hier ook iederjaar mieren echt drama. maar sinds vorig jaar ga ik zo gauw als het mooi weer is 1 dag de hele tuin rond met gif (vloeibaar) daardoor ontploffen ze zeg maar vooral bij de nesten die laat ik een keer of 6 vol lopen en dan savonds goed spoeien en de volgende dag kunnen we weer naar buiten
Bier helpt echt goed bij naaktslakken.... Ze komen er volop op af! En mierenlokdoosjes op de plekken waar ze naar binnen komen of zitten. Wel veilig weg zetten voor de kleine.
kleine gaatjes waar ze vandaan komen volspuiten met tandpasta.. dat word helemaal hard en kunnen ze niet meer doorheen... wel goed kijken en de mieren volgen.. ze lopen altijd een bepaalde route! verder kan je kruidnagels neerleggen waar ze veel zitten.. dat vinden ze niet fijn.. en je kan ook als ze via de ingang binnen komen krijtstrepen doen.. daar lopen ze niet overheen.. succes!
met de naaktslakken zou ik in de avond als je naar bed gaat in de keuken overal zout strooien.. ze bewegen vooral in de nacht en dan drogen ze vanzelf uit als het goed is.. het strooien gewoon een paar nachten doen totdat je geen sporen meer vind.. ook veilig voor kindjes en dieren en met de stofzuiger ben je er zo ook weer vanaf!
ik vandeweek ook hoor savonds had ik heel mijn huis aan kant gesopt enz en smorgens mieren heb nu op alle drempels in de hoekjes 5 euro centjes gedaan ze houden niet van koper geen mieren meer gezien
Hier ook een mieren plaag gehad, wat hier onwijs goed hiel was verdunde dettol spuiten waar ze lopen, binnen 2 dagen waren ze allemaal weg
meiden tnx voor de tips. Ik kwam net beneden, en het krioelde weer van de mieren, op dezelfde plek. Het zijn ook kleintjes. Denk dat er een nest ergens zit. Ga vandaag met mijn man de bank van de kant halen, en misschien zon doosje daaronder zetten.getverdemme