Ik ben nu 10 weken zwanger en afgelopen woensdag heb ik tijdens een etentje een kwart tot een half glas witte wijn gedronken voordat ik me bedacht: oeps, ik ben zwanger! Heb het glas vlug aan mijn vriend gegeven. Nu maak ik mij zorgen, is dit (erg) schadelijk voor ons kleintje? En, misschien een vreemde vraag, maar ben ik de enige die er even niet aan dacht?
ik drink nauwelijks alcohol dus vergeet het niet. Of het schadelijk is, zal je niet weten. Ik denk dat het wel mee valt na 1 x. Maar het is ook al gebeurd, je kan het niet meer terug draaien.
Ik het begin als je net 4 weken zwanger bent en het nog niet weet kan ik me er iets van voorstellen. Maar nu met 10 weken? Ik denk de hele dag aan dat kleine wondertje in mijn buik en zou er geen seconde over twijfelen of vergeten om ook maar 1 slok alcohol te nemen. Maar ik neem aan dat het geen ramp is hoor een half glaasje. Maar inderdaad niet meer doen haha. Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van.
Wat insinueer je Lief87? Het is me nog nooit eerder overkomen en nu vroeg ik me af of dit andere vrouwen ook wel eens is gebeurd. Deze reactie stel ik niet op prijs.
Excuses zo moest het niet overkomen. Ik kan me het alleen niet goed voorstellen zoals je zegt dat je er niet aan dacht dat je zwanger bent. Maar dat is misschien voor iedereen persoonlijk. Nogmaals excuses. Zo moest mijn reactie niet overkomen.
Ik kan het me best voorstellen hoor. Vooral als het wel in je systeem zit om wijn te drinken op een bewuste manier. Ik ben er ook niet de hele dag mee bezig dat ik zwanger ben. Denk er echt niet de hele tijd aan. En dat is niet alleen met alcohol maar ook met tillen of ander soort dingen, het leven gaat gewoon door zelfs als je zwanger bent. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan hoor, een half glaasje is ook echt maar heel weinig. Ik zou me er geen zorgen over maken of schuldig over voelen, dat is schadelijker dan dat kleine beetje alcohol.
Ah vervelend, maar ik denk niet dat het een groot probleem is. Ik weet niet of lief87 iets insinueert, dat is mijn bedoeling iig niet, maar ook ik kan me niet goed voorstellen dat je vergeet dat je zwanger bent en wijn drinkt. Geen verwijt, gewoon een beetje verbaasd
Misschien niet de gewenste reactie. Ja het kan zijn dat het kwaad kan. Maar ook niet. Tijdens de opleiding kinderverpleegkundige werd hier ook aandacht aan besteed. Van 1 slok kan je baby al last hebben (blijvend fas) is die kans heel groot? Nee , maar een kans is een kans. Ik zou het zeker wel even zeggen tijdens je volgende controle. Gek genoeg vergeet ik ook regelmatig dat ik zwanger ben. Nu bijna 13 weken. Ik vind dat dus niet gek hoor. (Ik heb alleen het geluk dat ik geen alcohol drink)
Eerlijk gezegd kon ik het me ook niet goed voorstellen, totdat het me overkwam. Ik stond echt van mezelf te kijken, vandaar mijn vraag op het forum. Dan wil ik ook mijn excuses aanbieden, vanuit mijn eigen situatie ben ik allergisch geworden voor alles wat in mijn ogen ook maar lijkt op een veroordeling.
Herkenbaar! Ik had dat met filet american en red bull Ik zou me er niet te druk over maken, je deed het niet expres en het is nou ook weer niet dat je een hele fles wijn in je mik hebt gegoten toch! Van de week kreeg ik van vriendlief op m'n donder omdat ik red bull zat te drinken. Zegtie: Ohja je bent niet meer zwanger
Ik zou me niet te druk maken, de kans dat je kleintje er wat aan over houdt is erg klein. Ik vergeet ook soms dat ik zwanger ben hoor, had laatst bijna een toastje met filet op
ik was net voorbij 20 weken en zag een leuke vacature, ik dacht joh ik zal een brief schrijven je weet maar nooit.. toen bedacht ik 5 minuten later dat ik zwanger was hahahha
Ik kan me ook niet voorstellen om te vergeten dat je zwanger bent met 10 weken, maar dat is omdat ik toen doodziek was, haha (week later lag ik aan het infuus). Als je weinig klachten heb, kan ik het me best wel voorstellen hoor, behalve de kwalen, merk je die termijn nog maar weinig. Wat betreft de alcohol, wist je dat het inzicht dat je beter helemaal geen alcohol mag drinken nog maar heel recent is? Bij mijn vorige zwangerschap 7 jaar geleden, stond in de lijsten nog dat afentoe een glaasje prima was, de ene maand dat ik toen niet zo ziek was, heb ik toen een paar keer een half glas op. Deze zwangerschap doe ik dat niet aangezien onderzoek heeft uitgewezen dat in heel uitzonderlijke gevallen ook heel weinig alcohol heel misschien kwaad zou kunnen, in deze zin heb ik express heel veel zou, uitzonderlijk en misschien gebruikt. Uiteraard wil je het hele kleine risico niet nemen, maar die kans dat zo'n beetje kwaad kan, is echt uitzonderlijk klein. Geen zorgen maken dus...
Ook al was ik me er erg van bewust dat ik zwanger was, heb ik tijdens een etentje een keer witte wijn besteld. Ik was toen al ruim 20 weken, haha! Ik kwam er ruim op tijd achter dat het em niet ging worden en heb de bestelling omgezet, maar kan het me dus goed voorstellen. Bij alcohol kan het gebeuren dat er een beetje door de placenta bij je baby komt. Volgens mij kan daar de hartslag van zakken wat gevaarlijk kan worden als je veel drinkt. Bij veel drinken kan er ook schade optreden in aanleg. Maar met een half glaasje kan er volgens mij nu niets aan de hand zijn hoor. Heb je het de vk al gevraagd?
Ik drink dan geen alcohol maar ik kan me wel goed voorstellen dat ik het eens zou vergeten met brie/filet americain etc. Een (half) glaasje zal niks goeds toevoegen maar ook vast niet super schadelijk zijn..
Ach.. zie banner.. zelfs ik denk er wel eens niet aan... Wat betreft die paar slokjes wijn... Meid, tot viorkort werd er gezegt dat af en toe een glaasje kon, 3 jaar geleden bij eerste kindje.. en nu zegt met beter helemaal niet.. dochter is toch echt gezond..
Vreemd bjanc ik heb dat nooit gehoord bij een van mijn zwschappen. Het is allang duidelijk dat alcohol niet veilig is als je zwanger bent.
Ik was 25 weken zwanger. Hoogzomer. Visite in de tuin, ik sta bier en rosé in te schenken. Ik drink zo, out of the blue een glas ijskoud rosébier weg. Oeps, bedacht ik me gelijk.. ik ben zwanger.. En dan te bedenken dat ik eigenlijk maar 3 keer per jaar iets van alcohol drink.. en dus alleen in de zomer. Echt. Ik voelde me ZO schuldig! Gelijk de vk gebeld, en die heeft me goed gerust gesteld. Vreselijk voelde ik me.. maar je kunt er echt niets meer aan doen. Heb ter 'compensatie' heel lang niet gesnoept. Lekker komkommer en peen genomen ipv chips enzo. Dat gaf me een fijner gevoel.. en hielp nog voor de kilo's ook Succes met je schuldgevoel... ik weet wat je meemaakt (Nu heeft zoon Koemelk allergie, dus laat nu weer heel veel staan.. soms eet ik ik iets verkeerds, dan is het de voedingen erna ook brullen.. geeft t zelfde gevoel.. echt erg )