Mijn zoontje is nu haast 6 weken, en kreeg voorheen 120 cc, maar meneertje heeft niet genoeg, hij schreeuwde gewoon omdat hij honger had, op advies van het CB heb ik Friso extra aangeschaft, voor hongerige baby's. Nou leuk, mijn zoontje ging hier dus vreselijk van spugen, waardoor hij dus gelijk weer honger had, ik geef dus nu 140 cc i.p.v die friso extra, ik weet dat het teveel is, maar ik kan moelijk mijn zoontje laten huilen van de honger. fopspeen wil trouwens ook niet helpen. Heeft iemand nog tips? groetjes Cynthia
ineens verandering van voeding daar reageren wel meer baby's niet goed op. Wat je evt kunt doen is de helft van de voeding die je had en de helft van de voeding voor hongerige baby's mixen zodat ie eraan kan wennen. Die nieuwe voeding ligt zwaar op de maag en daar moet je baby dan ook aan wennen. Dat kan dus door het rustig op te bouwen. Groetjes Arielle.
ik heb dit ook gehad gaf ook teveel voeding en moest overstappen voor hongerige babys ik ben in ee nkeer overgestapt en bij mij ging dit wel goed maar bij sommige kindjes moet je het rustig aan doen net wat mijn voorganger ook al zei eerst samene mengen en dan langzaam aan overstappen .. wat zegt het cb er verder van dat hij er van moet spugen? geven ze verder geen advies?
Maar hoeveel voedingen geef je dan? Het advies van mijn cb is bij 6-12 weken 5 tot 8 flesvoedingen van 100 tot 150 cc. Mijn meisje is vandaag precies 7 weken (met 5 1/2 week was ze 56 cm en 4900 gram) en krijgt 6 voedingen van 120+4..
Ik heb de voeding gemengd, maar daar spuugde hij ook van. Mijn CB zegt dat 120 te veel is en dat hij maar 100 cc mag, maar geef nu 140.
als je eerst friso normaal gaf en nu extra zeggen ze bij friso dat ze er niet aan hoeven te wennen dat dat hetzelfde is. ze raden wel aan om als je van merk verandert inderdaad in één keer over te stappen, ze moeten 6 weken wennen aan nieuwe voeding, als je mengt doen ze daar langer over. je zou kunnen overwegen om de voeding wat dikker te maken met nutriton, dat is poeder waar je gewoon wat schepjes bij de klaargemaakte voeding in kunt doen/ dan wordt het wat dikker.
Mijn zoontje is nu 9 weken maar krijgt 180 cc en 6 scheppen.Elke avond voordat hij gaat slapen doe ik een schepje rijstenbloem door zijn voeding. Als ik dat niet doe dan wordt hij in de nacht wakker en nu slaapt hij door van 00.00 tot 06:45. Toen hij 5 weken was kreeg hij 150 cc met 5 scheppen hij woog toen al 5030 gram. Dits is trouwens allemaal in overleg met het CB.
ryan is ook zon hongerig geval hij krijgt nu 5 keer 180 met 6 schepjes omneo. hij redt het gewoon niet op 150ccwater. hij weeg volgensd mij bijna 6 kilo 9met mij op de digitale weegschaal morgen moet ik naar t CB. zal mij benieuwen ze zijn hier niet moeilijk trouwens
Als ik dit allemaal lees maak ik me druk om niks, vanaf hoeveel weken mag je rijstenbloem er door heen doen?
volgens mij mag je de rijdstebloem met 4maanden geven maar lees ook weleens hier dat ze het met 3 maanden al geven. ik was bij het cb en idd hij woog 5915 en is 58.5 cm lang. en als hij tekort gaat krijgen aan 5 x200 ml dan mag hij 210/7 hebben.
volgens mij mag je de rijdstebloem met 4maanden geven maar lees ook weleens hier dat ze het met 3 maanden al geven. ik was bij het cb en idd hij woog 5915 en is 58.5 cm lang. en als hij tekort gaat krijgen aan 5 x200 ml dan mag hij 210/7 hebben.