Herkenbaar! Dit heb/had ik zelf ook. Bij een verloskundige wil ze al meteen meten als ik net zit. Vaak heb ik gefietst om erheen te komen en moet ik weer even rustig worden. Mijn bloeddruk is dan ook iets hoger dan normaal. Ik zou het aangeven dat je niet prettig bij voelt als het meteen word gemeten. Ik heb dit laatst ook aangegeven en nu letten ze erop. Ik deel echt je gevoel hierin. Want doordat hij een keer hoger was Ben ik zelf ook steeds bang dat hij de volgende keer ook weer hoger is. Daardoor word ik ook zenuwachtig. Probeer te ontspannen en niet te veel erover na te denken. Ik ga altijd rustig zitten en probeer er niet teveel over na te denken al is dat makkelijker gezegd dan gedaan weet ik.
Heb niet alles helemaal gelezen. Maar om antwoord te geven op je vraag, rescue spray mag. Andere homeopathische rustgevende middelen moeten volgens mij ook kunnen
Ik heb m'n bloeddruk ook altijd (te) hoog bij de vk... Heb al aangegeven dat ik al zenuwachtig word als ze die stethoscoop pakt. Bij de vorige zwangerschap is ze zelfs een keer bij mij thuis geweest (ze zegt dan: ik kom deze week wel een x bij je thuis langs om te meten), daar nam ze ook echt de tijd voor, lekker even gekletst en kopje thee gedronken haha. Toen had ik de bloeddruk niet verhoogd... Heb zelf een bloeddrukmeter geleend en thuis af en toe gemeten, briefje mee naar de vk bij de controles en op die manier ging t wel.. Lastig he?!
Even een update: heb inmiddels een bloeddrukmeter thuis en m'n onderdruk is nu steeds rond de 75. Dit is netjes, toch?! Wat deden jullie in mijn geval, dit opschrijven en maandag meenemen?
Bedankt voor de reactie. Ja, deze is van mijn ouders, en dezelfde als wat ze in het ziekenhuis hebben. Arts heeft hem toen gezien toen ze naar het ziekenhuis zijn geweest.
Gelukkig! Denk dat je vk dat ook vraagt. Er zijn genoeg van die prut dingen (die om de pols gaan bv) en die zijn heel slecht.