Hey dames even een vraagje ik krijg nml nogal wat verschillende antwoorden. Hoe zit het met de zonnebank als je zwanger bent? Mag je er nu wel of neit onder? Ik weet dat er een risico aan zit voor zwangerschapsmasker maar dat hoeft niet. Mijn vriendin mocht er van haar VK gewoon onder en is er de hele zwangerschap ook onder geweest maar ik twijfel zelf erg... En met haarverven hoe zit het daarmee? ik heb ergens gelezen dat in sommige haarverf chemicalien zitten die schadelijk kunnen zijn maar ja hoe kom je daarachter? Groetjes Nannie
Hoi, Haarverven mocht van mijn vk ook gewoon. Ze zei dat de verven van nu zo goed zijn dat er niet zo veel schadelijke dingen inzitten. Uiteindelijk ben ik ziek geworden en heb ik het hele haar gebeuren maar laten zitten, heb het dus laten uitgroeien. Maar als dat niet was gebeurd, had ik het zeker geverfd. Denk dat je bij zonnebank naast de stralen ook rekening met de warmte moet houden. Dan zou ik in elk geval het advies voor de sauna aanhouden. Dat is volgens mij in het begin van de zwangerschap niet en later een korte tijd. Wat zei je eigen vk? Groetjes Rosa
Tegenwoordig komen idd in de haarverven geen/weinig chemicalien voor.. Daarbij komt et alleen op de hoofdhuid/haarwortels, en niet in de bloedbaan! Ik heb mijn haar ook gewoon laten verven! Zonnebank weet ik niet... Groetjes,Alida
zonnebank mag alleen is de kans dat je verbrand groter en er is een grote kans op en zwnagerschapsmasker maar voor de baby zelf kan het geen kwaad. haar verven mag ook gewoon hoor.
haar verven kan gewoon volgens mijn kapsalon en deed dit dus ook. zonnebanken heb ik niet meer gedaan sind ik een positieve test in handen had en ga vanavond weer voor het eerst na de bevalling want het is echt nodig. je hebt kans op een zwangerschapsmasker en je mag niet te lang omdat dat je tempratuur doet stijgen en dat is wel slecht. ik nam geen enkel risico en loop er nu echt bij als een melkfles zo wit
Met beide antwoorden ben ik het eens... Verven heb ik laatst ook laten doen. Zonnebank laat ik even staan omdat de warmte wel erg hoog wordt onder de zonnebank... Als je de sauna en zonnebank gwent ben kan je het opzich wel doen maar dan wel in mindere mate...
M'n haar verf ik ook gewoon nog steeds, ben alleen sinds het begin van mn zwschap niet meer onder de zonnebank geweest omdat ik mezelf niet lekker voelde eronder.
Ok meiden thanks voor jullie antwoorden. haar verven kan iig gewoon dat scheelt weer ach ja en de zonnebank ik ben het op zich wel gewend maar wil niks risceren natuurlijk. Donderdag moet ik weer naar gynaecoloog en als we dan eeen hartje zien kloppen zal ik het haar nog eens precies vragen. Over het masker maak ik me niet zo druk maar de warmte inderdaad zou ik angstiger over zijn. Liefs Nannie