voel me stom. zoontje niet naar school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mindy26, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Zo had ik het ook niet opgevat hoor. We hebben er ook wel over nagedacht om hem na de kerstvakantie pas te laten beginnen, maar wij vonden de overgang dan te groot. Van twee ochtenden psz ineens naar 5 dagen naar school waarvan 3 dagen tot 14.30. Vandaar dat wij er wel voor gekozen hebben om gebruik te maken van de wenmomenten.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Als ik jou was zou ik even bij de bouwcoordinato of de directie informeren over het aanname beleid in de maanden november en december want dat is bij ons ook anders ivm de drukte. Maar dan zouden ze dit al eerder gezegd moeten hebben, want dit is niet netjes.

Overigens las ik hier een opmerking dat de school veel meer verlangt van kinderen. Dat snap ik en dat vind ik ook. Als moeder en juf zijnde maar het komt voort uit de overheid he wat we allemaal moeten. We verzinnen het niet zelf!

Ps ik ben leerkracht van groep een! Als je vragen hebt mag je pb- en.

3. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    ik heb nog een gesprek gehad met de leidster van de psz. En zij vindt dat dit goed is.. ik weet het ook niet. Ik ben er op dit moment iets makkelijker over gaan denken omdat we thuis met een nare situatie zitten (moeder kanker vd week net gehoord dat ze niks meer kunnendoen) ik hoop dat het vanaf januari beter gaat. Als ze weer zo gaat doen vraag ik of hij naar een andere klas mag.. het blijft in mijn ogen iets te makkelijk allemaal!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik kan me voorstellen dat het nu even op een zijspoor staat. Heel veel sterkte voor jullie familie!

5. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Hier (in België) beginnen ze al naar school te gaan als ze 2 jaar en 6 maand zijn...

Elk kind moet wennen, hoe oud ze ook zijn.

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn oudste moesten ze in het begin iedere dag van me afplukken.. Die werd helemaal hysterisch en was echt niet meteen stil. Dat heeft tot de herfstvakantie geduurd en hij is meteen na de zomervakantie gestart.
    Toch hebben de juffen nooit gezegd dat ie niet hoefde te komen.
    Het is echt een kwestie van doorzetten en loslaten.

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Rare gang van zaken....
    Ik zou hier niet mee akkoord gegaan zijn,

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een rare gang van zaken inderdaad. Mijn dochter gaat met 2,5 jaar direct 5 dagen naar school, van 8.25 tot 15.20 uur, woensdag tot 12 uur. Hier zijn geen wenmomenten of conclusies als het 1 week moeilijk was, het maar uitgesteld moet worden. Een 4-jarige kan volgens mij meer aan dan een 2,5 jarige (of juist misschien niet?)
    Ik sta hierachter omdat mijn dochter het erg leuk heeft op school, ze huilt nooit en doet goed mee met alle activiteiten, ze komt ook blij en energiek thuis. De extra uitdaging kan ze heel goed gebruiken, ze begon zich thuis en op de creche te vervelen. Er zijn ook kinderen die het moeilijk hebben maar ook daar is het beleid, voor de regelmaat en het ritme wordt niet aangeraden een kind alleen daarom thuis te houden of halve dagen of iets dergelijks naar school te laten gaan.

Ik lees nu pas je andere bericht, heel veel sterkte!

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wat de juf van school betreft. Hebben jullie al een goed gesprek met haar gehad hierover? Dat zou ik in elk geval maar eens gaan aanvragen. Denk dat het weinig uitmaakt of een kind op 4 jaar precies begint of met 4 jaar en een paar maandjes. Maar als hij moeite heeft met wennen lijkt het me wel handig als je het met de juf over kan hebben wat jullie (= jullie zelf en school samen) kunnen doen om het hem makkelijker te maken. Nu direct of in januari. Mss bedoeld ze met druk vooral dat juf zelf het erg druk heeft met extra activiteiten ivm sint en kerst? En dus weinig tijd over heeft voor extra aandacht.

Van psz is het vooral erg lief dat ze zo flexibel zijn. En ja... dat mag in speciale gevallen.

Deel Deze Pagina