Hallo dames, Heb al weken zin in een broodje haring. . . Maar ik dacht dat dat echt niet mag in de zwangerschap! Nou lees ik dat dames het toch eten! Mag dat en mag je dan ook garnalen?
haring is juist heel gezond maar je moet ze wel vers halen en geen voorverpakte rotzooi. garnalen dat weet ik niet of dat mag, iemand?
serieus dus ik had al die tijd al een broodje haring met heerlijke sla en uitjes mogen eten? dadelijk gaat iemand mij vertellen dat ik ook een heerlijke garnalen cocktail mag oh oh oh wat erg!
Ik dacht echt dat er in rauwe haring ook wel stoffen zou zitten die je niet mag maar ik begrijp dus dat het zelfs heel gezond is. . . Hihihi ik kan het niet geloven
uhm ook ik heb dit mn hele zwangerschap niet gegeten met de gedachte dat het rauwe vis is... als dit wel mag dan ga ik morgen meteen naar de vis boer joehaaa
dit vind ik net: De enige vette hap die goed is En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring, makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door. eet smakelijk iedereen!
Ik heb me gek gegeten in garnalen, nooit gehoord dat die niet goed zouden zijn. Hopen maar dat het geen kwaad kon
mmmm ik krijg ook honger! ik denk dat ik bij deze ook even de stad in loop hahaha smakelijk alvast groetjes van Ramona
Altijd handig om bij twijfel of je iets wel of niet mag eten te bellen met het voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl). Op het moment dat ik wist dat ik zwanger was, heb ik direct gebeld om te vragen of ik haring mocht eten ... en dat mag inderdaad. Wel vraag ik altijd om een vers schoongemaakte ... gister de eerst nieuwe gegeten - JUMMIE!
heb t gister gevraagd aan mn verloskundige en zo lang t maar echt vers is dus niet verpakt uit de supermarkt maar echt van de visboer mag het gewoon! jamieeeeeeeeeeeee
maar nu vind ik dit op een belgische site: Vis en schaaldieren: met name rauwe of koudgerookte vissoorten zoals gerookte zalm, haring en schaaldieren zoals oesters hebben een zeker risico op listeria Nou weet ik het ook niet meer hoor
en dit op een nederlandse: Zorg voor voldoende gebruik van meervoudig onverzadigde vetzuren Een goede manier om voldoende meervoudig onverzadigde vetzuren binnen te krijgen is het minimaal tweemaal per week eten van (vette) vis, zoals kabeljauw, gestoomde makreel of haring, of het dagelijks gebruik van koud geperste oliën (onverhit), zoals lijnzaadolie of zonnebloemolie.
die bacterie heeft een bepaalde tijd nodig om op de vis te komen (leven) daarom moet je vragen voor verse vis...die heeft niet zolang gelegen dat deze bacterie zeg maar erop kan ontstaan<--- verpakte ligt dus langer pfff hoop dat het een beetje duidelijk is. groetjes van Ramona
Oh ja dit dus zo een beetje: Voedingscentrum Ik ben zwanger. Mag ik haring eten? 7 juni 2001 Ja, ook als je zwanger bent mag je een haring eten. Belangrijk is wel dat de haring vers is, dat wil zeggen dat de haring niet lang geleden is ontdooid en dat hij goed is schoongemaakt. De reden hiervoor is dat een onhygiënisch behandelde haring een broedplaats is voor bacteriën. Soms zitten daar ook bacteriën tussen die een voedselvergiftiging kunnen veroorzaken. Daarbij zou een bacterie toe kunnen slaan, de Listeria bacterie, die voor zwangeren schadelijker is dan voor anderen. Met de juiste voorzorgsmaatregelen hoeft het eten van een haring dus geen enkel probleem te zijn. Geef niet alleen uw maag, maar ook uw ogen en uw neus de kost.