Ik denk dat ze zelf afentoe in de war is ofzo wat betrefd je gewicht. Je bent gewoon te zwaar, maar zeker niet teveel aangekomen. Denk dat ze zich gewoon druk maakt over je gewicht en niet persee wat erbij is gekomen dus. Vk's kunnen soms nogal verstrooid zijn, misschien een paar slapeloze nachten gehad? Die van mij weegt trouwens nooit dat is echt relaxed. Al heb ik zelf verder geen overgewicht, ik vind het onzin om teveel bezig te zijn met je gewicht tijdens je zwangerschap. Trek het je niet teveel aan verder, maar dat is denk ik al 10x gezegt.
Bij mij ook hoor, vooral de laatste zwangerschap hebbe ze me lek geprikt omdat de gyn ervan overtuigd was dat er sprake zou zijn van zwangerschapssuiker (overgewicht + 1ste kind groot + grote baby in de buik). Maar alle test (bloedtest, suikertolerantietest, dagcurves) kwamen in mijn voordeel terug Maar het is wel goed dat het goed in de gaten wordt gehouden
Hoe het zit met iemand die daarvoor op dieet is geweest en daardoor veel is afgevallen, weet ik niet. Zelf had ik een BMI van 25 voor mijn zwangerschap (dus nog net een gezond gewicht), en ben in totaal 18 kilo aangekomen. Dat is best veel, maar volgens mij niet té veel. 6 mnd na de bevalling was ik weer terug op mijn startgewicht. De vk heeft echt nooit iets gezegd over mijn gewichtstoename. Op zich zou ik me er dus niet te druk over maken, het wel met de vk bespreken, en contact opnemen met een diëtiste kan nooit kwaad lijkt me. Ik vind het trouwens hartstikke goed van je dat je aan de slag bent gegaan met je gewicht, en vind het te gek dat je zo vlot zwanger bent geraakt toen je flink wat gewicht kwijt was. Ik hoop dat je er ook een beetje van kunt genieten!
Jeetje zeg! Ik ben 35 kg aangekomen tijdens mijn zw. Ik was ook al te zwaar voor het begin. Ging opeens hard toen ik van week 20 rustig aan moest gaan en vanaf 30 weken in het zhuis kwam te liggen met hoge vliesscheur en vroegtijdige weeen. Mocht t bed niet meer uit. Had zw suiker en spoot 4/5 per dag insuline. En ik heb Hashimoto en dus was mn schildklier ook van slag ondanks dat ik bij begin goed ingesteld was. Ik had een heel druk actief leven (1 peuter, 3 honden, paard) was altijd bezig en opeens hield dat op en lag ik in bed. Ik bleef eten wat qua hoeveelheid wat ik gewend was met mijn actieve leven. Ik groeide dus en hield echt enorm veel vocht vast. Niet gewoon meer zoveel. Inmiddels was ik 10 kg kwijt na de bevalling uit mezelf, en nu 6 kg eraf mbv dieetiste, en ik moet dus nog een keer dat gewicht aan kilos verliezen wil ik aan mijn start gewicht vd zw zitten. Wat mij wel opviel, geen enkele gyn heeft ooit iets over mijn gewicht gezegd, nooit!! Ik ben maar klein en was echt een tonnetje. (nog geen 160cm). Alleen de verpleging en mijn verlos van voor het zhuis bleef lelijk doen over dat gewicht. Elf kilo met 33 weken, man ik zou willen dat ik daarop gebleven was...toch precies zoals het moet? Niet druk om maken hoor!!
Ahh meid niet druk om maken hoor je doet het super! En wat goed dat je al zo veel bent afgevallen!! Ik ben tijdens mijn zwangerschap 20 kilo aangekomen en op het einde zeide ze pas dat ik me op suiker moest laten controleren omdat ik die waarschijnlijk te veel binnen kreeg. En mijn suiker was idd te hoog dus daarom moest ik door na een dieetiste. Maar jou 11 kilo is hartstikke goed hoor! En ik zou het gewoon even aankaarten bij je vk want door je hormonen zit je toch al niet lekker in je vel en is het mischien beter als je er even rustig met je vk over kan praten!
Nee hoor, ik vind je gewicht wat je bent aangekomen helemaal niet zorgwekkend. 11 Kilo is zelfs heel normaal met 33 weken. Ik ben nu ook 33 weken en ik zit ook op 10 kilo. Ik zou het wel bespreekbaar maken hoor meid. Ik vind haar uitspraken erg tegenstrijdig trouwens.
Ik vind dat je het heel netjes doet. En ik vind als je 10 kg bent aangekomen met 33 weken zwangerschap helemaal niet veel! Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je in de war raakt van die verschillende boodschappen van je vk. Misschien is het een optie om het toch te bespreken. Zodat je wat duidelijker hebt wat ze nu precies bedoelt. Je weet van je zelf dat je gezond eet en er ook gezond uit ziet. Dus ik zou mij proberen niet teveel zorgen te maken over het gewicht.(Al is dit waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan).
Gisteren had ik weer controle en... Ineens een andere VK! (Zou ze meelezen op het forum? ) Deze zei helemaal niks over mijn gewicht en was ook een stuk vriendelijker. Ik kreeg een echo en we hebben uitgebreid naar ons kleine mannetje zitten kijken, naar hoe hij lag te smakken van het vruchtwater en met zijn handjes zat te spelen Op de manier zijn de controles wel heeeel erg leuk!
fijn voor je aylen dat je de laatste afspraak een leukere verloskundige hebt gehad. Ik vind het ook leuk als de verloskundige een beetje aardig doet, ook al heb je meer met de een als met de ander. Ik ben tot nu toe 11 kg aangekomen en mijn verloskundige vond het goed! Ook geen hogebloeddruk en tot nu toe de 2 glucose testen goed! Ook de rest van de testen waren prima.. en dan denk ik wel van ZO en dat voor iemand met een gewicht van 104 kg!!
Echt goed van je dat je zoveel bent kwijt geraakt! Ik weet persoonlijk dat het niet de aller makkelijkste klus ter wereld is Zelf zou ik niet meer naar een dietiste gaan en als mn bloedwaardes verder goed zijn zou ik me er ook niet druk om maken. Ik zou bespreken met de VK dat je van een eiwitdieet naar een normaal eetpatroon bent gegaan en dan ook nog eens zwanger bent. Een mens met een beetje verstand in zn hoofd weet dat je lichaam normaal gesproken moet wennen aan "normaal" eten en in jouw geval sla je misschien iets meer op dan bijvoorbeeld ik zou doen. Mijn zusje is van een eiwitdieet afgestapt en zij vertelt mij heel vaak dat als zij een week teveel koolhydraten eet deze er direct op zitten en ze dat ook ziet aan de weegschaal. Leg dat maar eens uit aan je VK en dan moet ze het ook echt wel snappen!!! Ik had een BMI van 30 toen ik zwanger raakte, maar er is nooit iemand geweest die er wat van zei, dus zo zie je maar dat elke vk weer anders is
Ik denk dat ze zeker wil weten dat je je bewust bent van de risico's. Sommige vrouwen hebben echt wel een beetje een bord voor hun kop wat gewicht betreft en het is haar taak om jou duidelijk te maken dat je 'op moet letten' wat je gewicht betreft. 11 kilo is nog heel netjes, maar het is wel zo dat je met een hoog start-bmi minder mag aankomen. Ken je deze site? Ideale gewichtstoename tijdens de zwangerschap : de ikbenzwanger calculator Ik snap heel erg dat ze nogal bot overkomt (en dat vind ik ook), maar ik denk dus dat ze bewust bot is mbt dit onderwerp.