Ik ben sinds afgelopen zondag begonnen met de Ria Blom Methode, ik heb haar boek gekocht Regelmaat en inbakeren. Inbakeren doe ik dan niet, maar wel strikte regelmaat, en niet te veel prikkels meer. Ik moet zeggen het helpt, mijn dochter van 3 maand slaapt nu 's morgens 2 uur, 's middags 2 a 3 uur en tussen 17.00-18.00u ook een uurtje in haar eigen bedje. In het verleden dacht ik dat omdat ze zo beweegelijk was ze niet moe was dus ging met haar in de box, vervolgens de babygym, in de wipstoel voor de tv en zij vond het prachtig, maar met als gevolg te moe zijn om de fles te drinken. Ook had ik haar overdag in de kinderwagen, dit ging goed toen ze heel klein was, toen sliep ze wel, maar nu ze ouder is slaapt ze niet meer vast of doiet een hazeslaapjes in de wagen. Ik geef haar weinig prikkels, 1 speeltje ipv 10, geen tv wel de box of het kleed. Ze mag max 10 min onder de babygym en dus gaat het goed Dus nu in haar eigenbed en Nu is ze veel rustiger sinds ik strikte regelmaat toe pas, ze drinkt ook weer beter en slaap snel in Ze geeft zelfs aan als ze naar bed wil en lacht haar bedje toe. Soms jengelt ze 10 min in haar bedje en dan geef ik haar een speentje en dan is ze direct vertrokken. Het is de moeite waard om vol te houden. Suc-6 Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat, ik blijf het volgen.
Het ging gisteren overdag redelijk goed. Zelfs een keer na een paar kreuntjes gaan slapen. Een keer ben ik weggegaan en heeft mijn vriend hem naar bed gelegd, zodat ik niet naar hem toe kon gaan. Hij sliep steeds heel lang achter elkaar (slaap inhalen?), maar vannacht was het een aantal keer huilen, hij had ook last van krampjes. Hij ligt nu weer lekker te slapen in zijn wiegje, maar wordt wel steeds even wakker. Ik geef hem dan zijn speen, even mijn hand op zijn hoofd en hij slaapt weer verder. Gisteren kon ik het redelijk goed toepassen, omdat ik me goed voelde, maar merk nu al dat ik minder kan verdragen, omdat ik vannacht met hem heb rond gelopen. Gelukkig komt er vanmiddag een vriendin, dus hoop dat die mij kan ondersteunen om het vol te houden. Ik heb nu wel het stellige voornemen om het ook vol te houden, want ik merkte dat hij gisteren ook beter zijn flessen leeg dronk (want voorheen wel een probleem was). Groetjes Victoria
Pff, heeft net heel hard liggen huilen. Moest mezelf echt bedwingen om niet naar hem toe te gaan en ben voor zijn slaapkamerdeur gaan zitten en gaan lezen in het boek van Ria Blom om door te kunnen zetten. Hij was opeens stil en toen ik ging kijken lag hij te slapen! Dit is wel echt heel moeilijk. Hoop maar dat het huilen niet nog erger wordt, want weet niet of ik dat wel trek...
Ik heb met Evi ook in het begin heel vaak rondgelopen omdat ze niet in haar bedje ging slapen. Toch telkens geprobeerd en als ik zag dat ze bijna in slaap viel in bed gelegd. Nu is ze ruim 10 maanden en ze gaat zonder enige moeite (wakker!) naar bed en dan hoor ik haar niet meer. Soms ligt ze nog wel even te kletsen, maar dan valt ze uiteindelijk ook in slaap. Dus gewoon volhouden, de aanhouder wint!
Ik heb Minck nooit laten huilen en altijd geprobeerd om op mijn gevoel af te gaan en meestal is dat goed, soms sliep hij bij mij beneden soms in de bak van de kinderwagen en soms in zijn ledikantje. Hij heeft tot 10 weken bij ons in een wiegje op de kamer geslapen en daarna in zijn eigen kamer in zijn ledikantje. Hij slaapt altijd binnen 5 minuten als ik hem wegleg (wakker) Ik denk dat je je gevoel moet proberen te volgen, hoe moeilijk het ook is, elk kindje is anders en reageerd anders. Veel succes Groetjes Cindy
@ Victoria Dat herken ik wel wat je daar schrijft. Ik heb dus ook als Noa huilde het boekje van Ria Blom gepakt om mezelf maar ervan te overtuigen dat het goed was wat ik deed. Goed dat je een vriendin hebt om je te ondersteunen. Ik heb het op eigen houtje moeten doen en dat was echt afzien hoor!
Hallo allemaal, Even een update van mij over hoe het gaat. Gister was het echt een ramp. Stopte niet met huilen, dan ging ik hem troosten, weer in zijn bedje en begon weer opnieuw. Sliep uiteindelijk pas om half tien. Vandaag zijn we daardoor helemaal uit ons ritme, maar dat maakt niet uit. Vandaag de hele dag als ik hem in bed leg, huilt/jengelt hij even een paar minuutjes en gaat dan slapen. Ik hoop dat het nu zo blijft en geen terugval komt. Zonnestraal, hoe ging dat bij jouw? Werd het huilen/jengelen ook steeds minder, misschien zelfs helemaal gestopt? Groetjes Victoria