Hoi allemaal, Heb vandaag weer wat raars mee gemaakt... Ik had vanmiddag dat ik ineens met mijn linker oog niets meer zag het leek wel een blokkerig beeld ik dacht eerst dat het door de ontzettende lekkere zon kwam maar later voelde ik dat mijn linker kant van mijn lichaam ook ineens raar ging doen ik kreeg het gevoel alsof het verdoofd was en het is net alsof er iets door je heen kruipt want het begint bij mijn gezicht en het eindigd bij mijn tenen het is zo'n raar gevoel... Nou heb ik dit al een paar jaar geleden eerder gehad en toen dachten ze dat het migraine was maar ik heb het nu tijdens mijn zwangerschap al 2x gehad ben net naar de huisartsen post geweest en die kunnen gewoon niets doen omdat ze bang zijn dat het schadelijk is voor het kindje maar ik heb zo last van hartkloppingen en benauwdheid ik word er gek van maar heb idee dat ze bij zo'n huisartsenpost niets willen doen ofzo maar goed.... Gelukkig zei de dokter meteen dat het niets te maken heeft met de zwangerschap maar ik maak me er toch een beetje zorgen over...Weet iemand misschien wat ik het beste kan doen tegen mijn hartklopping misschien oefeningen ofzo want ik krijg niets van die dokters geen medicijn helemaal niets.... Sorry moest ff mijn verhaal kwijt...
wat vervelend zeg! En geen enkele arts kan iets vinden? Kan het misschien ook psychisch zijn? Dat je wel eerst iets voelt, maar doordat je er teveel aan denkt, of dat je het eng vindt, dat het dan erger wordt? Raar hoor, Ik hoop dat je er niet te vaak last van hebt.
Nee het is niets psychisch omdat ik me er niet heel erg druk over maakt want ik laat het altijd maar een beetje over me heen komen, maar nu vind ik het gewoon een beetje vervelend dat het tijdens mijn zwangerschap gebeurd... Maar hoe raar het ook klinkt eng vind ik het niet omdat ik het al vaker heb gehad maar hoop gewoon dat die kleine er geen last van heb... Gelukkig is het nu wel wat minder maar heb het nog steeds benauwd...
Bij de huisartsenpost zijn ze vaak voorzichtig als je zwanger bent omdat ze dan willen dat je eigen dokter daarover beslist enzo.. Ik zou gewoon maandag nog even naar je eigen huisarts gaan en het helemaal uitleggen en ook zeggen dat je je er zorgen over maakt.. Je eigen huisarts kan meestal meer doen...
Ze dachten aan migraine? Ze zouden beter ff denken aan hyperventilatie (eerder een lichte paniekaanval) Je bent nu ook al verder in je zwangerschap en je ademhaling gaat anders dan normaal, en onbewust kan dat plotseling beginnen, zonder aanleiding. Ik heb al sinds mijn 14 jaar last ervan, en hetgene jij beschrijft klopt volledig. Je gaat er helemaal niet aan dood, en de baby krijgt zelfs extra zuurstof, dus voor je beeb kan het ook geen kwaad. Gaat normaal over eens je lichaam gewend is aan die nieuwe manier van ademhalen.
ik ken een meisje dat hetzelde had als wat je beschijft en bij haar was het ook inderdaad hyperventilatie.
Daar dacht ik dus ook aan. Maar als ze het rustig over haar heen laat komen, klinkt dat niet als paniek.
Nee ik ben ook op dat moment niet in paniek dus ik denk niet aan hyperventilatie nou denk ik ook niet aan dat mijn kindje dood gaat hoor maar voelde me er gewoon ff niet prettig bij maar ik probeer altijd ( dmv ademhalingsoefeningen ) rustig te blijven maar ja die hart kloppingen blijven er zitten... Op dit moment ben ik ook extreem moe... Mijn dokter weet het ook al maar die kan er ook niets aan doen omdat ze bang zijn dat als ze medicijnen gaan geven ofzo dat dat dan schadelijk is voor die kleine..... Dus ik moet na de bevalling weer terug komen.....
Moet je dan niet geeuwen ook. En de linkerkant is typisch, is de kant waar je hart ligt en die wordt eerst 'in de zak' gezet. Wat je mag nemen als je toch zou panikeren is Sedinal plus druppeltjes, zijn op basis van enkel en alleen kruiden en kunnen totaal geen kwaad voor de baby. Vrij van voorschrift bij de apotheek. Rescue kan ook geen kwaad, maar daar zit alcohol in, dus ik neem dat niet. Die 2 zaken zijn het enige dat ik mag innemen momenteel. Bij mij is het chronische hyperventilatie, dus ben het al gewend af en toe te freaken, lol.
Dat van dat rare blokkerige beeld bij je oog, herken ik, dat heb ik ook twee keer gehad. Eerst dacht ik dat ik wat in de buitenhoek van mijn linkeroog had, wat mijn beeld vertroebelde. Maar langzaam aan breidde het zich uit, en de eerste keer dat ik dit had, schrok ik daar enorm van. (jaar of 12 geleden denk ik) Vorig jaar had ik het weer een keer, weer tijdens mijn werk. Na een half uur was het weg, en kreeg ik er een knallende koppijn voor terug. Ik vertelde dit aan een collega, en die zei een keer exact hetzelfde te hebben gehad, en hij wist ook niet wat het was. Die hartkloppingen en het verder naar beneden in het lichaam zakken, had ik er niet bij. Ik heb ook last van hyperventilatie als ik me niet op mijn gemak voel, maar het gebeurde bij mij op momenten dat ik geen last van de hyperventilatie had. Misschien was het een optelsom van spanningen, hyperventilatieaanvallen en slechte leefgewoonten. (tijdje slecht gegeten, teveel gerookt, teveel alcohol, te weinig slaap)<-- bij mij dan. Maar ja, dat blijft gissen.
Ik ga ook voor hyperventilatie. Herken het wel zon beetje, is idd weinig aan te doen, is niet schadelijk alleen maar naar. Ik heb het zelf ook, ben eigenlijk een beetje beanuwd dat ik het tijdens de bevalling krijg... Succes
Tijdens de bevalling heb je er geen tijd voor Maar na de bevalling... Ik heb het vlak na beide bevallingen gehad en dubbel en dik dan nog. Ach ja, je leert ermee leven hoor (ikke toch)
ik heb dit ook behalve dan dat van de ogen maar bij mij zit soms ook mn adem vast als ik dan een diepe teug adem wil halen dan doet dit verschrikkelijk pijn mijn armen worden voos echt heel rot en ook hartkloppingen wat je kan doen is ga op je rug liggen met handen op de buik probeer zo rustig mogelijk te blijven probeer doormiddel van ademen je handen op je buik om hoog te duwen het is erg belangrijk dit te doen want t helpt echt meestal krijg je last van deze kwalen omdat we tehoog gaan ademen eigenlijk via de borst dus je moet je adem haling omschakelen via de buik dit is wat ik heb geleerd bij de fisioterapie je kan t ook zittend doen maar liggend gaat beter en ontspant iets makkelijker ik hoop dat t jou ook helpt veel liefs mieke
Dat is idd de truuk, buikademhaling. Doordat je langs je borstkast ademt, krijg je niet genoeg binnen en via je buik lukt dat wel. Moest het zijn dat je erop begint te flippen, ff in je handen of een sjaal ademen en opgelost.
ja dat ook hihihihihi of een plastic zakje en een koude doek in je nek als t te gek wordt veel liefs mieke