Hallo allemaal, Mijn onderwerp zegt het al, mijn vriend en ik willen graag weer voor een 2e gaan. Ons dochtertje is nu 2 jaar dus als het bijna in een keer lukt dan zal ze ongeveer bijna 3 jaar zijn. En ik zelf vind dit wel een hele mooie leeftijdsverschil! Gaat de 1 bijna naar school heb je de ander nog lekker thuis. Maar mijn onzekerheid komt vaak naar boven en twijfels of het niet al te snel is. Bijvoorbeeld, nu zit ik er over na te denken om na mijn studie waar ik nu al mee bezig ben en in januari mee klaar bent of ik daarna verder wil.. Of werken en tijd voor een 2e. Voor allebei is wat voor te zeggen natuurlijk. Zelf ben ik nog jong ik ben 21, maar ik heb deze moedergevoelens zo erg! De reactie van mijn omgeving maak mij ook niet zoveel uit want ik was bijna 20 toen ik mijn 1e kreeg. Hier was dan niet voor gekozen maar nu wel. Zitten jullie ook in twijfels bij een 2e en zijn jullie ook zo onzeker door bijv. slechte dagen van de 1e(peuterpubertijd bijvoorbeeld) .. En denk je dan ook nou zal het me wel lukken met 2? Ik hoor het wel. Maaike
Wij gaan ook voor de tweede! Ik was 20 toen ik beviel en ben nu 21 dus als ik beval van de tweede (en het zwanger worden een beetje lukt) ben ik 22.. Ben in januari 21 geworden Mijn zoontje is nu ruim 9 maanden.. Ik denk dat je zelf weet wanneer je er weer aan toe bent, twijfels heb je denk ik toch wel, zo van doe ik de eerste niks te kort enzo.. Succes met zwanger worden!
Ja hoor. Ons zoontje is 19 maanden nu en we zouden het fijn vinden als het leeftijdsverschil niet al te groot is. maar ja, eigenlijk is 1 kind al best druk! En hoe doe ik dat dan met twee, help! Dan probeer ik maar te denken: hele volksstammen is het gelukt, dus zal het (mijn man en) mij ook wel lukken. denk dat die onzekerheid heel normaal is. En een broertje of zusje zou zo fijn zijn voor de kleine (althans, daar gaan we vanuit). Ik ben trouwens 33 en binnenkort werkloos (gelukkig heeft mijn man een goed inkomen maar dat van mij erbij is toch wel fijn!). Maar er is altijd wel een reden om het uit te stellen. Op een gegeven moment moet je er gewoon voor gaan! Ik wens jou en wonderbaby veel succes met zwanger worden. En we kunnen het echt!
En meis: werken of studeren kan je je hele leven nog. Je bent nog zo jong. Denk wel dat het een stuk pittiger is met twee kinderen, maar met een kind heb je ook al een studie afgerond. Dus je kunt het! Petje af overigens, knap van je.
Hier ook heel erg twijfels hoor. Ik wilde echt heel graag voor een tweede gaan maar m'n man zag het eerst nog niet zo zitten. Nu hebben we dus besloten half juni te stoppen met de pil, een maandje te wachten en dan er voor te gaan. Maar sinds mijn man ja heeft gezegd, ben ik gaan twijfelen. Zal alles wel goed gaan, is het wel te doen met 2 kleine kindjes, wat als één van ons z'n baan kwijt raakt. Mijn man werkt bij defensie en pas half 2012 krijgen ze meer te horen over de bezuinigingen, dus dan denk ik weer misschien kunnen we beter nog even wachten, maar ik wil weer niet zo'n groot leeftijdverschil hebben. Dus hier ook twijfel genoeg. Maar we gaan er wel gewoon voor. We zien wel hoe het loopt.
Haha wat fijn dat ik niet de enige moeder bent met twijfels .. misschien hoort het er wel gewoon bij! Dankje kimke77 , ja ik moet nog een halfjaar en dan ben ik klaar! Het is wel even doorzetten maar het geeft wel voldoening.. en indd als mijn kinderen een jaar of 10 zijn kan ik ook altijd nog een 2e studie doen Eerst misschien maar in dit vak ervaring opdoen en daarna verder kijken.. dat 2e kindje komt als ik de pendels moet geloven volgend jaar dus dat zou wel fijn zijn