Dreumes slaapt op de grond..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Luuz, Jul 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hoewel Lenn natuurlijk nog geen dreumes is, zet ik 'm toch hier neer..

Sinds 1.5 maand heeft Lenn een peuterbed.. Gaat helemaal super

Nu heeft hij alleen iets 'aparts'.. 's ochtends om 6 uur wordt hij wakker en blijft dan even spelen in zijn bed.. Alleen de laatste dagen loopt hij naar de deur, gaat ervoor liggen en valt weer in slaap:(

Nu ook.. Om half 1 heb ik hem naar boven gedaaan en in bed gelegd.. Alleen was hij nog niet zo heel moe (had in de auto even geslapen), maar ik dacht: Beter even zijn rust pakken terwijl hij boven op bed speelt dan dat hij beneden blijft.. De ervaring is dat hij strontvervelend word aan het eind van de middag en daar zit ik niet zo op te wachten.. Normaal is hij het na een kwartiertje weer zat en wil weer naar beneden.. Alleen nu was het na een half uur ineens stil.. Even boven gekeken, maar bed was leeg.. Ligt meneer in zijn slaapkamer op de grond te slapen.. Knuffels en speelgoed er om heen..
    Waarschijnlijk te druk aan het spelen geweest om terug in bed te kruipen..

Is mijn dreumes de enige die dit doet? Meestal blijft hij in bed spelen en na een paar minuten valt hij in slaap.. Alleen nu dus niet..

Ik moet zeggen, het zag er wel schattig uit.. Heb hem wel laten liggen, als ik hem oppak en hij wordt wakker dan heb ik een heel boos en gefrustreerd mannetje en schijnbaar ligt het prima:(

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk dat mijn dochter dit gisteren ook heeft gedaan. Ze ging steeds spelen en ik heb haar 2 keer terug gestopt in bed, en toen was het opeens stil. Toen ik haar ging wakker maken begon ze te huilen en stond ze direct voor de deur. Of ze is heel stil naar de deur gelopen binnen 3 seconden en toen gaan huilen, of ze lag daar idd voor de deur. Ach, ik vind het idd wel schattig, en doe nu maar voorzichtig met de deur als ik denk dat ze slaapt ;) Voor het zelfde geld ligt ze er net voor! Als het 's avonds is zou ik haar gewoon terug leggen in bed.

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    's avonds komt het niet voor, dan blijft hij in bed liggen.. Alleen 's morgens komt hij uit bed en gaat voor de deur liggen.. Ik denk alleen nu dat hij wel eerst speelt en dan 'vergeet' om weer naar bed te gaan.. 's avonds is het ook geen probleem om hem dan over te leggen, als hij wakker is gaat hij wel weer slapen, alleen overdag doet hij dat dus niet :D

Zo ligt hij er nu bij..

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hier hebben ze het ook alledrie gedaan, nu zijn ze zover dat als ze moe zijn, ze ook weer terug naar bed kunnen komen.

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Haha, toen ik je verhaal las dacht ik ook alleen maar: foto maken!

Hij pakt in ieder geval zijn rust :)

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Aw wel lief als je dat zo ziet!

Hier valt hij heel soms onder het spelen door in slaap maar dan gewoon beneden. En ik heb dan nog niet eens door dat hij moe is want is dan heel lief bezig.
    Laatst ging hij liggen op de grond en ik ging even naar de wc en ik kom terug en meneer ligt te slapen op zijn speelkleed midden in de huiskamer en de kat ernaast.

Eerst dacht ik het zal wel een spelletje zijn, maar toen hij na 15 min nog steeds niets bewoog heb ik hem opgepakt en boven in bed gelegd.

Dus je bent niet de enige;)

onze man kan niet zijn bed uit want hij ligt nog in zijn ledikant. GRoot bed hebben we geprobeerd maar hij was alleen maar in paniek en liep continue naar zijn oude kamertje toe.
    Dus hebben we een nieuw ledikant voor hem gekocht waar evt. de zijkant uit kan, maar voorlopig zolang hij dat prettig vind ligt hij echt nog in een ledikant, dus het zal wel even duren voor ik hem in zijn kamer op de grond slapend vind;)

Succes

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn ventje valt altijd op de grond in slaap. sinds hij 15 maand is slaapt hij in een groot bed, en is altijd op de grond gaan liggen,

in zijn slaap legden wij hem altijd terug in bed, maar als ik midden in de nacht eens ging kijken omdat ik moest plassen en dan toch al uit bed was..... zag ik dat meneer gewoon weer op de grond lag :p

sinds een maandje blijft hij wel gewoon in zijn bedje liggen.

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb er hier ook zo eentje gehad. Heb speciaal voor die ochtenden dat mevrouw weer vroeg wakker was en even ging spelen voor de deur en dan al spelende weer in slaap gevallen was maar een kleedje gekocht voor die plek. Kon ze op t kleedje slapen ipv op een houten vloertje....ligt net iets lekkerder/warmer (ze begon ermee in de winter ;))
    Komt vanzelf weer goed. Andere 2 hier deden het ook. Soms zelfs midden in de nacht...maar goed dat jochie racede ook heel zn bed door en vond je op de meest vreemde plekken en houdingen weer terug...en nu nog wel ooit ook al is hij bijna 13 nu ;)

9. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Wat dat betreft hebben we het geluk dat er gewoon vloerbedekking hebben liggen op de slaapkamers.. Ik vind het ook niet zo erg, ik had het alleen niet verwacht..

Vanmiddag speelde hij weer even voor het slapen gaan en na twee uur werd hij wakker.. Gelijk naar boven gegaan en zijn matras gevoeld en was gewoon koud.. De vloer bij de speelgoedkist was warm, dus meneer heeft aan het eind op de grond geslapen.. ik moest na een uur wat ophalen van boven en toen lag hij nog in bed..

Ik heb alleen met zulke dingen het idee dat Lenn de enige is die die dingen doet.. maar dat valt reuze mee dus:D

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, er zijn meer van dat soort gevallen ;), maar meestal is het tijdelijk hoor, zowel mijn dochtertje als zoontje hebben dit een aantal keer gedaan. Mijn zoontje neemt wel zijn favoriete knuffels mee en vaak nog zijn dekentje. Dit is een maand of drie geleden, ondertussen blijft hij gewoon aardig in zijn bed.

11. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    haha ach wat schattig:) Nouja, zo ligt Lenn er ook bij.. Die ligt dan tussen zijn speelgoed haha..

Share This Page