Misselijk tijdens de zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zeepje3, Sep 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Zijn/waren jullie misselijk tijdens de zwangerschap?
    Zo ja, wanneer begon het ongeveer?

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Ja, in een extreme vorm, genaamd hyperemises gravidarum. vanaf 5 weken begon het en met alledrie de zwangerschappen met extreem misselijk, braken, ernstig afvallen, uitdrogen en medicatie en een ziekenhuisopname voor infuus.
    Gelukkig tot ongeveer een week of 16-18 , ik weet dat het ook 9 maanden kan duren en ook met meerdere opnames e/o sondevoeding kan gaan. Dat is me gelukkig gespaard gebleven.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Het begon rond de 6 weken en was over met ongeveer 15weken.

4. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,285
    17,171
    113
    -week 6 tot 41 (veel overgeven)
    -nauwelijks
    -week 4 tot 30 (niet overgeven maar wel pillen gekregen omdat ik niet meer voor de oudste 2 kon zorgen)
    -week 5 tot 14 (niet overgeven, wel blijven functioneren)

4x totaal anders

5. joos1

joos1 Bekend lid

Dec 29, 2006
    509
    0
    16
    Bij de eerste al rond de 4 weken tot ongeveer 18 weken en dit keer dacht ik er geen last van te krijgen, maar begon het rond de 7,5 week en was het ergste rond de 20 weken voorbij.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Nee. Een weekje minder eetlust maar dat was, achteraf gezien, door de zenuwen voor de echo.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Bij de eerste amper, ik had wel vaak een soort misselijk-hongergevoel. Bij de tweede vanaf het begin heel misselijk tot een week of 20, daarna kon ik het iig volhouden zonder medicatie.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ja.. Hier vanaf week 8 en rond de 20 weken was het helemaal over.
    Overgeven tot een week of 14, niet overdreven veel, maar wel een paar dagen in de week en soms een paar keer (2-3x) per dag.
    Na de 14 weken werd het minder, maar wist ik ook goed wat ik wel en niet moest eten. Ik wist wat ervoor zorgde dat de misselijkheid minder werd en ik had veel baat bij heel rustig opstarten. Gingen op vrije dagen en met avonddiensten prima, met dagdiensten wat lastiger, dus ik hing bijna standaard 's morgens voor ik aan m'n dagdienst begon boven de pot, terwijl het op andere dagen een stuk minder was.
    Verminderde eetlust is echt gebleven tot 20 weken.

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ja vanaf nod tot ongeveer 15 weken bij de eerste, vaak overgeven, wekelijks tot aan de bevalling. Nu weer vanaf nod, hele dag beroerd maar minder overgeven. Hopelijk gaat het met een paar weekjes beter.

10. Twilightdreamer

Sep 27, 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik werd vorige keer in week 6 een beetje misselijk, vanaf week 7 elke dag spugen en werd de het ook steeds erger. Uiteindelijk tot 16 weken elke dag gespuugd (wel medicijngebruik, daardoor bleef het tot ongeveer 10 keer op een dag). Tussendoor een keer opgenomen geweest in verband met uitdroging helaas.

11. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Nee, bij beide niet..

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Vorige keer niet, behalve wagenziek

Nu vanaf week 6 echt goed misselijk maar niet overgeven.
    Met 12 weken werd het een stuk minder.
    Nu af en toe nog wat last van.

13. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf 5 weken, vanaf week 8 met medicatie, nu nog steeds misselijk, ben nu 16 weken.
    Ik hoef niet te spugen, maar ben de hele dag misselijk met een piek rond avondeten. Kan niet koken, eet soms geen vlees, ik denk dat ik 95% van het normale te nuttigen voeding niet meer lust, eet altijd met tegenzin, omdat zonder eten het erger wordt.

14. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Voordat ik wist dat ik zwanger was al... en nu met 22w nog steeds, maar het begin was wel veel heftiger.

Ik ben jaloers op de mensen die nergens last van hebben! Zo fijn he als je dit niet mee hoeft te maken.

15. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja erg heftig helaas, het begon met 5,5 weken ineens en werd met de dag heftiger, 2 keer opgenomen geweest vanwege uitdroging, verschillende medicijnen geprobeerd die niet hielpen en uiteindelijk stopte het spugen grotendeels vanad 14 weken.

Nu nog wel elke dag misselijk, maar met moeite kan ik het spugen vaak wel tegen houden.

Ik noem het nu gewoon vervelend en storend maar geen hel, en dat was de eerste tijd absoluut wel. Ik kon niet functioneren, viel kilo's af, had geen enkele spierkracht meer en lag 24/7 op bed.

Nu ben ik nog steeds herstellende, ik zit nog steeds deels op drinkvoeding van de dietist en kan niet alle voeding verdragen en ben de hele dag door bezig met eten en zooo moe en geen enkele conditie meer.

Maar met de baby gaat alles top!

16. DLight

DLight Actief lid

Jun 22, 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bij de eerste in week 6 al heel erg misselijk. dat heeft tot week 12 aangehouden. precies bij week 12 opgehouden. Ik heb moeders voor moeders moeten opzeggen omdat ik die geur gewoon niet trok uit die blauwe opvangbakken.

Vorige week bij vlagen in de ochtend misselijk. Sinds vandaag (precies 6 weken) vanmorgen overgegeven. Had zo'n trek en moest naar mijn werk. Broodje was er na 5 minuten alweer uit. Ik ben benieuwd hoe lang ik het dit keer zal hebben en hoe extreem.

Succes!

17. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Hier ook bij alle zwangerschappen ziek geweest.. Begon rond de 6 weken en was met 13/14 weken over.. Bij de derde ook medicijnen gekregen omdat ik al twee kids had rondlopen waar ik voor moest zorgen wat bijna niet meer lukte.

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Bij de eerste was ik misselijk en veel spugen vanaf week 7 tot 14
    Bij de tweede werd ik voor de 6 weken al opgenomen en daarna nogmaals opgenomen door uitdroging. Dit was ook ongeveer tot 14 weken
    Nu ben ik een paar dagen een beetje misselijk geweest maar verder helemaal niet. Alleen in de ochtend 1x spugen, dat is elke ochtend zo maar niet eens misselijk.. meer dat m'n maag dan gewoon omdraaid ofzo. Ben nu bijna 9 weken

19. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Bij mijn eerste helemaal niet misselijk.

Bij deze wel. Vanaf ongeveer 6 weken tot ongeveer 14 weken. Maar 4x gespuugd.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Bij de eerste vanaf een week of 8, alleen in de ochtend en weg wanneer ik wat at. Deze zwangerschap vanaf een weekje of 6, hele dag door kotsmisselijk, eten hielp 5 minuten. En nog steeds in de ochtend vrij snel misselijk (nu 18 weken) verder gelukkig maar 2 keer hoeven te spugen 'waarvan 1x nog vorige week was) wel regelmatig kokhalzend boven het toilet gehangen.

Share This Page