bezoek bent. O ja en bij mijn dochter vind ik niet veel vies. Tot de nok toe gevulde poepluiers krijg ik wel de kriebels van, maar veeg dapper door met de billendoekjes. Ik heb zelfs in een reflex haar braaksel in mijn hand opgevangen.
Groen snot is inderdaad smerig, kussens en bank ermee ondersmeren jak. Braaksel ook zo vies, maar ook hier een keer in mn hand opgevangen.
Met kots moet ik uitkijken dat ik zelf niet over mijn nek ga, ook als mijn eigen kinderen of huisdieren het zijn.
Ik ben gastouder en ik vind snot ook echt vies, krijg er de kriebels van. En helaas voor mij is het nu snottijd en blijf ik vegen en mn handen wassen. Ik doe het met liefde, maar ik betrap me erop dat ik op mn vrije dagen dan alles sta te poetsen. Nu ik zwanger ben heb ik er wel meer last van. Bij mn eigen kids heb ik dit trouwens ook, maar die vegen nu gelukkig zelf hun neus af. Soms is het best lastig want de kids kunnen er natuurlijk ook niks aan doen.
Nou laatst de zoon van mijn vriendin uit bed gehaald en verschoond (zelfde leeftijd als mijn jongste) en hij had gepoept. Dat was toch wel even anders dan met mijn meiden haha. Terwijl poep poep is......
Heb alleen je laatste zinnetje ff eruit gepikt.. Misschien is 1 kind toch wel prima dan ? Want hoe meer kinderen, hoe meer snot, kwijl en kruimels. Sterker nog.. Ze steken elkaar aan dus nog meer snot en ze spelen met elkaar, rennen elkaar achterna etc. dus nog meer kruimels. Ik begrijp je trouwens wel hoor.. Ik heb zelf heeeeel wat los moeten laten op het kruimel-gebied om wel te kunnen blijven genieten van mijn berg kinderen