Nu al letten op wat je eet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Moo, 15 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Letten jullie nu al op wat jullie eten?
    Ik bedoel, na de eisprong, de kans zit erin dat je zwanger bent, eten jullie dan al geen rauw vlees e.d. meer?
    Ik heb bijvoorbeeld net nog een broodje leverworst gegeten en daar heb ik heerlijk van genoten. Maar ja, toch is het lever....En een tartaartje zal ik nu ook nog niet afslaan.
    Ben ik dan heel stom bezig? Of kan het in dit stadium nog niet zo heel veel kwaad?
     
  2. Niet meer actief

    Nou ik denk dat het net is als met foliumzuur slikken: preventief beginnen!

    Je hoeft jezelf niet alles te ontzeggen, maar wel een beetje opletten.

    Ik drink liever geen alcohol meer en roken doe ik gelukkig al anderhalf jaar niet meer.

    Met filet americain en zo zou ik gewoon matig aan doen.
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Volgens mij kan het nog geen kwaad hoor
    Ja het is misschien wel slim om van te voren al dingen te laten, maarja je weet natuurlijk nooit wanneer het raak is.

    Ik heb bijvoorbeeld aan de zware pijn stillers gezeten toen ik zwanger was alleen ik wist het toen nog niet.
    Ik heb dat verteld bij de verloskundige, maar die zei dat het geen schade zou hebben gemaakt aan de vrucht.

    Ik zou gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.

    groetjes
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik eet eigelijk nog steeds het zelfde als toen ik niet zwanger was met somige dingen let ik wel op maar ik laat mijn broodje leverpastie niet staan dat heb ik gewoon weg geminderd
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Voor ik wist dat ik zwanger was heb ik me toch nog heerlijk laten gaan aan een broodje prepare.
    Sedert dat ik weet dat ik zwanger ben eet ik er wel geen meer, maar ik mis het best wel.
    Maar ik ben eigenlijk maar rond m'n nod beginnen opletten wat ik at.
     
  6. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik ben pas gaan opletten toen ik wist dat ik zwanger was, maar voor mij maakt het eigenlijk weinig verschil. Rauw vlees at ik toch al niet, filet americain lust ik niet en alcohol drink ik ook niet
     
  7. muis

    muis Lid

    11 sep 2005
    27
    0
    0
    nou ik eet ook geen rauw vlees en drank nee hoef ik niet en groeien ja dat doe ik wel ,wel ben ik heel gek op soft ijsjes
     
  8. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hoe zit dat eigenlijk met Brie?
    Hoor van de 1 dat het wel mag en van de ander
    weer niet?
    Ik ben gek op brie en ik eet er regelmatig een stokbroodje mee..
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    brie is ook een zachte kaas
    Er staat : au lait cru op en dan mag het niet want dan is het van ongepasteuriseerde rauwe melk gemaakt.

    volgens mij kan een klein stukje geen kwaad hoor

    groetjes
     
  10. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Volgens mij zijn een heleboel soorten brie niet gemaakt van rauwe melk, het zijn vooral de franse kaasjes. Maar kijk gewoon op de verpakking, als er op staat au lait cru, dan zou ik het niet nemen, anders lekker genieten.
     
  11. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb er wel eens op gelet of dat er op stond, maar bij geen enkele brie kon ik dat vinden. Dus dan zal het wel mogen.
    Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap niet gedaan en zal het denk ik bij de 2e ook niet doen...
     
  12. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Gelukkig rook ik al een aantal jaren niet meer en alcohol is hoogstens 1 breezer per week, dus niet noemenswaardig.
    Maar ik zal bepaalde dingen dan wel met mate nemen en mocht ik zwanger zijn, dan is het zowiezo helemaal over met bepaalde dingen.

    Ik zal zo idd nog even op de brie kijken wat of daar op staat.
     
  13. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik let er en klein beetje op.
    Ik drink geen alcohol (deed ik zo wie zo al weinig) en eet beperkt leverworst.
     

Deel Deze Pagina