Mijn baby is net 5 weekjes oud en hij heeft nu een tijdje al last van berg in zijn gezicht.. Weet nu een week dat het berg is.. Heb van de huisarts een antischimmel crème gekregen wat ook schijnt te helpen tegen berg.. Maar heb het idee dat het niet helpt..krijgt steeds meer gele korsten.. Is de ene plek weg komt de andere..hij heeft het bij z'n wenkbrauwen..z'n oren vooral z'n oorlelletjes.. Lijkt wel schuurpapier.. En naast z'n neus.. Ook krijgt hij nu steeds meer rode droge plekken op zijn wangetjes en heb niet het idee dat dat ook berg is.. Moet woensdag weer naar de huisarts.. Maar hoopte dat jullie misschien tips voor me hebben.. De huisarts zei dat ik geen zeep meer mag gebruiken.. Gebruikte al neutral producten omdat mijn baby ook niet tegen zwitsal kan.. Kreeg hij bultjes van over z'n hele lijfje.. De dokter had het over Balneum badolie.. Is dat wat? Gelukkig heeft hij er geen last van,,. Is verder een heerlijk tevreden kereltje...maar ik vind het zo zielig eruit zien..
Was hier ook... ziet er super sneu uit. Wat ik hier deed was olie van neutral voorzichtig erop smeren en als het goed zacht was toch kijken of er stukjes los zaten. Dat wat los zat plukte ik (tegen advies in) af. Moest wel gemakkelijk meekomen hoor, maar ik was bang dat het anders in haar oogjes zou komen. Het heeft best even geduurd voor het over was. Is ook een vorm van eczeem vertelde de dokter. Dus hou het lijfje ook goed 'vet', je zult een gevoelig ukkie hebben.
L had dat ook, ging moeilijk weg.. Volgens mij werkte inmasseren met huidolie (neutral) wel aardig, en anti-berg pads van etos
Balneum helpt ook idd. Is een olie die na het badje op het lijfje van je baby blijft zitten. Moet je je baby wel droogdeppen ipv 'boenen'.
Hier had mijn zoon hetzelfde rond de 5 weken oud op zijn voorhoofd. Bleek later eczeem te zijn (zit in de familie). Balneum of Neutral voor in bad en insmeren is prima. Vanwege eczeem gebruiken we voor onze zoon deze creme wat door de huisarts is voorgeschreven; Fagron Derma Concept - Cetomacrogolcrème met vaseline 10% en glycerine 10% 100g Goed in de gaten houden, en als het niet werkt weer teruggaan.
Ik smeerde er voor een slaapje overdag wat badolie op. Na een paar uurtjes intrekken kon ik er zo steeds wat vanaf vegen (let wel, vegen! Niet pulken.) Zoontje heeft het nu nog steeds, maar dan alleen onder zijn haren.
Klinkt als eczeem. Niet aan peuteren, opnieuw aan arts laten zien! (Zou ook nog impetigo kunnen zijn)
Mijn dochter had behoorlijk last van berg. Ik deed wat Koon zei en dat hielp hier enorm. Echter, ik vind het niet klinken als berg. En ik zou in dit geval het advies van dirksmama opvolgen.
Ik heb niet goed gelezen (sorry soms lees ik topics half of alleen de titel haha), ik zou ook even terug naar de HA gaan want dit klinkt niet als gewone berg.