In het ziekenhuis bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mona75, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik dit bericht goed plaats hier, maar sinds een paar dagen weten wij dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Geen probleem want onze eerste is ook in het ziekenhuis geboren, alleen mocht ik na 4 uurtjes lekker naar huis met onze zoon.

Nu weet ik dat ik zoiezo 4 dagen moet blijven omdat onze kleine meid een vergroot nierbekken heeft, ik zie er erg tegenop omdat ik me zoontje dan moet missen en in een vreemde omgeving zal zijn een aantal dagen, weet ook niet wat ons allemaal te wachten staat en of ik met meerdere moeders op de kamer lig of alleen, met of zonder baby pfff

Ik heb nog even te gaan maar maak me er nu al druk om, zijn er hier moeders die ervaring hebben hiermee en hoe die dit beleeft hebben???

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi
    dat is balen
    maar over als jij alleen op een kamer wilt liggen moet je dat aangeven en als je met nog 1 wilt ook in plaats van met 4 dames.
    gewoon aangeven wat je keuzes zijn

wat ik weet is dat je partner van 8 tot 10 uur savonds mag komen hier in Hengelo tenminste wel.
    en dat als je op 1 kamer lig je zoontje vaker mee kan nemen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meid,

die vragen die je hebt, kun je die niet kwijt bij de kinderarts of bij de kinderafdeling/kraamafdeling? In elk geval diegene waarbij je nu onder controle komt? En die weet waar je ter zijner tijd naar toe gaat?
    Kan me voorstellen dat je je er druk om maakt, maar als jij een beetje opgeknapt bent (goed genoeg om in bed te liggen en bezoek te ontvangen) kan je zoontje dan ook niet op bezoek komen?

Maar sowieso een heftig vooruitzicht hoor... daarom écht je vragen stellen in het ziekenhuis, alles wat een beetje rust kan geven voor nu is wel belangrijk.

groetjes
    athina

----> er is overigens een kopje de bevalling en na de bevalling, mogelijk moest het daar naar toe.. maar ik weet het ook niet zeker...

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik weet niet waar je woont, maar zo heeft bijv. het martiniziekenhuis is Groningen kraamsuites.

Als het dan met jou verder prima gaat, maar je kindje moet langer blijven mag j edaar geloof ik gebruik van maken. Volgens mij lig je dan alleen op een kamer, en is er voldoende ruimte voor je partner, kids etc. Je krijgt dan ook gewoon je reguliere kraamhulp.

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ik ben anderhalf jaar geleden ook bevallen in het ziekenhuis en lag daar met 1 andere vrouw op de kamer. Nu hebben ze bij ons kraamsuites, dus dan lig je alleen. En mijn dochter mag de hele dag bij me zijn en mijn man zelfs blijven slapen. Maar dat verschilt wel per ziekenhuis.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou het gewoon even in het ziekenhuis op de afdeling navragen. Wij hebben hier 1persoonskamers waar je op komt te liggen (ik moest ook 3 dagen blijven) Manlief mocht er de hele tijd bij zijn en ook blijven slapen. Er werd dan een bed bij gezet. Mn zoontje werd ook bij mij op de kamer gezet. Dus dat was wel ideaal!

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hier in belgie beval je standaard in het ziekenhuis. zo dus ook bij mijn zoontje jamie. bij ons "mag" je 5 dagen in het ziekenhuis blijven. je mag (als alles in orde is met jou en je babytje) ook eerder naar huis. bij jamie ben ik 4 dagen gebleven en toen vond ik het echt heerlijk! ik lag op een 1 persoonskamer. dichte familie dus man, ouders en grootouders enzo mochten gewoon tussen de bezoek uren ook komen. (vooral manlief heeft daar eigenlijk gebruik van gemaakt) hij mocht toen ook blijven slapen. ik vond het heerlijk omdat je daar rust, je krijgt hulp bij het wassen. je eten word naar je toe gebracht en je hoeft ff niet aan wassen en strijken en koffie te denken maar je kan gewoon lekker bezig zijn met de kleine...

ik weet niet of ik nu weer zolang ga blijven. ik denk namelijk niet dat ik mijn zoon zolang kan missen. maar 2 dagen wil ik toch wel blijven. (wij nemen btw geen kraamhulp!)
    ik wil er een goede begeleiding krijgen van een lactatiedeskundige en in het ziekenhuis voel ik me (de eerste dagen) toch veiliger wat de baby betreft, eet ze wel voldoende, ...

8. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Wij hebben 21 mei een gesprek met de gyn en kinderarts, maar dat duurt nog zolang en ik was benieuwd naar ervaringen van anderen vandaar mijn vraag hier. Ik heb al een heel a4 vol met vragen....

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Moet je kleintje ook naar de neonatologie, of mag het wel bij je blijven?

Ik heb zelf 5 dagen in het ZKH gelegen na de bevalling.

De eerste nacht op een eenpersoonskamer. lekker rustig, en even rustig slapen/wennen aan de kleine. Daarna 2 nachten op een 3-persoonkamers met de kleine. Die kleintjes werden 's nachts in een babykamer gebracht, maar voor voedingen wel naar mij toe gebracht. En overdag de hele dag bij ons (van 6 tot 23 ongeveer)

De laatste 2 nachten lag mijn kleintje op de neonatologie. Toen ben ik naar een 4-persoonskamer verhuisd. Daar lagen nog 3 moeders waarvan de kindjes op de neo lagen. Ik mocht ook op die 3 persoonskamer blijven, maar het was te heftig met die kleintjes van die anderen erbij. Nu konden we met zijn 4-en rustig praten over de zorgen, of synchroom kolven ;)

Hier was dus voor elke situatie wel een geschikte plek.
    Als je antwoorden wil, kun je misschien eens bellen met de kraamafdeling?

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hier: Stichting Kind en Ziekenhuis kun je kijken of het ziekenhuis waar je gaat bevallen een smiley heeft gekregen van de stichting Kind en Ziekenhuis. Als je doorklikt kun je per ziekenhuis bijvoorbeeld kijken of de baby en je man op de kamer mogen, of er een- of meerpersoonskamers zijn en of je altijd een ruggenprik kunt krijgen.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben in januari bevallen d.m.v. een 2e keizersnee en dus moest ik 3-4 dagen in het ziekenhuis blijven. Ik lag met nog een vrouw op de kamer en haar dochtertje was op dezelfde dag geboren, ook via ks. 's Nachts gingen de meiden vaak naar de babykamer, zodat wij ook een beetje konden slapen.

Op de dag van de ks hebben we mijn schoonouders gebeld, die bij mijn oudste dochtertje was. Zij hebben haar naar het zh gebracht. Elke dag is zij met mijn man,schoonouders of ouders meegekomen naar het ziekenhuis en bleef dat een half uurtje ofzo. Het had wel wat impact, want ze heeft het er af en toe nog over!
    Ouders, schoonouders en zusjes kwamen 1x per dag, bezoektijden hier tussen half 4 en half 8. Mijn man mocht van 10 tot 13 en van 14 tot 22 uur komen!

Deel Deze Pagina