Voel me zo ondankbaar ....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoopy82, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik bedoel met relatie iets anders als jij bedoelt.
    Ik bedoel daarmee gesprekken voeren, winkelen enz. Meer als je ouder bent moeder dochter relatie. Dat komt later.
    In iedergeval bij mijn moeder en mij wel.

De jongens zijn mijn wereld, gelijk al vanaf de geboorte. Ik geniet volop van ze en tuurlijk hadden we gelijk een band. Maar dat bedoelde ik niet.

hoop dat ik me nu beter heb uitgedrukt wat ik bedoel.

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ;) Ik denk dat ik je wel snap... Al lijkt mij voetballen toch leuker dan rokjes en staartje :p

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

is ook hardstikke leuk, jongens zijn ook leuk en ik heb 2 prachtige zonen en de oudste is een knapperd en bij de hand, lig vaak in een deuk met hem. Ook met jongensspeelgoed spelen is leuk...... maar is gewoon anders.

kom denk ik omdat ik altijd gedacht had een meisje te krijgen en me eigelijk beetje op had ingesteld.
    maar ook voetbal is leuk... en af en toe heeft hij van die stoere buien, echt om je dood te lachen als een net 2 jarige dit doet.

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    als ik dit lees ben ik dan ook heel blij voor je als je 2 jongens krijgt..
    maar dan vraag ik me af hoe je je dan voelde als je 2 meiden zou hebben gehad... :p
    zou je dan ook gezegd hebben dat je voetballern leuker had geleken?
    zo ja, nou dat is precies wat wij bedoelen met een teleurstelling als ik zegals ik 2 jongens zou krijgen :)
    zo nee, wie houdt wie dan voor de gek? :D

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik snap je redenatie totaal niet? Kunnen meisjes niet voetballen? moet ik staartjes en rokjes leuk vinden om graag een meisje te willen? Dan kunnen we net zo goed allemaal poppen kopen!
    En ik heb nooit gezegt dat ik geen meisje zou willen...

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    nee hoor, zo moeilijk is het niet.. heel simpel, je zegt voetballen leuker te vinden.. voor jou liever jongens dan meisjes toch, tenminste dat zeg je een paar posts daarvoor?
    en ik zeg niet dat je geen meisje wilt..

maar je voorkeur gaat naar jongens en dan vraag ik me af, wat als je een meisje krijgt? gaat je voorkeur dan ook nog naar jongens? :D
    daaarvoor is dit topic.. even lekker klagen toch? niks mis mee :)

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw

Ik denk dat ik verkeerd begrepen word...(heb niet gezegt dat ik liever een jongen wil dan een meisje) Ik zou graag een meisje willen in de toekomst... Maar hier is dat niet omdat ik dan kan tutten ofzo...Meer de band die ik bijv heb met mijn moeder dat zou ik ook graag met een dochter willen....

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    aha.. nu leg je het goed uit! :)

maar die band met je moeder, die komt pas als je ouder bent.. daar verlang ik zeker ook naar.. maar ook dat is maar de vraag of die er ooit zal komen.. daar kun je alleen maar op hopen en hard aan werken...
    Naast die relatie vind ik het tutten ook veel leuker.. als ik een speelgoedwinkel binnenloop, dan sta ik te zwijmelen bij alles wat "gezellig" is.. en krijg een afkeer als ik toevallig op dat moment ook nog bij een tvscherm sta die jongensspeelgoed promoot en zegt: Ga de battle aan! dan zakt de lood me even in de schoenen en denk ik.. hello kitty.. daaag kitty.. ;)

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    :D Elegance, grappig je laatste post.. Gister toevallig nog een vrachtwagen gekocht voor m'n kleine man en dan denk ik inderdaad.. jeetje, doe mij toch maar een leuk prinsessen-kleur-boek met stiften :p Heeft mams ook nog wat te doen :)

Tja met jongens zit je inderdaad tussen de auto's en ronkende motoren (tenminste, ik dan) maar of ik van een berg barbies blij zou worden weet ik eigenlijk ook niet hoor ;):)

10. Chai

Chai Niet meer actief

Ik hield heel erg van jongens speelgoed en van die action figure zooi. Ook liep ik in het bos kikkers en padden te zoeken en andere smerige beesten. Niet echt typisch standaart meiden dingen dus, ik ging daardoor ook vaker met jongetjes buitenspelen. Dus ik denk dat het een beetje onzin is dat als je een meid krijgt ze per defenitie met barbies gaat spelen en allerlei schattig speelgoed...
    Net als dat je ook jongens hebt die barbies leuk vinden of een leuke baby pop, maarja dat is dan vaak gelijk weer "gay".
    (pure onzin maja)

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier dus ook zo'n typ die vroeger vooral met auto's speelde en t.o.v. al mijn vriendinnetjes met roze kamers, allemaal legernetten in mijn kamer had hangen. De lichte voorkeur ging daarom de eerste keer uit naar een jongen. De 2e keer maakte het me niet uit, maar ben wel heel blij dat we als alles goed gaat zo gezegend zijn.

Lynn, ik snap dus wat je bedoelt. Mijn moeder en ik hadden wel een goede band, maar ze vond het jammer dat ik zo'n jongetjesmeisje was. haha. Uiteindelijk is het wel goed gekomen hoor. ;)

12. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja meiden, ik had gewoon dit keer graag een meiddenmama willen zijn aangezien ik al een jongetje had, maar we hebben t niet voor t uitkiezen en ik ga geen gekke dieet volgen etc om een meisje te krijgen...geloof daar ook niet in ( lijkt me onzin) ik ben heeeeeel erg blij en trots op mijn zoontje en voor hem is t leuk een broertje waar ie mee kan optrekken, maar voor mama weer tussen de motoren, autos, wagens etc....idd kleurboek met sprookjes, make upje, keukentje, oorbelletjes, meidengeheimen, meidenpraat etc ga ik wel missen. Ik ben megablij dta ik een gezond kindje in me buik heb en ben apetrots dat t me gegund is mama te zijn maar dat neemt niet weg dat ik een zwaar verlangen had naar een meisje. Zag de kleding al voor me, en tijdens t shoppen keek ik altijd naar meidendingen en dacht yesss soon mag ik! Maar heb vandaag geshopt voor me babyboy en leuke stoere dingen ingeslagen hihihi, en nee geen roze maar grijs, blauw, wit :D

13. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

heel veel hebben het over tutten met een meisje, nou ik ken er genoeg die daar helemaal niet van houden. "ik wil geen staartjes mama!!" etc etc.

ik had het ook leuk gevonden, na een zoon een dochter te krijgen. meer "om dat ook eens mee te maken" maar wij krijgen een jongen en eigenlijk vind ik dat nog leuker! leuker voor mijn zoontje, later samen stappen, voetballen etc. (kan een jongen ook wel met een meisje maar dat hoor je wel veeeel minder)
    maar ook makkelijker met kleertjes. vind het geweldig om mijn zoontje stoer aan te kleden en ik zie het juist helemaal niet zitten om legginkjes, rokjes, bolero's, alles bijpassend te vinden :)
    vind het bij mezelf al zo moeilijk!

het enige wat ik jammer vind, is later, als ze volwassen zijn, en ze worden vader, dat ik dan "de schoonmoeder" ben en waarschijnlijk de moeder van de schoondochters er meer bij betrokken is.
    MAAR dat is zeker niet altijd zo, want mijn schoonouders passen bijvoorbeeld vaker op omdat ze dichterbij wonen en zien ons zoontje dus meer.
    ik ga nog wel eens naar de sauna of bios met mijn moeder en dat doe je toch niet gauw met je zoon:p maar als dat alles is, dat kan ik ook met mijn vriendinnen!

en ten slotte, over het algemeen zijn jongens echte mama's kindjes en houden ze enorm van kusjes, knuffelen. die van mij wel iig!

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik kan me je gevoel heel erg goed voorstellen! Ik voel me bij tijd en wijlen ook nog erg ondankbaar als de schrik me weer om het hart slaat en ik me besef dat we wéér een tweeling krijgen! Dát was niet de bedoeling geweest! We wilden er graag nog één kindje bij maar zijn nu gezegend met twee extra. En ik weet dat ik blij moet zijn en dankbaar, maar af en toe... Pfff, hoe moet ik het allemaal gaan doen?

Gelukkig komt hier steeds vaker het gevoel van dankbaarheid naar boven, we zijn nu bijna twee weken na de eerste echo. Ik heb de eerste week zeker erg vaak een traantje gelaten.

Bij jou komt het ook wel, net als bij ons, het heeft alleen even tijd nodig! En dat hoeft echt niet binnen een weekje, neem je tijd om aan het idee te wennen, dat doen we hier ook....

Wij gaan over een week of 8 ook horen wat het geslacht is van onze twee nieuwe aanwinsten, en mij maakt het echt niets uit omdat we alle 'smaken' al hebben, maar of het nou om geslacht of aantal of wat dan ook gaat, als je je ergens op hebt ingesteld en het komt anders mag je best even geschokt of teleurgesteld zijn!

Kop op, het komt goed! ;)

15. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb niet alles kunnen lezen maar wil even reageren op de eerste post van TS,

Ik herken het wel een beetje. Ik heb ook een zoontje (ongeveer zelfde leeftijd als jij ;)) en ben nu ook weer zwanger van een jongetje. Zoals het er naar uitziet blijft het bij twee kindjes. Ik merk dat ik onbewust toch afscheid moet nemen van het idee dat ik altijd had dat ik een dochter zou krijgen waarmee ik dan later dezelfde dingen zou kunnen doen als ik nu met mijn moeder. Blijkbaar ging ik er min of meer vanuit dat ik omdat ik zelf een dochter ben, er zelf ook weer een zou krijgen. En natuurlijk weet ik rationeel dat je kinderen krijgt en geen dochters en dat je eigen moeder-kindrelatie geen kopie is van je eigen dochter-moederrelatie, maar dit gaat dus over gevoel.

En hoewel ik dus echt superblij ben dat we zoals het er nu naar uitziet straks twee gezonde kereltjes hebben, is het idee dat ik zeer ws nooit een dochter zal hebben toch een beetje raar.

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

17. Madelon84

18. Madelon84

wat gaan het quoten raar:(

19. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ben ik al gewend aan t idee??? Half :)
    De broer van mijn vriend heeft samen met zijn vriendin een zoontje die 6mnd jonger is dan onze zoon. Nu is t zo dat zij en ik allebei op 13 juli uitgerekend zijn, 2 broers worden dus zowat tegelijk vader :) Heel erg leuk, bizar en creepy :)

Hun krijgen wel een meisje...ben ik jaloers? Nee, dat niet echt..maar denk wel steeds: ppff hun wel en ik niet :(
    Maar ben al leuke dingen gaan halen voor zoonlief en 1 naam staat al vast hihihi, nog ff en dan is ie eral, time flies!

Ik ben superblij dat ik weer mama word en straks 2 jongens heb die maatjes worden (hopelijke hihi) en wie weet ooit in de toekomst als t bestemd is......als afsluiter een mooie meid? :D
    Voor nu zijn we iig blij, gezegend, trots en vooral ongeduldig hoe onze 2de zoon eruit zal zien :D Met mijn ondankbaarheid komt t wel goed, ik wen er steeds meer aan en als ik me kleine in mearmen heb is vast : ik wilde een meisje idee helemaal verdwenen

20. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    nee, herken het niet. de weinige mensen die van onze zwangerschap weten zeggen nu ook: nu zul je wel op een meisje hopen he? nee, niet echt. Jongen of meisje, het is allebei even welkom. Ik zou het net zo leuk vinden om nog een zoon erbij te krijgen, als een meisje.... maar ik kan mij wel voorstellen dat anderen dat wel hebben. Gefeliciteerd met je gezonde zwangerschap!

Deel Deze Pagina