Wow dit heeft me echt opgebeurd Bedankt voor de energie en tijd die je hierin hebt gestoken, echt waar als ik dit lees voel ik me stukken beter!!
Achteraf (nu uk bijna anderhalf jaar is) zie ik terug in mijn verhalen die ik altijd schreef aan hem dat hij om de drie maanden een grote verandering doormaakte (sprong of wat dan ook). Het komt me dan ook bekend voor dat je kleintje niet diep genoeg slaapt en dergelijke. Wat ik al veel deed toen uk klein was en onrustig dan ging ik neurieën. Als ik de kleine niet rustig in bed legde dan was hij veel onrustiger. Nu na zoveel maanden doe ik het nog ... is hij gevallen dan pak ik hem vast en neurie ik een deuntje voor hem. Het maakte en maakt mij rustig en hem ook. Ik heb de gedachten dat de kleintjes veel van je gedrag voelen. Je uk kan best aan je voelen dat je niet zo lekker in je vel zit aan het eind van de dag en het gevoel van je werk. Probeer eens in de middag ff een half uurtje te gaan liggen (en je niet zoals ik daar schuldig over te voelen) het is een hele taak om de hele dag (en soms 's nachts) bezig te zijn met dat kleintje. Voor mij hielp dat ook erg ... ik sliep niet altijd maar ging even met mijn ogen dicht op de bank hangen ... Hoop dat je iets aan mijn adviezen hebt. Sterkte en veel succes.
ja ik snap wat je bedoelt jezelf echt een beetje oppeppen inderdaad. Wie weet is het een sprong alhowel hij dan wel al lang aan het springen is want het begon 3 weken geleden met weinig slapen, daarna plots idioot veel slapen en nu dus weer weinig, amar vandaag leek trouwens wel wat beter te gaan dus wie weet thanks voor alle peptalks dames het is prettig om te lezen dat ik niet de enige ben en dat dit gevoel niet voor eeuwig blijft
Dat vind ik fijn om te horen want dat was de bedoeling! Als ik mezelf nu zo relaxed zie liggen vanavond, en overdag wanneer ze huilt en ik op de wc zit om te plassen niet meer in paniek schiet, maar gewoon even af maak waar ik mee bezig ben , dat had ik mij een aantal maanden geleden niet kunnen voorstellen. Ook al die opmerkingen: Je moet er wel voor oppassen dat je nog wel de deur uit komt! Nam ik ook nog eens heel serieus... Echt waar gaat het over! Een paar maanden! Niet elke baby is 1 uur wakker en slaapt er dan weer 3, of slaapt in een kinderwagen of slaapt overal.... Nu denk ik: Waarom vonden mensen het zo nodig om mij daarop te wijzen? we hebben het over 4 maanden.... Het gaat om een paar maanden in je hele leven, gewoon lekker accepteren (hoe vermoeiend soms ook, maar ga dan lekker vroeg naar bed) dat het nu even zo is. Straks in juli geniet je al meer, lekker met een badje in de tuin of balkon. En in het najaar denk je; Huh wat was er nou zo moeilijk? Ik wil wel een 2e
Ja inderdaad dat hoor ik ook veel, en mensen zeggen dan pas op voor je social life, maar weet je sinds ik zwanger ben merk ik nou eenmaal dat bepaalde vrienden mij op een lager pitje hebben gezet, en andere vrienden niet hoor, omdat je gewoon ook in een andere levensfase zit, zij willen nog uitgaan en ik zit thuis
Sowieso leer je dat in je leven, maar helemaal wanneer je kinderen krijgt, wie zijn je vrienden en wie niet. En dan wil je graag aan alles voldoen, maar ga nu maar eens in een kroeg staan waarvan je denkt dat je dat wilt... Waarschijnlijk wil je dan gewoon heel graag terug naar je ventje thuis , En dat is nu gewoon even zo en dat veranderd misschien ook wel weer. Sowieso zal je het over een paar maanden best wel weer lekker vinden om eens weg te gaan en daar ook van genieten omdat je weet dat het goed gaat met je kindje, nu denk je vaak dat je dat wilt omdat anderen dat misschien van je willen en je vindt dat je dat moet blijven doen en wie weet geniet je ook. Maar grote kans dat je denkt; Wat doe ik hier?! Het is pas 3 maanden lieverd, dat jouw kleintje op deze aarde is. Het komt allemaal wel, maar neem gewoon de tijd en als anderen daar geen begrip voor hebben...? Soit, zou ik zeggen. jij en jouw gezin zijn waar je mee verder moet in dit leven x
Dat denk ik ook vaak ja, dat als ik een avondje voor mezelf zou hebben dat ik zou denken;'nou dit is het dan, ben liever met mijn kindje. Maar misschien heeft het je dan toch op een of andere manier goed gedaan. In ieder geval heb ik nu voor het oppassen een goede constructie bedacht, mijn moeder gaat een keer oppassen samen met een goede vriend van mij die hier regelmatig komt en dus weet hoe alles gaat en Noah ook een beetje kent, dan zit mijn moeder niet alleen en krijgt ze hulp van hem, en 2 is altijd beter als de een iets niet weet dan weet de ander het wel etc...hij is heeeeeeeel voorzichtig dus dan kan er niks mis gaan En voor mijn moeder is het ook wel prettig omdat ze zich dus zo onzeker ook voelt met een baby, en dan zit ze niet een avond alleen. Dus binnenkort kan ik een avondje met vriendlief plannen, even in de buurt wat drinken ofzo, langzaam opbouwen
Weet je meid, het is al hartstikke goed dat je dit zo openlijk durft te uiten. Het is is gewoon een behoorlijke verandering in je leven. De een gaat daar makkelijker mee om dan een ander. Ik herken wel het een en ander in je verhaal. Ook ik had moeite met het constant veranderen van een ritme. Je kan nergens meer van uit gaan. Daar heb ik echt zelf aan moeten werken/wennen, dat een kindje zijn eigen ritme volgt en je je daar op moet gaan aanpassen. Niet dat ik dacht dat je maar een kindje kreeg en je die kon vormen en kneden in een voor jou gewenst ritme hoor. Dat niet. Ik had zelf gewoon moeite om mee te gaan in die wisselingen en daar voelde ik me schuldig over. De eerste maanden was ik zo moe en dan was ik gewoon geïrriteerd dat ik bijv. mijn 'geplande' slaapje niet kon houden. Ik denk dat je jezelf moet gaan toestaan deze gevoelens te hebben. Dat heeft niets te maken met de liefde voor je kindje, want dat spreekt echt wel uit je verhaal.
Als ik lees dat je forte bent gaan gebruiken, dan zou ik toch echt terug gaan naar omneo of desnoods standaard. Want hij zou daar heel goed last van kunnen hebben. Misschien kun je bij de ha langs gaan en overleggen of je misschien iets als lactulose kunt gaan gebruiken. Heb je trouwens al eens 1 of 20 cc extra water door de flessen gedaan? Wil ook wel eens helpen. Mijn zoontje poept ook niet altijd makkelijk, maar niet met huilen ofzo. Het gebeurt hier ook maar 1x per 3 a 4 dagen (op fv). Ik laat het maar zo. En over je social life: misschien kun je met bijv babyzwemmen ofzo mensen ontmoeten die ook een kindje hebben en wel zin hebben aan nieuw contact. Of andere hobby's of een nieuwe baan zoeken. Wat lullig trouwens dat je baas zo moeilijk doet... Belachelijk zelfs! Een vriendin van mij zei wel eens als haar kindje weer eens 'te vroeg' wakker werd: ik laat het maar gebeuren, het zal vast niet tot zijn 16e duren.. Misschien heb je daar wat aan! Ik hoop dat je snel wat rust kunt vinden en dat jullie weer een ritme krijgen zodat jullie beiden beter in jullie vel zitten.
@Daan78, ik denk inderdaad dat je gelijk hebt dat de een er minder moeite mee heeft dan de ander. Ik heb ook graag controle over dingen en ben best wel een neurootdus dit zal er ook wel mee te maken hebben. @Jois, hij krijgt nu lactulose voor een maand dus vanaf vandaag stop ik met schepjes forte en probeer ik standaard voorzichtig aan, 2 schepjes standaard en 4 omneo, dat zal hem ook al extra vullen, want het probleem is dus dat hij vrij snel een fles wil omdat de omneo zo licht is. Hij kreeg ook al lang 10 cc extra en soms gaf ik hem daarnaast nog water met kamille (puur, omdat hij water niet lust). Ik deed 3x per dag zonnebloemolie door zijn fles en meestal poepte hij dan wel om de dag en soms om de 3 dagen maar nu was het gister met 1x lactulose al beter dus ik ben benieuwd of hij vandaag weer zal poepen
Als het er maar uit komt. Zoals ik zei: mijn zoontje moet wel zijn best doen lijkt zo (1x per 3 dagen), maar hij huilt niet en lijkt het niet erg te vinden. Maar wel fijnj dat de lactulose lijkt te helpen! Hopen dat hij zijn slaapritme ook weer oppakt (misschien met een beetje hulp).
poep-explosie hier, lactulose, alles zat onder, dus half standaard gaat vast goed met die lactulose erbij, misschien zelfs helemaal naar standaard, langzaam opbouwen en kijken hoe het gaat