Haring

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames,

Heb al weken zin in een broodje haring. . . Maar ik dacht dat dat echt niet mag in de zwangerschap! Nou lees ik dat dames het toch eten! Mag dat en mag je dan ook garnalen?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    haring is juist heel gezond maar je moet ze wel vers halen en geen voorverpakte rotzooi. garnalen dat weet ik niet of dat mag, iemand?

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    serieus dus ik had al die tijd al een broodje haring met heerlijke sla en uitjes mogen eten? :( dadelijk gaat iemand mij vertellen dat ik ook een heerlijke garnalen cocktail mag oh oh oh wat erg!

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik ben ook verbaasd. Super dat haring dus mag :) Ik weet wat ik dit weekend lekker ga halen!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    rauwe schaal of schelp dieren worden afgeraden, maar gebakken mag wel lijkt mij...

6. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

HAring is toch rauw?

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik dacht echt dat er in rauwe haring ook wel stoffen zou zitten die je niet mag maar ik begrijp dus dat het zelfs heel gezond is. . . Hihihi ik kan het niet geloven :( :)

8. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Maar is geen schaal of schelp dier

die heeft schubben hihi ;)

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    uhm ook ik heb dit mn hele zwangerschap niet gegeten :( met de gedachte dat het rauwe vis is...

als dit wel mag dan ga ik morgen meteen naar de vis boer joehaaa ;)

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dit vind ik net:

De enige vette hap die goed is

En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring, makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door.

eet smakelijk iedereen!

11. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik heb me gek gegeten in garnalen, nooit gehoord dat die niet goed zouden zijn.
    Hopen maar dat het geen kwaad kon :(

12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh dit is geweldig! volgens mij moet ik zo even de stad in hihi Zalm oh ook zo lekker!

13. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    :p mmmm ik krijg ook honger! ik denk dat ik bij deze ook even de stad in loop hahaha
    smakelijk alvast ;)
    groetjes van Ramona

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Altijd handig om bij twijfel of je iets wel of niet mag eten te bellen met het voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl). Op het moment dat ik wist dat ik zwanger was, heb ik direct gebeld om te vragen of ik haring mocht eten ... en dat mag inderdaad. Wel vraag ik altijd om een vers schoongemaakte ... gister de eerst nieuwe gegeten - JUMMIE!

15. Niet meer actief

heb t gister gevraagd aan mn verloskundige en zo lang t maar echt vers is dus niet verpakt uit de supermarkt maar echt van de visboer mag het gewoon! jamieeeeeeeeeeeee

16. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    maar nu vind ik dit op een belgische site:

• Vis en schaaldieren: met name rauwe of koudgerookte vissoorten zoals gerookte zalm, haring en schaaldieren zoals oesters hebben een zeker risico op listeria

:cry: :( :confused:

Nou weet ik het ook niet meer hoor

17. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    en dit op een nederlandse:

Zorg voor voldoende gebruik van meervoudig onverzadigde vetzuren
    Een goede manier om voldoende meervoudig onverzadigde vetzuren binnen te krijgen is het minimaal tweemaal per week eten van (vette) vis, zoals kabeljauw, gestoomde makreel of haring, of het dagelijks gebruik van koud geperste oliën (onverhit), zoals lijnzaadolie of zonnebloemolie.

18. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    die bacterie heeft een bepaalde tijd nodig om op de vis te komen (leven) daarom moet je vragen voor verse vis...die heeft niet zolang gelegen dat deze bacterie zeg maar erop kan ontstaan<--- verpakte ligt dus langer :oops: pfff hoop dat het een beetje duidelijk is.
    groetjes van Ramona

19. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh ja dit dus zo een beetje:

Voedingscentrum
    Ik ben zwanger. Mag ik haring eten?
    7 juni 2001

Ja, ook als je zwanger bent mag je een haring eten. Belangrijk is wel dat de haring vers is, dat wil zeggen dat de haring niet lang geleden is ontdooid en dat hij goed is schoongemaakt. De reden hiervoor is dat een onhygiënisch behandelde haring een broedplaats is voor bacteriën.
    Soms zitten daar ook bacteriën tussen die een voedselvergiftiging kunnen veroorzaken. Daarbij zou een bacterie toe kunnen slaan, de Listeria bacterie, die voor zwangeren schadelijker is dan voor anderen. Met de juiste voorzorgsmaatregelen hoeft het eten van een haring dus geen enkel probleem te zijn.
    Geef niet alleen uw maag, maar ook uw ogen en uw neus de kost.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dus vers van de visboer is oke, en nu maar naar de visboer voor een lekkere hollandse nieuwe met ui

Deel Deze Pagina