Heey meiden, Ik ben 4,5 week zwanger, SUPER BLIJ, maar ik ben zo onzeker. Bij elk krampje in m'n buik maak ik me zorgen. Ben eigenlijk al een paar dagen licht misselijk en zaterdag nacht heb ik echt overgegeven. Gisteren voelde ik me niet zo misselijk en ik maak me direct weer zorgen.... Ik weet dat het geen zin heeft zoveel te piekeren, maar het is zo moeilijk gewoon te genieten. Durf mezelf soms ook niet toe te staan de toekomst in te plannen. Wie herkent dit? Liefs
Yasmin, ik herken het maar al te goed. Jaren werd ons verteld dat ik niet zwanger kon worden. Hele IUI traject doorlopen en op de wachtlijst voor IVF. Afgelopen zaterdag ontdekt dat ik zwanger ben. Ben echt super blij, maar ohh zo bang.. We moeten toch proberen te genieten en tijd voor jezelf te nemen. liefs
Dat is normaal hoor dat je u zorgen maakt. Bij mij is het ook mijn eerste zwangerschap, en ik ben soms ook onzeker omdat ik zo weinig kwaaltjes heb. Groetjes
Is heel normaal hoor! Hoe moeilijk het ook is, probeer je niet te veel zorgen te maken en er zo veel mogelijk van genieten! Mocht je gevoel echt zeggen dat er iets niet goed zit, bel dan je vk/gyn!
Heeeeeeeeeel herkenbaar. Die onzekerheid blijft! Je bent blij als je eerste echo hebt gehad en je ziet dat het hartje klopt. Ben je een paar dagen gerustgesteld en dan begint de onzekerheid weer. Met 12 wkn heb ik een combitest gedaan en ons kindje bewoog volop. Weer gerustgesteld. Volgende week weer controle bij de VK en weer die onzekerheid...pfff..... Een vriendin die net bevallen is, waarschuwde me hier al voor... iedere keer tussen controles door wordt je onzeker. Succes!!
Thanx meiden voor jullie reacties!!!! Op de een of andere manier zijn mijn vriendinnen/ familieleden die al bevallen zijn, deze onzekerheid al een beetje vergeten. Gelukkig herkennen jullie het allemaal
Ik herken het ook maar al te goed en moet nog 5 weken wachten voor de eerste echo. Het is ook zo onwerkelijk allemaal. Ik heb ook dat als mijn liezen minder pijn doen of mijn borsten dat ik dan bang ben dat ik een mk krijg en als ik naar de wc ben geweest kijk ik altijd of ik niet bloed. Zucht! Ben ook bang dat het hartje bijv niet klopt bij de eerste echo. Erg vermoeiend en stressvol allemaal!
Je verhaal is heel erg herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde en zit echt de dagen af te tellen, tot ik weer een weekje verder ben. Al vanaf het begin is dit bij mij echt heel erg. Heb een aantal weken geleden mijn eerste echo gehad en gelukkig klopte het hartje, maar er was ook op te zien dat het eigenlijk een tweeling was, maar dat eentje het al niet had overleefd! Dit was voor mij dus absoluut niet geruststellend en ben dus ook heel erg bang voor morgen. Morgen hebben we een tweede echo, de termijn echo en ben verschrikkelijk bang dat we ons kindje dit keer zien zonder een mooi kloppend hartje en dat het niet beweegt. De uren zijn nu ook echt slopend! Barst continue uit in huilen terwijl ik vorige week nog heel erg hoopvol was en al het één en ander heb gekocht! Ik denk dat alle vrouwen bang zijn dat er iets ergs gebeurd, want het is wel je kindje. Gelukkig is het wel zo, dat de meeste zwangerschappen stand houden! Daar stel ik mijzelf mee gerust. Toch moet je je niet elke keer laten leiden door je angst, want op deze manier is het zwanger zijn helemaal niet leuk. Probeer er van te genieten samen! En.. af en toe wat kleins kopen voor je beebje is ontzettend leuk en daardoor ga je ervan genieten! Voor we het weten zijn de 40 weken alweer om en verlang je er misschien al weer naar terug.
Hier ook zo ontzettend onzeker! Ik heb tot nu toe ook nog totaal geen kwaaltjes e.d. En ik ben ook nog eens negetief denkend ingesteld dus zit nu alleen maar te denken: ik voel niks dus zal wel een miskraam worden... Morgen de vlos bellen om een afspraak te maken voor de eerste echo, maar twijfel zelfs al of ik niet gewoon een paar weken zal wachten met bellen... Zien jullie al iets aan je buik? Ik voel me juist platter dan plat Ondanks de onzekerheid moeten we denk ik maar gewoon op ons lichaam vertrouwen. Hoe moeilijk dat ook is *zucht* Kan me ook niet meer goed herinneren of ik ook zo onzeker was bij de zwschap van mijn dochter.
Ppff jeetje zeg. Je hebt dus al slecht nieuws gekregen. Ik ga heeeeel hard voor je duimen dat je andere kindje het nog steeds goed doet in je buik. En je moet maar zo denken, het is idd wel je tweede kindje maar als die ziek o.i.d. is dan heeft je lichaam er goed aangedaan om je te laten richten op het gezonde kindje! Succes meid!
Hoe lang ben je nu zwanger dan? Dat je platter dan plat bent. Lijkt mij ook balen als je geen symptomen hebt zeg. Ik heb ze wel, maar als ze even weg zijn dan ben ik bang ... We komen er wel
Geen zorgen...die onzekerheid hoort er echt bij. Met 16 weken heb ik het nog steeds. Vanavond weer controle en iedere keer weer die onzekerheid of die kleine er nog zit...
Ik denk idd dat het heel normaal is dat je onzeker bent Sterker nog ik denk dat elke zwangere vrouw onzeker is !! Ik heb iedere 4 weken een echo bij de gyn en toch zit ik iedere keer weer met zenuwen in de wachtkamer En somsis het zo erg dat ik naar de huisarts ga voor een extra echo Hopelijk gaat het wat rustiger worden als ik mini meer voel Zo is het in ieder trimester wel iets .... maar probeer naast die onzekerheid ook te genieten van het idee dat er iets wonderlijks in je buik groeit
Meisje, dit is zooooo herkenbaar. Dat had ik ook tijdens mijn zwangerschap. Wat ik deed...... toen ik in de trein zat, keek ik rond en besefte hoeveel mensen er rond liepen. Allemaal gezond te wereld gekomen. Toen dacht ik, ja, als er zooooo veel mensen zwanger zijn geweest en allemaal kinderen (die later volwassen worden, kijk maar rond) hebben gekregen, waarom zou ik dat ook niet kunnen. Probeer het, het helpt wel een beetje. Mijn zoon is 3,5 jaar geleden ook gezond te wereld gekomen. Heel veel succes en een fijne zwangerschap toegewenst. Liefs
Dank je wel meid! Ik vertrouw er ook op dat het met dit kindje wel goed komt, althans dat probeer ik! Hopen op een mooie echo morgen!
En???? prinsesje88, hoe was je echo? Alles goed nu??? Hoop dat jij iig een stuk meer gerustgesteld bent en lekker kan gaan genieten! @babymaken; ik denk dat ik nu zo ongeveer 5.2wk ben maar moet dus nog een echo krijgen voor de precieze aantal weken/dagen. En als we idd kijken naar de mensen die er zijn en hoeveel goede/gezonde zwschappen er zijn en hoeveel gezonde babies er worden geboren zouden we eigenlijk bijna niet mogen klagen
De echo was helemaal goed!! We hebben het hartje gehoord en weer een paar dagen vooruit gezet! Ben er nu gelukkig al iets geruster op. Ga volgende week een angelsound kopen, zodat ik mezelf elke keer gerust kan stellen.
Hey meiden! Wat fijn te horen dat het bij jullie allemaal hier goed is gegaan! Geeft mij een positief gevoel! Ik zit nu op 5 wkn en 5 dgn en ik zit nu dus in die grote onzekerheid...pffff. Ik heb onlangs in maart een mk gehad en ik hoop nu zo dat de mini me in me het nu goed gaat doen en lekker blijft zitten!!! Ik heb 14 juli mijn eerste echo, dus ik moet nog een kleine twee wkn geduld hebben..jeetje wat een tijd.. Ik heb een mk gehad met 8wkn, dus ik maak mij extra zorgen over die wk, ik hoop dat het snel achter de rug is!! Ik zeg steeds tegen mezelf dat ik positief moet zijn, maar dat is zooo moeilijk...wat duren de uren...en de dagen toch lang... Hoe gaat het nu met jullie en de onzekerheid? Hebben jullie nog goede tips voor mij? Liefs...