Hallo lieve meiden, Ik moet ff klagen want ik voel me zo schuldig. Sinds vrijdag hebben wij de sleutel van ons nieuwe huis, erg leuk allemaal maar ik mag dus niet veel tillen omdat ik zwanger ben. en nog wel van een tweeling ook. Dus iedereen heeft me geholpen gisteravond want vandaag moesten we ons huurhuis uit zijn. Zelfs me vader heeft geholpen met zijn versleten heup. Ik heb gisteren alleen wel wat dingen moeten tillen (niet echt zwaar hoor.) maar toch. Ben zo bang dat het niet meer goed is. Morgen moet in naar de gynacoloog. Dan weet ik zeker of ik een tweeling krijg want de verloskundige twijfelde, maar ze wist het voor 95% zeker dat het er 2 waren (ben er erg blij mee natuurlijk. Maar goed, Ben nu gewoon zo bang dat de hartjes niet meer kloppen. Kan dat trouwens. Heb nu wel wat steken in me buik en me rug maar dat is misschien van de stress. Hopelijk kan iemand me even opbeuren want zie het niet meer zitten. Op 13 november was erg perfecte hartslag te zien, is het mogelijk dat de hartjes nu niet meer kloppen. Of als het klopt kan het niet meer fout gaan. Ben erg bang XXXXXXX een bange jessey
Jessey, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het feit dat je iets (zwaars) getilt hebt. Ik heb ik het begin van de zwangerschap ook voldoende getild en versleept en het hartje klopt nog steeds goed hoor. Veel succes bij de gyn, komt allemaal wel goed. Aan het tillen zal het iig niet gelegen hebben.
Ik heb met 26 weken nog een kast versleept en later nog wat dingen gedaan die niet zo verstandig waren. Maar dit is met name voor jezelf niet goed, niet voor de kindjes hoor. Die zitten goed verstopt. Voor jou geldt dat je bekken en andere delen verweken en je niet meer zo "stabiel" bent en daarom mag je niet teveel tillen. Later gaan je buikspieren uiteen en dat is dan nog een reden om niet te tillen. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken hoor!
Het zijn de zorgen die erbij horen, zoals eerder gezegd, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Gelukkig hoef je niet zolang te wachten voor de controle! Spannend hoor, weten of je een tweeling hebt! Er lopen hier andere tweelingmama's in spe..
Meis het zijn gewoon de zorgen en je voelt nu alles 10 x zo erg omdat je je schuldig voelt. Iedereen tilt wel eens wat zwaars tijdens je zwangerschap. en vooral in je onbewust zijn. gelukkig kun je morgen naar de gyn. dat hoef je voor jezelf niet telang in twijfel te zitten en ben je snel weer gerust gesteld.
Ik liep met 40 weken en 3 dagen nog zware boodschappen te sjouwen. En het resultaat van die zwangerschap loopt nu achter me herie te schoppen... maak je niet te bezorgd, hoor!
ik til dagelijks wel meerdere keren per dag! Ik moet wel, want ik heb een dochter van 11 kg. Ik ga er dus echt geen rekening mee houden dat je maar 5 kg per keer zou mogen tillen..
ik snap wel dat je je schuldig voelt hoor ! en ook omdat iedereen maar druk is met verhuizen en jij staat er maar een beetje bij.. ik ben 2 wkn terug verhuisd en ik voelde me erg nutteloos ! iedereen was druk en ik kon niks doen omdat ik niet mocht tillen. maar zal me niet druk maken hoor meid, lichte dingen kan geen kwaad, want idd als je al een kleine had gehad dan til je die ook constant. denk alleen wel aan de houding van je rug en bukken enzo..
hey lieverds allemaal bedankt voel me een stuk beter en sillah indd je voelt je volkomen waardeloos als je bijna niks kan doen. Ik voelde me net zo iemand die niks kan ofzo. Me moeder en schoonmams poetsen en de oude buurman schilderen me vriend te tuin vernielen en ik ik sla met een hamer of een plastic plafond plaat en tjak die hangt gelijk in me vinger. bloeden als een rund. dus kon dat okk al nirt meer doen
Als je 10 weken zwanger bent, ook al is dat van een tweeling, kun je toch nog zat? Hoe kom je erbij dat je niet meer zou kunnen poetsen of wat dingen kunnen tillen? Dat je geen 20 kg meer tilt a la, maar een kilo of 5 is echt geen probleem hoor!
hey jessey! Volgens mij maak je je nu nog druk om niets Gewoon van je zwangerschappen genieten en rekening houden met het feit dat je zwanger bent maar jezelf nog enigzins nuttig maken en daardoor ook voelen moet absoluut kunnen! succes x Zomaar
Hey zomaar je bent zwanger zie ik wat leuk gefeliciteerd. nog pril he maarre geniet ervan. Ik denk dat jullie allemaal inmiddels wel weten hoe moeders/schoonmoeders/zuster/broers en de schoonfamilie kant zijn. Ik zeg ook vaak zat ik kan dit nog makkelijk ben geen ........ maar dan krijg je weer, ja maar jij bent zwanger enne dat is gevaarlijk. Zelf weet ik ook dat je nog best veel mag. Alleen moet je wel rekening houden met je kindje. Ik zeg dan altijd maar ik ben zwanger en jij bent oud hahahahha maar goed het stelt me gerust zou niet willen dat er iets met me moppies gebeurd. xxx jessey
Je mag best nog poetsen ed hoor, gewoon beetje rekening met je lijf houden en rusten als je moe wordt of pijntjes krijgt.
Zwangerschap is geen ziekte. Dus laat je inderdaad niet als een zieke behandelen. Als je net zwanger bent is het allemaal nog wel leuk en lief bedoelt. Maar ik weet uit ervaring dat het aan het eind van de zwangerschap danig kan irriteren. hoe lief het ook bedoelt is....
Ik was 6 wkn zwanger en ging toen verhuizen. Ik heb van alles gesjouwd, getild, inkopen gedaan. De eerste 3 mnd zijn altijd riskant en moet je zien alles is gelukkig helemaal goed gekomen. Ohja ik was 6 wkn zwanger en wist het toen niet eens. Jesse, begin eerst eens met rustig doen en niet zo stressen dat levert een hoop energie.
haaj meid ik ben nu 7 weken en 1 dag zwanger en ik had van de week ook steken onder in me buik en erge rugpijn heb de ha gebelt en die zei dat me lichaam zich gata voorbereiden om een kindje te krijgen dus nergens om je zorgen over te maken. nog gefeliciteert met je zwangerschap en geniet ervan en je niet schuldig voelen dat je niet zow veel kan doen van de eerste zwangerschap van me zoon gingen we ook verhuizen ik kon ook niks doen nou meid ik wens je een fijne zwangerschap verder groetjes patricia
Hallo lieverds, Ik had gisteren om half 2 een afspraak in het ziekenhuis bij de gynacoloog. Ik weet nu 100% zeker dat ik een tweeling krijg en ben echt ontzettend blij. Ook omdat de hartjes perfect kloppen en er zit een tussenschot tussen wat er in het begin moet tussen groeien. Ik kan me geluk niet op. Nu kan ik beginnen met namen verzinnen. Dat tillen en stressen heeft geen invloed gehad op me beebjes. gelukkig. Me banner klopt niet ben 10 weken en 2 dagen zwanger maar dat pas ik wel ff aan. Bedankt voor jullie reacties jullie zijn super! xx jessey