vruchtwater of urine?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liz, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Goedemorgen,

Ik kan me nog maar slecht omdraaien in bed..vooral omdat het nu aardig rommelt in mijn buik.. en daarbij als ik me omdraai voel ik soms wat lopen..vervolgens moet ik meteen naar de wc om te plassen dus ik denk zelf dat het urine is maar twijfel ook wel weer een beetje of het geen vruchtwater is..
    Ik heb (klinkt wat vies) geroken in mijn onderbroek maar het ruikt niet zoetig..ja mijn onderbroek van de wasmiddel:( dus ik kan het maar moeilijk checken..
    Het is handig om het op te vangen evt in een glas maar ik haal de keuken kast niet dan is het al gelopen zegmaar..
    Nu vraag ik me af stel dat het vruchtwater is dan zou het toch moeten blijven lopen? Daarom dat ik denk dat het toch urine verlies of dunne afscheiding is..
    Maar wat me onzeker maakt is dat de laatste keer het kindje nog niet helemaal ingedaald is..dus stel het zou vruchtwater zijn dan zou ik meteen moeten liggen en de vk moeten bellen..
    Bovendien verliest maar 10% vd zwangere bij de 1e vruchtwater..
    en heb gelezen als het kindje niet helemaal is ingedaald en je verliest vruchtwater dan zou het meteen een plens moeten zijn..maar het kan ook best zijn dat ze inmiddels wel al helemaal is ingedaald aangezien het gerommel in mijn buik..
    Dus mijn vraag wie heeft er zijn vliezen gebroken en hoe voelde het? Ging dat in 1 keer? Of in beetjes?
    Beetje lang verhaal sorry;)

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wat ik heb gelezen is dat als er eenmaal een scheurtje in je vliezen zit, het vruchtwater toch blijft lopen wanneer je kracht zet. (dus op de hand blazen boven de wc, dan zou er toch wat moeten blijven lopen)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hier niet. ik had wrs een hoge vliesscheur, waardoor ik 1 plens en wat plensjes ben verloren. toen de vlos kwam niks meer.
    toch even de vlos bellen meid!

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Voelt de vloeistof vettig aan? Bij mij voelde het vettig aan maar ik had een hele plens in één keer en nog dacht ik dat ik ik mijn broek had geplast.....
    Ik zou zeker even de verloskundige bellen.
    Succes...Spannend hoor!!!

5. happymama

happymama Niet meer actief

ik had ook een scheurtje in mijn vliezen dus ook veloor ik maar steeds een beetje .
    als je er niet achter kan komen wat t is kun je geweoon de vk bellen , heb ik ook gedaan , die is even komen kijken en ja hoor t was vruchtwater en had 3 cm ontsluiting ....
    ik was ook 38 weken toen

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    als ik op mijn hand blaas gebeurt er niets...het voelt ook niet vettig aan..maar ik ga idd maar even voor de zekerheid de vk bellen..dank jullie wel!

7. pijman

pijman Niet meer actief

Heb dit ook! Meestal probeer ik eerst uit te plassen op de wc en dan daarna op mijn hand te blazen, als er dan toch weer een golfje is zou het vruchtwater kunnen zijn, maar bij mij gebeurd er dan niks. Kan gewoon mijn plas niet ophouden. En hier ook veel dunne vloed. Lastig he!

Wat zei je VK?

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja ik heb precies hetzelfde...ik heb het gevoel dat ik misschien niet goed uitplas.. ik heb de vk nog niet gebeld...ga ik zo doen.. maar denk toch bijna niet dat het vruchtwater is..want dan zou ik dat nu toch ook moeten hebben?

9. happymama

zeg nooit nooit !!! ene wat zei de vk ??

10. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Hallo ik had het ook, en verloor het een klein beetje na het uitplassen, heb toen zo´n urineopvangflesje na het plasen gebruikt en flink geperst om zo een beetje vocht eruit te laten lopen en op te vangen. Het was niet veel rook niet zoetig en verder verloor ik niet veel. Heb de verloskundige ernaar laten kijken en het was wel degelijk vruchtwater. waarschijnlijlk een hoge vliesscheur, dan verlies je maar hele kleine beetjes. Ik heb toen 24 uur moeten wachten na mijn eerste waarneeing en werd toen ingeleid omdat er geen weeen kwamen. Het zou best zou kunnen zijn dat ik al wat langer vruchtwater verloor, maar ik had het niet eerder echt door en ook niet opgevangen. succes!

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    mmmzzz nu word ik een beetje onzeker van jou verhaal ilonabeer...het zou dus kunnen..
    Maar heb net de vk gebeld die denkt dat het geen vruchtwater is maar hele dunne afscheiding maar ik moet het wel in de gaten houden..ze zei als ik vandaag meer vocht verlies in beetjes dat ik moet bellen...en ze vroeg of de baby nog genoeg beweegt..gelukkig wel! maar wat jij zegt ga ik nu ook doen dus bij het plassen even een urineflesje meenemen naar de wc en ook naar bed dan maar..en dan probeer ik het vocht toch op te vangen..

12. pijman

pijman Niet meer actief

hmmm tja het zou natuurlijk zomaar kunnen net wat ilonabeer zegt!

13. happymama

spannend hier hoor

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb hetzelfde, verlies vocht maar wel na het plassen en niet ervoor. Weet niet of dat voor jou ook geldt?
    Bij mij is het dus of afscheiding of een restje urine. Wanneer ik idd goed uitplas, dus langer blijf zitten en m'n benen wijd doe (sorry voor de details ;)) dan komen er soms nog wat druppeltjes na.
    Misschien kan je dat ook proberen?
    Ik weet iig zeker dat het bij mij geen vruchtwater is, ik herken het namelijk van m'n vorige zwangerschap.

15. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Mijn vliezen zijn gebroken toen ik in bed lag, net een beetje soezend. Ik werd wakker van een pijnlijke kramp en voelde toen een 'golfje' (als een plas maar niet zo heel groot). Daarna draaide ik weer om te kijken wat er gebeurde; weer een golfje. Ik ben naar het toilet gegaan om te plassen; kwam niks en heb op mijn hand te geblazen maar toen kwam er ook niks (mijn zoontje lag wel ingedaald).
    Het rook wel weeïg/zoetig, een beetje qua type geur zoals peer. Na een halfuur kreeg ik rugweeën.
    De hele nacht onregelmatige weeën gehad en om 9.00 die vk gebeld. Die kwam langs met haar CSI wattenstaafje en constateerde dat mijn vliezen gebroken waren ;)

Als je in bed ligt plas je volgens mij echt niet zomaar in je broek, dus bij jou is er misschien óf een hoge vliesscheur óf waterdunne afscheiding.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou toch de vk eens bellen.. die hebben van die staafjes voor een vruchtwater check...

ik had dit in mn eerste zwangerschap ook.. telkens kleine beetjes waarvan ik dacht dat het urine was.... ik was al opgenomen in het ziekenhuis omdat dit bij mij met 35 wkn al begon... ze zeiden toen dat als het hoofdje is ingedaald en in je bekken ligt er dan kleine beetjes per keer uit komen ... als de vlies helemaal knapt stroomt er best veel uiit en vaak komen vlak daarna de weeen op gang... bij mij wel tenminste.... bevalling heeft 76 uur geduurd en daarna gevolgd met een keizersnede ivm het niet vorderen van de ontsluiting.....

bij mn tweede zwangerschap knapte het in 1x met 36 wk en 6 dgn... om 4 uur snachts... en om 10.09 smorgens is onze dochter geboren....

dus als je twijfeld altijd bellen meid! wel spannend want het mag nu gebeuren he! veel succes...

bij mij was het vruchwater heel licht rozig... en rook zoetig...
    je kan een wit verbandje in je slip leggen en dan kijken of het een kleur heeft of neutraal is of gelig van de urine....

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    bedankt weer voor de reacties! heb net ff geslapen was zo brak en geen last van vocht verlies..ik hou het wel in de gaten en als ik vanmiddag nog wat voel of ik twijfel alsnog dan bel ik gewoon weer de vk! maarja het was snachts en dan denk ik tja moet ik dan het spoednummer bellen als het straks weer snachts gebeurd? Vind het dan weer niet spoed genoeg..ik hou het iig goed in de gaten nu!

18. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    altijd bellen als je het denkt, ik heb bij mn vorige zwangerschap ook een scheurtje in mn vliezen gehad. Gisteren dacht ik het ook ben nu 35 wk. Maar gelukkig urine. De vlos gaf wel een tip om een maandverbandje omgekeerd in je onderbroek te doen als je het dan verliest vang je het op op het plastic en kan je het zo in een bakje doen. succes.

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Ik twijfel soms ook of het afscheiding/urine/vruchtwater is.
    Gister naar de vk geweest en zij raadde aan om mn ondergoed veel te wisselen (katoen) zodat ik goed kon kijjken wanneer ik vocht verlies en het is inderdaad alleen na het plassen.
    Dus moet f wat langer op de wc zitten ;)
    Ook raadde ze 'merkloos' maandverband aan zonder plastic ivm schimmelinfectie.

20. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Bij waren de vliezen als eerste gebroken en ze was niet ingedaald. Ik lag net in bed en voelde iets en dacht dat ze met haar handje langs mijn blaas aan het halen was. Ik stond op omdat ik dacht dat ik weer moest plassen. Onderweg naar toilet bleef het komen en kon het ook niet ophouden, hierdoor wist ik dat mijn vliezen waren gebroken. Ik heb wat opgevangen en zag er troebel uit, was toch vruchtwater volgens vk.

Deel Deze Pagina