Hej iedereen, Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben en ik en mijn verloofde zijn er echt superblij mee! Maar.. Afgelopen zondag had ik bloedverlies (bruin) en omdat ik me toch echt zorgen maakte ben ik toch naar de dokter gegaan. Die zei dat het hoogstwaarschijnlijk toch gewoon oud bloed is. Maar nu heb ik echt last steeds van erge krampen in mijn buik. Ook heb ik heel de tijd een erg ongerust gevoel in me.. Ik weet het even niet meer.. Sorry dat ik het hier zo neerzet maar moest het ff kwijt..
hoi krampen zijn meestal een teken dat je baarmoeder aan t groeien is... bij mij lijken ze heel erg op menstruatie krampen.. ik was in het begin ook bezorgd maar dat schijnt nergens voor nodig te zijn. mocht je toch echt nog twijfelen kan je altijd een verloskundige bellen.
Probeer in te zien dat je lichaam verandert en dat je daarom ook pijn kan voelen die je niet kent. Bruin bloed is oud bloed en dat is dus helemaal niet erg. Dat je even je verhaal kwijt moet, is logisch. Hiervoor is een forum ook goed. Realiseer je ook dat een verloskundige niets kan doen in zo'n enorm vroeg stadium. Vertrouwen en geduld hebben zijn twee dingen die je moet en wilt leren tijdens je zwangerschap!
Als je hele erge krampen krijgt en helder rood bloedverlies, kun je nog een keer de dokter bellen. Maar hoe vervelend het ook is, ze kunnen inderdaad niks doen. Je bent nog zo pril zwanger, dat ze op een echo nog niks kunnen zien. Probeer een beetje positief te denken. Oud bloed en lichte krampen dat kan echt geen kwaad. Had ik bij de eerst zwangerschap ook en mijn zoon is nu 18 maanden. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer positief te blijven.
Ik had in het begin ook erge menstruatie krampen.... Hoort erbij...en bruine afscheiding is idd oud bloed.
Ik had ook oud bloed met 8 weken, en idd ook menstruatiekrampen. Dat is allemaal normaal. Sterkte hoor, de eerste weken zijn gewoon mega spannend!
ik heb tot 16 weken wel krampen gehad eigenlijk, toen ik het niet meer voelde was ik bang dat er iets mis was haha Maar alles is in orde
Euhm, dan snap ik je banner niet! Een zwangerschap rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dan zou je overmorgen pas 1 dag overtijd zijn...
oh ik ben zo blij dat ik dat hier lees van die krampen... ik maakte me ook al ongerust... ben echt heel blij... maar heb pco en daardoor verhoogde kans op een miskraam schijnt.... ben soms toch een beetje onzeker al weet ik het nog maar 2 dagen... dus die krampen is niet erg? ok ben ik weer gerust! xxx jose
Meiden wat testen jullie allemaal vroeg! Het is beter om vanaf je eerste dag overtijd te testen, omdat het voor die tijd erg vaak nog misgaat en dan wordt het gewoon je menstruatie zeg maar. Het is niet leuk om te zeggen/horen, maar het is wel zo.
Ik ben het met Hynose eens. Als je voor je nod test, kun je inderdaad een verkeerde innesteling hebben en dus ongesteld worden. Als je niet had getest, had je nooit geweten dat je zwanger bent. Je krampen en roze verlies hoeft niet te betekenen dat je een miskraam krijgt. Ik ga voor je duimen.
ja ik heb erg vroeg getest... maar die was zo duidelijk positief.... je gaat toch pas na de innesteling hsg aanmaken? nou vandaag was mijn nod en nog steeds een knalpositieve test en geen bloedverlies oid... soms kleine krampjes... ik word meteen ongerust als jullie dit schrijven... maarja jullie zullen wel gelijk heben... trouwens mijn banner klopt niet... ik ben vandaag 4 weken en 1 dag.. gr Jose
Ik zou vandaag eigenlijk ongesteld moeten worden en mijn testen zijn nog steeds allemaal superpositief.
Neeee niet ongerust worden, sorry het was niet zo tactisch neergezet van me Alleen je snapt wel wat ik bedoel toch of niet? Het is gewoon zo eng om het voor je ongesteldheid te doen snap je? Dan moet je ondanks je positieve test gaan wachten of je daadwerkelijk geen bloeding krijgt. Dat lijkt me gewoon rot. Je bent gewoon hardstikke zwanger!
lief van je dat dit schrijft.... ach weet je... ik ben 2 jaar bezig geweest zwanger te worden... veel hoop bloed zweet en tranen gelaten.... het is zo onwerkelijk nog... je bent dan misschien sneller ongerust want ik weet natuurlijk dat jouw informatie puur feitelijk is... gr Jose
Ja feiten zijn irritant he Maar hey, je bent nu toch voorbij je NOD? Dat is echt hardstikke positief! Ik weet hoe onzeker alles is hoor. Zelfs nu ben ik nog elke dag onzeker. Zwanger zijn is gewoon 1 grote bom onzekerheid, van het begin tot het eind.