voel me zo dom

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mammie1982, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Wij wonen in Egypte en insmeren is gewoon een vast onderdeel van het ochtendritueel.
    Gezicht, oren, nek, armen, benen...alles wat niet onder kleding zit zeg maar.
    Uiteraard standaard een hoedje op. Mijn zoontje protesteert nooit want hij weet niet beter.

2. Bri

Bri Niet meer actief

#42 Bri, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Ik heb al een paar keer gesmeerd dit voorjaar, en vandaag zéker ook.

Juist in het voorjaar heeft de zon heel veel kracht en loop je een grotere kans om te verbranden. De zon staat nl nog niet zo heel hoog, en je huid is bovendien nog niets gewend. Of het dan 15 graden is of 25 maakt niet zo gek veel uit; volle zon is volle zon.

Maar ik heb het ook wel eens vergeten. En dan zie ik ze ineens met een rode kop rondlopen buiten, en denk ik: hmmm, is dat nou van inspanning of van de zon? Het kan gebeuren. Maar zorg er vanaf nu voor dat je altijd een flesje zonnebrand bij je hebt!

Insmeerhysterie of niet.... het aantal gevallen van huidkanker neemt heel rap toe in NL. Hangt absoluut samen met de toename van het aantal zonvakanties vanaf de jaren 70-80 en het gebruik van zonnebanken. Verbranden voor je 16e is gewoon gevaarlijk. (heel fijne gedachte; ik ben zelf vaak verbrand als kind. Heel lichte huid, die maar moeizaam bruint, terwijl de rest van mijn (indo!) familie zeer zelden verbrandt.)
    Dan geef ik wel wat langer vitamine D tabletjes. Ik wil per se niet dat mijn lelieblanke kindjes verbranden als ik dat zo makkelijk kan voorkomen.

Interview: vitamine D uit zonlicht en kanker

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

De zon is bijzonder fel.
    En ondanks dat ik 1 kindje met veel pigment heb, heb ik ook een lekkere bleekscheet met blonde haren.
    En ze hebben allebei last van lente oren.
    Dus ja, ik smeer ze vanaf april eigenlijk altijd in als ze buiten spelen.
    Ik smeer hun gezichtjes sowieso in, en ipv de gewone vette creme van Welede, pak ik dan de zonnebrandcreme.

Deel Deze Pagina