wie mag allemaal bij jullie bevalling zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door scheetjuh, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    hallo
    ik weet niet of er al zo'n topic bestaat??
    maar ben erg nieuwsgierig wie er bij jullie bevalling mag zijn, natuurlijk je mannetje! maar wil je er verder nog iemand anders bij hebben?
    of juist niet?
    en wie zou je er dan graag bij willen hebben?
    ;)

2. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    ik wil zo min mogelijk mensen bij de bevalling hebben. zo als het er naar uit ziet ga ik thuis bevallen daar zullen dan alleen mijn man, de verloskundige en de kraamverzorgster bij zijn. en de kraamverzorgster is mijn schoonmoeder. en verder wil ik er echt niemand bij hebben. * ben een beetje preuts*

al zeggen ze dat je daar op dat moment echt niet meer overna denkt.

3. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik had mijn man en mijn moeder erbij, puur omdat mijn moeder heel erg rustig is en mij dus rustig kan houden, moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb!

4. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    jaa ik ben ook erg preuts... maargoed idd wat vele zegge, geef je daar op dat moment helemaal niets om! ben benieuwd of dat ook echt zo is!

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij mij is alleen mijn man erbij. Ik heb geen zin in een heel welkomstcomitée voor de baby aan mijn bed.

6. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb afgesproken dat mijn moeder er bij mag zijn, omdat me dat bij het idee, een geruststellend gevoel geeft.

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb afgesproken dat mijn moeder er ook bij mag zijn.

8. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ja idd dat geeft mij ook een rustig gevoel als me moeder erbij is.

9. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    nou zeg wat stom, bij het eerste berichtje wat ik wilde plaatsen, kreeg ik error, doe ik het nog een keer, nu staat ie er 2 keer.

10. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Bij mijn dochter gaat het heel druk worden maar haar eigen keus is mamma (ik dus) en haar zus.
    Een partner is er niet.
    Verder zal er een cardiologisch team zijn,3 mensen (dochter is zwaar hartpatient) en de gyneacoloog met hulpje.
    Verderop in het ziekenhuis staat het chirurgisch team dan klaar van de cardiologie mocht er snel geopereerd moeten worden.
    Gelukkig is mijn dochter (in het ziekenhuis althans) allang niet meer preuts ;)

11. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    esther, ik zag het ja haha, heb ik ook weleens, dat wil ik een bericht plaatsten en dan geeft ie idd error aan, en dan doe ik het nogmaals, staat et er ook 2 x in

12. Alleen mijn vriend.
    Vorige keer was hij er ook alleen bij ( en een verpleegkundige en de gyn). En dat vond ik wel prettig. Niet te veel mensen dus:D

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Alleen mijn man en hopelijk een vriendin van me (die vroedvrouw is). Hier in België mag in principe maar één persoon mee naar de verloskamer. Mijn vriendin komt echter naar hier thuis wanneer het begint en zal me dan tijdig doorsturen naar het ZH. Ik zou héél graag hebben dat ze er bij mag blijven aangezien ze zooooo rustig is en goed weet wat ik wel/niet wil en ik bang ben dat ik er op die moment niet toe kom om dat allemaal duidelijk te maken...

14. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Alleen mn man (en natuurlijk de vk en kraam). Voor mij geen polonaise aan mn bed..

15. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hier alleen man moeder en of zus als me moeder niet aanwezig.

Hier never nooit schoonmoeder zei hoeft me doos niet te zien :D

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier alleen mijn man. En de verloskundige en kraamverzorgster. Al hoewel dat er waarschijnlijk 2 zijn en ook nog collega's...
    Collega die komt kramen bij mij mag nog niet zelfstandig de bevalling begeleiden dus vandaar 2. 'k heb ze wel zelf uitgekozen ;)

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier heb ik gekozen voor een thuisbevalling en wil alleen mijn man en de verloskundige erbij.

ps; Misschien een domme vraag, maar moet de kraamverzorgster er ook persee bij zijn?

18. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik wil ook graag thuis bevallen, en mijn man erbij hebben (en de vlos is misschien ook wel handig ;) )
    Mijn moeder niet hoor, al zijn we heel close. Ik vind het toch een heel intiem moment met mijn man samen.
    Mijn moeder wilde háár moeder er zelf ook niet bij hebben, dus ze vind het heel begrijpelijk.

@Stralend, mijn vlos zei dat het zonder kraamhulp ook best kan, maar ze helpen de vlos in principe. Maar moeten is een groot woord hoor, dat bepaal je lekker helemaal zelf. Als je ze niet belt komen ze natuurlijk ook niet. :p

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Alleen mijn man... Ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen en toen stonden er op een gegeven moment 2 verpleegkundige, 1 co, 1 gyn, 1 verloskundige en mijn man aan mijn bed. Mijn man heeft er toen maar een paar weggestuurd ;)

Ik hoop eigenlijk dat ik nu thuis kan blijven met alleen mijn man en de vk (en kraamhulp).
    Ik hoef de aanstaande oma's niet aan het bed te hebben. Alleen als mijn man er om een of andere reden niet bij kan zijn dan wil ik OF mijn moeder OF mijn beste vriendin graag bij me hebben.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik wilde thuis bevallen en dan alleen met man, vk en kraamhulp erbij. Helaas werd het zkh en stond er alsnog een hele rits mensen aan mijn bed, maar dat boeide me niet zo (het werd pas druk toen ik al persweeen had en dan let je niet meer zo goed op, hahaha)
    Nou scheelt het dat ik al zo vaak met mijn benen in die beugels had gelegen voor mijn zwangerschap, dus preuts was ik toch al niet meer. :D

Deel Deze Pagina