voel me vreselijk met mezelf!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Angel26, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ik ben nu 2 maanden terug bevallen, ik ben al 17 kilo kwijt en moet er nog 10.. ik wil er 20 maar die andere 10 dat is "extra"
    Dat daar gelaten voel ik me vreselijk!! ik vind mezelf zo afschuwelijk als ik in de spiegel kijk!!ik voel me zon vetzak.. en dan die zogenaamd grappige opmerkingen van vrienden "je hebt wel een beste kont gekregen he"
    Ik kan dat soort dingen niet naast me neerleggen! ik ben niet zon type die mezelf gaat uithongeren of geen leuke kleren meer draag.
    Ik maak me op trek wat leuks aan en doe mn ding.
    Maar het gevoel is zo sterk.. als ik naar mezelf kijk dan zie ik acne en ik zie een flubberbuik en dikke benen en dikke buik.. slappe borsten enz... Ik zou zo graagwillen dan mijn lijf niet zn domper op mn leven zou zijn! ik bedoel ik ga weer sporten en ik let op mn eten!
    Ik ben superrijk ik bedoel ik heb een superlieve man die mij dus wel prachtigh vind! ik heb een hele mooie lieve zoon, een mooi huis een mooie auto enz..
    Maar waarom als ik iedere x in de spiegel kijk voel ik me danzo rot.. waarom heb ik niet het geduld om te "ontzwangeren"?
    Ik heb nog nooit problemen met mezelf gehad, was altijd vol zelfvertrouwen.. dit herken ik niet van mezelf..
    Word er echt moe en sip van...
    Herkend iemand dit? Ik ben wel echt super blij met mn zoontje, ben echt helemaal verliefd dus dat is het niet .. het is puur in de knoop zitten met mn uiterlijk..
    Hoop dat iemand dit herkend of tips heeft....

xx

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Heel herkenbaar.. Voelde me na de bevalling ook echt niet mooi, had nog een buik, hangborsten en een te dikke kont.. Oke heb ik nog..:D

Maar ik denk echt dat het een combinatie van factoren is. Alles is veranderd, je moet je ritme vinden, de gebroken nachten, hormonen.. tel alles maar op..

Misschien eens met de huisarts praten? En anders kom je bij ons kluppie: 10 kilo afvallen ( in de lounge)!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hormoontjes??!! je moet het tijd geven meid, ik zeg niet dat je opeens weer perse terug in modellenvorm gaat maar al die hormonen werken ook niet mee, en gebroken nachten en de onzekerheid van net mama zijn!!

JE bent al keiveel kwijt man!! zie de positieve dingen ook eens ipv alleen de negatieve dingen..

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Meid als je over 10 mnd terugkijkt naar dit moment zul je zien dat je al heel veel meer kwijt bent geraakt en je veel beter voelt.

DIt is een combi van hormonsters en geduld.
    Je moet zeker een klein jaar rekenen voor je weer een beetje jezelf bent, lichamelijk én geestelijk

5. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik kan er niet echt over mee praten want ben heel mijn leven al te dik dus wat dat betreft (lol)

Wel rot dat je je zo voelt. Het komt allemaal wel weer goed, je bent toch ook goed op weg? Kop op meid :D

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    herkenbaar meid..
    ben met sonja bakker bezig, ook net 2 weken maar ik heb er baat bij!

ik moet nog 6kg voor m'n oude gewicht maar wil er 5 extra dus ook een hele kluif
    en dan met de sint voor de deur......

succes meis, je bent zeker niet de enige
    en mocht je mee willen sonja bakkeren...... ;)
    x

7. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Echt een combinatie van hormonen, gebroken nachten en onzekerheid als mama. Ik wil je gevoel echt niet af doen als onzin, juist niet, want ik herken het wel.

Ik ben ruim 3 maanden geleden bevallen en had vorige week voor de eerste keer weer een dag dat ik me enigszins mijzelf voelde. Ook bij mij zijn alle kilo's er nog niet af, maar dat duurt even.

Je man vind je nog steeds prachtig, dus dat is het belangrijkste. En als mensen opmerkingen maken, zou ik aangeven dat je je hierdoor niet prettig voelt. Meestal zijn de mensen die deze opmerkinge maken, zelf erg onzeker!

Succes meid! Komt echt allemaal goed!

8. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik zit hier met hetzelfde gevoel, er zijn dagen bij dat ik zit te huilen als ik mezelf eens goed bestudeer :( Er moeten hier ook nog kilootjes af (6), maar ik heb gewoon niet de fut of de moed om eraan te beginnen. Ergens voel ik me dan zo'n slappeling dat ik het niet kan opbrengen, pfff. Als ik kleren aantrek, heb ik het gevoel dat ik nergens meer mee sta, ik ben zo precies het vrouwgevoel kwijt als je snapt wat ik bedoel.
    Mijn haar valt uit en is vet, mijn acne steekt weer de kop op en heb wallen onder mijn ogen van die gebroken nachten. Yummy mommy? NOT :D Ik heb de indruk dat andere mama's uit mijn omgeving er wel altijd in slagen om er stralend uit te zien, hun huishouden aan de kant te hebben, en energie hebben, maar dit topic stelt me toch wel weer gerust dat ik dus niet de enige ben die zich zo belabberd voelt.

Groetjes,
    Sunnyke

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

dames stuur die kilootjes dan maar mijn kant op.

van nature ben ik echt een tenger mensje en was juist superblij met mn extra kilootjes die ik kreeg van de zwangerschap. ik voelde me echt zoo mooi!!!!!!!!! nu is alles er weer zo goed als af en daar baal ik ontzettend van. ik wil niet meer in mn oude kleren passen!!!! aankomen is gewoon heel erg moeilijk bij mij dat zit in de familie, nou daarbij komt nog dat ik soms gewoon echt geen tijd/fut heb om nog ff lekker te eten.

dus stuur al die kilootjes maar mijn kant op hoor je maakt mij er blij mee

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Hier nog een die even liever niet in de spiegel kijkt.. Ik moet in gewicht niet zoveel meer kwijt, maar het is net of al het vet is gaan verschuiven en op rare plekken terecht is gekomen. Mijn lichaam is gewoon een beetje vormeloos, ben van model "zandloper" naar "peer" gegaan. En dan wil ik het al helemaal niet over alle striae hebben!
    Stond vandaag al op het punt me te gaan aanmelden bij een sportschool (eek!). In plaats daarvan ben ik maar even gaan shoppen, in de hoop dat mooie nieuwe kleren me kunnen motiveren om weer in vorm te komen. Maar ik vrees dat ik de sportschool niet lang meer zal kunnen vermijden...

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Van de week vroeg iemand me of ik alweer zwanger was.:$ Meteen afspraak met de dietiste gemaakt. Ik droom van "Wendy-van-Dijk-kleren", maar da's nog heel ver weg :(. Zucht....

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Lennylenn, nou hier komen 10 kilo jou kant op hoor...

Pff ik voel me ook echt niet meer fijn in mijn lichaam... Heb er nog 10-15 kilo teveel aan plakken en ik lijk alleen nog maar dikker te worden...
    Misschien moet ik toch echt maar eens streng gaan dieëten... Maar ik vind chips en chocola zo lekker :(
    En sporten zit er ook niet in... Krijg me zelf er niet toegezet om alleen te gaan en heb niemand die mee wil (of klinkt dit nu erg zielig :p) dussss...

En die straie :$:( het zit zelfs op mijn kuiten :)

13. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hey meiden,

laat je niet kisten door die kilo's. Ik weet leuk is anders, ik baal er ook van.
    Maar je kan er wat aan doen he!
    Zelf ben ik 37 kilo tijdens mijn zwangerschap aangekomen, heb een gebroken enkel gehad tijdens mijn zwangerschap, dus maanden lang te weinig gedaan! En mijn schildklier werkte te traag en ook had ik bekkeninstabiliteit en gestopt met roken.
    Nou dan kom je wel aan.
    Natuurlijk wil ik die kilo's er ook af hebben, want met dit lijf ben ik op lange termijn niet gelukkig.
    Dus ik let op mijn eten. Snoep alleen nog een rijstwafel met een smaakje en eet verder gezond.
    Daarnaast als het weer het toelaat wandel ik iedere dag minstens een half uur. Ik doe sóchtends wat yoga oefeningen en doe 1x in de week aan pilates.
    Ook sta ik elke dag 30 min. op de wii fit plus. En ik ben in ongeveer 11 weken nu 19 kilo kwijt.
    De rest zal niet zo snel gaan, want ik hield ook een hoop vocht vast. Maar ik ga zeker mijn best doen!
    Ik zeg altijd dit tegen mezelf: Je mag alleen klagen als je er ook daadwerkelijk wat aan doet!!

Succes

Deel Deze Pagina