Werkt een slaaptrainer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suzzert, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Onze dochter van twee en een half is altijd een slechte slaper geweest en de nachten dat ze door slaapt is ze vroeg wakker. Nu is ze van haar middagslaapje aan het afgaan. Ze slaapt nu drie weken haast niet meer in de middag. Maar ze word sindsdien ook tussen half 5 en half 6 wakker. Met soms een uitschieter naar kwart over zes.

Ze is dus moe, maar wil smiddags niet slapen. Dus dacht ik aan een slaaptrainer. Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen. Werkt het? Of is het echt weg gegood geld?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    het is altijd te proberen toch?
    je zou ook een gewoon lampje kunnen nemen en er een tijd schakelaar tussen zetten en als het lampje aan gaat mag hij uit bed komen. eerder niet.
    scheelt je in de aanschaf van een dure slaap trainer en mocht het werken kan je er nog altijd een kopen

en dan langzaam aan de tijd wat later zetten zodat hij steeds later uit bed mag komen..

succes!

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier de ervaring dat het wel werkt, mits je zelf consequent genoeg bent. Het eerste jaar werkte het prima (2,5-3,5). Nu komt hij toch uit bed en wil ook echt niet meer in bed. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen want ik heb liever dat hij gaat spelen dan dat ik gekrijs moet aanhoren om kwart over 6. Hij gaat dan meestal ook lief spelen en in het weekend mag hij om 7 uur naar beneden om de televisie aan te zetten.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, het werkt als je het vaak genoeg uitlegt en consequent bent. Kan een paar weken tot maanden duren. Volhouden. Stickersysteem erbij helpt goed.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Oke, dus wat ik begrijp is dat je hem consequent hem elke dag blijven gebruiken en als ze toch gaan roepen of er uit komen terug leggen rn uitleggen?

Vannochtend was het weer vroeg en ik twijfel best. Ze zijn toch gemiddeld €30 en op marktplaats gaan ze voor miet echt veel minder weg.

6. staffies

staffies Bekend lid

21 sep 2009
    551
    0
    0
    emmen
    Ik heb 1 via marktplaats gekocht voor €15,- ik ben ook heel benieuwd of het werkt maar moet nog ff wachten is een kado..

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Het werkt alleen als je hem consequent toepast. Een goedkopere optie is een lampje op een tijdklok. Als het lampje aan gaat mag je roepen.
    Dat zou je eerst kunnen proberen of het werkt.
    Maar het werkt idd alleen als je hem consequent toepast. Evt belonen met stickersysteem.

8. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Wij hebben inderdaad een lampje met een tijdklok ertussen. Het duurde even maar nu begrijpt ze het en ze komt voordat het lampje uit is haar bed niet uit. Heerlijk, mijn dochter was ook een hele slechte slaper en altijd 's nachts wakker. Nu met het lampje gaat het super, ben er heel blij mee.

9. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Zeer tevreden! Wij hebben de Philips My Buddy voor mijn dochter van 2 jaar. Ze heeft eigenlijk niet heel lang hoeven te wennen en het is zo makkelijk: je gaat slapen als je de maan ziet en als je de zon ziet, mag je uit bed (ze ligt nog in haar ledikant, dus roept ons dan). Ze ligt vaak al eerder wakker, maar zal nooit eerder roepen dan dat de zon er is.
    Heb hem nieuw gekocht voor 50 euro en dit was het me meer dan waard!

10. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een digitale tijdschakelaar met een oranje nachtlampje erin. Kost samen nog geen 15 euro. Hier werkt ie, er wordt niet meer geroepen. Maar vroeg wakker blijft wel zo merk ik soms.

Een vriendin met een kindje van 2,5 heeft nu het schaap en dat werkte ook direct.

Ik hoorde over het aapje dat die oogjes vrij hard open gaan, dus misschien niet handig ovm daarvan wakker worden.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, gewoon blijven uitleggen. Elke keer voor het slapen gaan. En als ze 's nachts huilen/roepen: "het schaapje slaapt nog, dus je mag mama en papa nu nog niet roepen. Alle mensen slapen nog. Alle kinderen, alle papa's en mama's slapen. Het is nog nacht, dus je mag niet roepen. Als het schaapje wakker is, begint de dag en mag je papa en mama roepen". Het werkt niet in 1x, maar je moet het dus blijven uitleggen. Na een paar weken of maanden werkt het wel. Vooral als ze een sticker krijgen op een kaart. Na 8 stickers een klein cadeautje. Zorg dat je de cadeautjes in huis hebt! Hoe jonger het kind, hoe langer de uitleg periode. Maar het is het waard.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik hoop het!
    Sam is hier vandaag bezorgd, is sinterklaaskado voor onze dochter die regelmatig midden in de nacht beweert dat ze uitgeslapen is...

Deel Deze Pagina