Voel me zo ondankbaar ....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoopy82, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Maar ben t zeker niet !!! Ik ben god zooooo dankbaar dat ie mij gezegend heeft met een zoontje en nu weer met een goede zwangerschap en gezond kindje in me buik...Maaaarrrr wij hadden gisteren de 20-weken echo en ik voelde weken aan dat t een meid was en mijn vriend en familie en vrienden ook allemaal. Ze keek nog geen minuut en volop in beeld: its a boy! Was ff slikken en kon de tranen niet bedwingen , van verdriet.... wat voelde ik mij ondankbaar zeg op dat moment, we krijgen een gezond kind wat wil je nog meer trut dacht ik!

We hebben een zoon en ik had zo graag een meisje gewild, leuke kleertjes gekocht, compleet gevoeld en lekker meiden dingen doen...maar ineens was die roze wolk weg en moest plaats maken voor de blauwe...Ben nog nie gewend aan t idee, al is onze kanjer van harte welkom aangezien ik niet zwanger raakte om een meisje te krijgen maar nog een kindje erbij.

Wie herkend dit gevoel van teleurstelling bij geslachtbepaling en wie voelde zich ook zo ondankbaar? Een meisje was gewoon leuk geweest, nu ben ik in de minderheid. Maaaar ben trotse mama an 2 stoere boys en dat neemt niemand van me af en ben blessed dat ik mama heb mogen worden en dat dat me gegund is terwijl er zoveel meiden zijn die mama willen worden en t niet lukt....al die meiden wens ik succes en sterkte en ik bid ook voor hun !

Ok ik ga ff naar me blauwe wolk om eraan te wennen hahaha :), me vriend is dolblij, 2 boys aan zijn zijde welke man wil dat nie he :)

moest t ff afschrijven dat ik niet ondankbaar ben en wel megablij ben met onze gezonde kerel, maar vroeg me af of er meer meiden warendie ergens op rekenden en vervolgens teleurgesteld raakten en hoe wende je weer aan t idee dat je toch ander geslaht kreeg dan verwacht....

2. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Tsja ik herken ken het een beetje!
    Ik wist het niet pas toen hij eruit kwam wisten we het maar toen maakte het echt niet uit dat het een jochie was!

En daarbij wisten we dat we 3 kindjes wilde dus had nog 1 kans :)
    En die was raak :) een meisje!
    Dus raak de hoop nog niet kwijt en geniet er lekker van!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik herken het niet, maar kan me het wel goed voorstellen! Gelukkig heb je nog 20 weken om eraan te wennen dat je een echte jongensmama wordt ;) Voel je er niet schuldig over hoor meid, geef het gewoon een beetje tijd!

4. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
  5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    oei ik begrijp je heel goed hoor. Als je er stiekem op gehoopt had, en iedereen had ook nog eens dat voorgevoel... dan valt het eventjes tegen. Gelukkig heb je nog even om aan het idee te wennen.

Ik heb ook zoiets... gisteren heb ik dé naam voor ons volgende kindje (als ik nog zwanger mag raken) gevonden. Een meisjesnaam. Nu hoop ik, door die naam zó erg op nog een meisje! En ik voel me ook zo stom terwijl ik dat denk...

Nou, heel veel succes, geniet lekker van het feit dat je tweede ventje gezond is, en praat er over met je man. Hopelijk kun je er snel helemaal van gaan genieten :).

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ja wij wilden dus wel weten wat t word als gevolg dat je nu teleurgesteld raakt, maar wel tijd hebt aan t idee te wennen hihihi.

Ik genoet er cker van en ben apetrots dat ik straks 3 mannen heb die me bewaken :D

Wij willen ook meerdere kids, maar ik ga nergens meer op hopen en denk van: als t kindje maar gezond is, als ik voor een meid ga kan ik zwanger blijven raken, je hebt nooit garantie he hahaha

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kan me het wel voorstellen hoor, denk dat het toch wel ieders droom is naast een gezond kind om een kindje van een bepaald geslacht te krijgen.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik herken het niet...heb totaal geen voorkeur... maar vind het niet raar dat somige wel voorkeur hebben hoor

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@snoopy, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor. Als je een voorkeur hebt en vooral als je al wat kindjes hebt van hetzelfde geslacht dat de wens er is om een kindje van het andere geslacht te krijgen.

Je bent niet ondankbaar, want zoals jij je verhaal beschrijft komt het helemaal niet verwend over.

Hopelijk ben je snel aan het idee gewend dat je straks een stoere knullengezin hebt.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik herken het ook.Superblij met mn dochter maar ik verlang nog altijd naar een jongetje.Maar goed,wie weet;)

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik herken t niet en ik vind t wel enigzins ondankbaar eigenlijk...je moet (zoals je zelf al aangeeft) blij zijn dat je überhaupt kindjes kan krijgen en dat het gezonde kindjes zijn.

Ik merk ook dat de 20 weken echo voor mensen bijna belangrijker is om t geslacht te weten ipv de medische situatie van t kindje. Dat vind ik vreemd; voor mij is t altijd primair geweest om te kijken of je kindje gezond was en daarnaast kan je dan vragen welk geslacht t is.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik herken het niet maar kan het me wel voorstellen.
    Ik was helemaal niet teleurgesteld dat het weer een jongen is! Heerlijk, 2 broertjes!

Vriend moest wel even slikken.

13. Momfulness

Super geschreven Fullhouse. Ik krijg nu dus weer de kriebels.haha. met 16 weken een geslachtsbepalende echo laten maken en de conclusie was een meid. Ik vroeg nog 'moet ik nog een slag om de arm houden?'. Nee hoor, zei ze, ga maar roze shoppen. Ik vond haar wel heel erg overtuigd van haar eigen kunnen, dus ik heb nog maar even niet teveel gekocht dat echt gericht is op 1 geslacht.

14. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik herken het ook niet, en kan me voorstellen dat ik als alles van een leien dakje gegaan zou zijn, ook stiekem op een meisje gehoopt zou hebben deze zwangerschap.
    Maar neem van mij aan: Na de geboorte van ons kindje bij 20 weken (ons dochtertje had een aangeboren afwijking en was door de afwezigheid van vruchtwater al in mijn buik gestorven) maakt het me nu HELEMAAL niks meer uit, en kan het geslacht me ECHT gestolen worden.
    Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen?!

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @ alle meiden: bedankt voor jullie reacties! ja aan t idee wennen zal mij wel lukken hoor aangezien we nog een 2de kindje wilden erbij en niet zeiden: ow laten we er eens een meisje bijnemen :D Dit heb je immers niet zelf in te vullen!

Het is zoals sommigen t zeggen idd leuk om van beide geslachten een kindje te hebben, alsof het dan in evenwicht is hahaha.

Ik voelde mij ondankaar, maar zoals ik al aangaf ben ik t niet voor diegenen die me wel ondankbaar vinden met als feit dat sommigen geen kindjes kunnen krijgen en sommigen doodgeboren kindjes....het is gwn een stiekeme wens lkkr roze te gaan als vrouw zijnde, maar we nogmaals voelen we ons gezegend dat we uberhaupt ouders hebben mogen worden en zijn en onze zoon is meer dan welkom. Mijn vent had ook wel een meisje gewild, maar nu apetrots dat ie papa van 2 boys word die gezond zijn.

Ik heb genoeg bodyguards straks met mijn 3 mannen om mij heen, idd een mannengezin, maar des te meer ik word verwend als enige vrouw :)

eerlijk gezegd gaan wij ook voor 50% voor t geslacht naar de 20wk echo en tuuuurlijk doet de medische kant er ook aantoe, maar als je graag wilt weten is de 20 weken echo waar je op wacht.... ;)

Ik ben blij, trots, gezegend, genietend dus komt helemaal goed. Moet gewoon even wennen, denk dat dat normaal is ( hoop ik)

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier 2x ff slikken haha, maar uiteindelijk is het wel heel leuk!

Bij de 2e was ik wel echt teleurgesteld hoor, want ik wil voorlopig nog geen derde en ik wou zo graag tutten...

17. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Tuurlijk ga je eerst voor de medische echo, dat staat los van wat je voor een voorkeur zou hebben. Ben erg blij met de meiden, maar had ook graag een ventje gehad. Daar is niets mis mee! Vooral omdat de Gyn me vertelde dat het een jongen zou gaan worden ;)

Ook was gezondheid een pré! Bij mijn eerste lag ik vijf weken in het ZH met het HELPP syndroom. Dus ik heb negen van de tien keer in angst en onzekerheid gezeten.

18. Momfulness

wel knappe kereltjes. :D

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik snap wel een klein beetje bij wat je bedoelt. Ik ben een super trotse mama van 3 zoons. En ik had dolgraag een dochter (erbij) gewild. Ik was een beetje teleurgesteld bij de echo van onze jongste zoon. Toen had ik ook in mijn hoofd dat het een meid zou zijn, maar op de echo zagen we anders. We zagen het zelf, de echoscopiste hoefde het niet eens te zeggen.
    Ik ben echt dolgelukkig met 3 gezonde en slimme jongens en kan me geen mooier gezin voorstellen.
    Wij gaan nu niet voor de 4e, al hoor ik het echt iedereen aan ons vragen wanneer we nu voor de dochter gaan... Sommige mensen zijn echt gek hoor!
    Ik geniet lekker van mijn mannen gezin :D

20. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Mijn sm riep nog: , De zoontjes komen vanzelf?'(ze doelde op schoonzoon ;) )
    Toen riep ik terug: , Of schoondochters' Daar had ze niet van terug. haha.

Deel Deze Pagina